להציל את המסדרון – 5 רעיונות איך אפשר לנצל אותו

אפשר לראות את המסדרון כשטח מבוזבז, ואפשר להדגיש אותו כאלמנט עיצובי ויותר מזה לנצל את שטחו להרחבת תחושת המרחב בחדרים-לפניכם 5 רעיונות שימושיים

מסדרון
אורית אלפסי יסכה סטו בורשטיין

מי צריך מסדרון ?

בחלוקה לחדרים חדשה שמתבצעת  בדירות קבלן חדשות, או בשיפוץ דירות ישנות, יש נטייה לוותר על המסדרון, כי רבים מעריפים את הלוק של אופן ספייס או שסתם המסדרון נתפס כשטח מעבר מבוזבז. אבל בואו נחזיר למסדרון את כבודו ועוד נוסיף לו תפקידים שיהפכו אותו מסתם מעבר משעמם וחסר תועלת לחלל קטן ומעוצב,  שאף יכול לגרום לכך שבחדרים הסמוכים אליו תחושת המרחב תגדל. קחו למשל, מסדרון שמחבר בין הסלון לחדרי השינה, כשאחד מהקירות שלו מגלה לעין עם הכניסה, הקיר הזה שבמקור היה סתם קיר לבן הפך לספרייה. לכאורה, הספרייה ממשיכה את הסלון ובכך מגדילה את שטחו ומסייעת ליצירת תחושת מרחב גדול בסלון.

דוגמה נוספת מתגלה בשיפוץ דירה עירונית ישנה, בה נהוג היה לפגוש את המסדרון עם הכניסה לבית. המעצבת דנה קולין, מתוך כבוד לסגנון הבנייה דאז, עיצבה את קיר את המסדרון עם זכוכית חלבית בסגנון האדריכלות המודרנית. המסדרון שעדין משמש מצד אחד כניסה למרחב החברתי ומצד שני לחדרי השינה, הוצף באור והפך למוקד עיצובי.

מסדרון

מסדרון בכניסה לבית כשצד אחד שלו מוביל לפינת האוכל

מסדרון בכניסה לבית ולפינת האוכל
צילום: אביב קורט | עיצוב: דנה קולין

במעבר קל 

המסדרון ממוקם מול פינת האוכל שעוצבה בגוונים של לבן שחור ואלמנטים בולטים של עץ טבעי. כדי ליצור המשך, מעבר קל וזורם לאזור חדרי השינה,  תחילתו של  המסדרון עוצב כהמשך לפינת האוכל ואילו בהמשכו, באזור הכניסה לחדרי השינה בולטים הקירות הלבנים. על הקיר שבקצה המסדרון נתלתה תמונה אומנותית. במקום לטשטש את אורכו של המסדרון הוא הודגש באמצעות תאורה הקבועה באורכה של תקרת המסדרון .

מסדרון

מסדרון בהמשך לפינת האוכל

המסדרון כהמשך לפינת האוכל
צילום: אורן עמוס | עיצוב: הילה אלטר

לא רק שלא בוטל הוא הורחב

במטרה לחסוך מקום בחדרי השינה, או להקצות שטח של חדר שלם לחדר עבודה. המסדרון הורחב. אורכו חולק לשניים. בחלק ממנו עוצב ארון אחסון גדול ובגומחה שנוצרה בשל כך עוצבה פינת עבודה המיועדת לשנים בו זמנית. שני הפתרונות לעיצוב המסדרון חוסכים בוודאות שטח יקר בחדרי השינה.

מסדרון

מסדרון עם פינת עבודה וארון אחסון

מסדרון עם פינת עבודה
צילום: ג'ניפר גרובר | עיצוב: ג'ינפר גרובר

האור שבקצה המסדרון 

היות וממדיו של המסדרון בדרך כלל צרים, רבים נוהגים לצבוע אותו בלבן או גוונים בהירים. המעצב ארז חיט, החליט לא לוותר על שפת העיצוב אותה הנהיג  בכל הבית וגם את המסדרון עיצוב בצבעים כהים. כדי להדגיש את העיצוב ועם זאת ליצור במסדרון תחושת מרחב, בקצה הארונות המעוצבים בסרגלי עץ אופקיים, הוא פתח דלת דרכה חודר אור יום המציף את המסדרון.

מסדרון

משני צידי המסדרון ארונות ובקצה דלת שפונה למרפסת

מסדרון
צילום: עודד סמדר | עיצוב: ארז חיט

שני מסדרונות, האחד עוצב כמחווה לקוקו שאנל

המעצבת דנית רוטמן שידועה ברעיונותיה המקוריים, הוכיחה זאת שוב בעיצוב שני מסדרונות בבית אחד. מסדרון אחד בקומת הכניסה אותו יצרה בעקבות  עיצוב קובייה גדולה שנועדה  לשירותי אורחים ולמזווה. קיר הקובייה יצר למעשה מסדרון. כדי לתת בו תחושת מרחב, על קיר המעטפת שממול נפתחו חלונות צרים וגבוהים. בקומת חדרי השינה. הלכה רוטמן על הרעיון של הפוך על הפוך במקום לנסות לתת למסדרון מובן אחר ממעבר ומבואה לחדרי השינה. היא הדגישה אותו באמצעות קירות לבנים בהן מעוצבות דלתות בקו אפס. המראה האלגנטי שהתקבל מזכיר חליפה מעוצבת של האופנאית הקלאסית קוקו שאנל.

 

מסדרון

שני מסדרונות: אחד עם חלונות והשני לבן עם דלתות כניסה לחדרים

מסדרון
צילום: אורן עמוס | עיצוב: דנית רוטמן
553 מסדרון
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבה נהדרת תודה !

בודק...