לנער את הילדות: כל מה שצריכים בני נוער בחדר או בסוויטה הפרטית

לבד או עם חברים, עסוקים בתחביבים או בשיעורים ובעיקר מבטאים את עצמם – חדרי הנוער משקפים את עצמאותם הגוברת של ילדינו, בין אם מדובר בחדר קבלן קטן או בסוויטה בבית פרטי

 

מיטה לנערה, B.teen. צילום: ישראל כהן

 

 

כשהילדים קטנים, אנחנו מוצאים את עצמנו נלחמים להחזיר את הצעצועים והמשחקים שלהם לחדר הילדים ובלבד שלא יסתובבו לנו בין הרגליים בסלון. כשהם גדלים והופכים למתבגרים, הסיפור כבר אחר: חדר המתבגר הוא הקונכייה האישית, הצדפה שנפתחת רק למעטים והמפלט האולטימטיבי שלו – שם הוא שוהה ומבלה ברוב "שעות הבית" שלו. אם תשאלו מתבגרים מה הם היו רוצים בחדר, סביר להניח שהתשובה תכלול פריטים שמתאימים יותר למיני דירה מאשר לחדר בודד, החל מספה לחברים ועד מיני מקרר צמוד. העיקר שיהיה נוח, יספק את כל צרכיהם וימעט את הגיחות החוצה, לעולם הלא מחובר והלא ברור שיושב בסלון.

 

 

THE BUTCHERS FURNITURE. צילום: גלעד רדט

 

 

האם נכון להקדיש למתבגר סוויטה משלו? האם מספיק חדר בבית? "הכול מתחיל ונגמר בשטח הבית", אומרת מעצבת הפנים קרן מימון, "בית גדול ומרווח המאפשר להכין סוויטה עצמאית למתבגר היא חלופה נפלאה ומועדפת, שכן בדרך זו החיים עבורו מתנהלים ביחד ולחוד. השטחים הציבוריים של בני המשפחה ברורים, ובו זמנית המתבגר נהנה מפרטיות". אז מה באמת צריך חדר לנוער והאם כל זה מצדיק סוויטה או שאפשר להסתפק בחדר קבלן ממוצע?

 

 

עוד חדרי נוער מעוצבים:

16 מלאו לנער: המדריך לעיצוב חדר לנער מתבגר

מרד נעורים: כך תעצבו למתבגר שלכם חדר ששווה תמונה באינסטוש

מתעוררים לחיים: מרכז לנוער במצוקה שעבר שיפוץ

 

 

 

ערימה של חבר'ה


כל עוד יש מקום לישון, ללמוד למבחנים, להכין שיעורים וגם להתרווח עם חברים – לא משנה אם מדובר בחדר או בסוויטה. כשהחדר קטן כדאי להוסיף שטיח ופוף כדי להגדיל את מבחר אפשרויות הישיבה, או אפילו לסובב את המיטה כשגבה כולה לקיר, למרכז אותה ולאפשר בה ישיבה כאילו הייתה ספה. בסוויטה ניתן להוסיף אזור אירוח או מיני סלון כדי להפריד אותו מאזור השינה.

 

תכנון ועיצוב: קרן מימון. צילום: עודד סמדר 

 

 

איפה שמים הכול


הלוק האישי חשוב, אבל הלוק של החדר חשוב לא פחות, במיוחד כשמגיעים לבני הנוער חברים – סוכן חיברות מרכזי בשלב זה של חייהם. אם החדר קטן מדי, כדאי לנצל בחוכמה פינות "מתות" כמו האזור שמעל שולחן העבודה או אפילו מתחתיו עם לוחות מגנטיים לתלייה, ארגזי אחסון או מגירות תחתונות, ספסל-חברים למרגלות המיטה או ארון גבוה שמכיל הכול. עדיף שהסערה בנפש המתבגר תפגוש כמה שפחות בלגן פיזי.

 

חדר נוער מעוצב, B.teen. צילום: יח"צ

 

 

להביע את האישיות שלו 


בגיל שבו הם מפתחים דעות משלהם ומביעים את עצמם, יש משנה חשיבות לרצונות ולטעם של המתבגרים, מה גם שהם די מעודכנים בכל הטרנדים באדיבות הרשתות החברתיות, הסדרות או הדמויות הנערצות עליהם. בכל הנוגע לעיצוב, קיים אתגר בשילוב של כל כך הרבה אספקטים בחדר אחד. מדבקות, ציורי קיר, טפט, נדנדה, שלטים ואמרות שפר מודפסות ימצאו את מקומם בחדר או בסוויטה, בהתאם לגודל המצוי, ויעזרו לשמור על קוליות בעיני עצמם ובעיני החברים.

הרבה יותר מחדר שינה


מבוגרים יעריכו מרגוע ושלווה בחדר השינה שלהם, אבל בני נוער יעדיפו להפוך את החדר למקום שבו יוכלו דווקא להוציא אנרגיה: לרכז בו את מרב תחומי העניין שלהם, את המשחקים הממוחשבים ואת הפעילויות החביבות עליהם – החל מציוד לאימוני כושר או בר לאימוני בלט ועד מרחב לסקטבורד (וכבר היה מי שיצר משטח החלקה במרתף). אם יש מרתף, שם צריכה להתמקם הסוויטה על כל הפסיליטיז הללו. כשאין לכך מקום, כנראה האנרגיה תופנה החוצה.

ביטוי לצבע המועדף


זהו השלב שבו לא צריך להתערב, ולזרום עם בחירת הצבעים של בני הנוער. הצבע השחור, שנתפס כצבע בוגר והופך לחביבם, יכול להיבלע בסוויטה רחבה המבוססת על צבעים בהירים. בחדר קטן כדאי להשתמש בנגיעות קלות בלבד, למשל במנורה או באביזרים קטנים, כדי לא להכביד על המראה.

 

 

 

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל כך הרבה עוטפים אותם והם...
אני אישית לא בעד הגישה הזאת, יותר מידי מפנקים את בני הנוער עד שהם לא יודעים להתמודד עם העולם הגדול! בחיים לא מקבלים כל מה ש"צריכים" לאותו רגע. אין כמו ללמד ילד להסתדר עם אחים שלו, ולהתמודד עם רצונות שונים משלו, זה מלמד אותו איך להסתדר אח"כ בחיים בתוך זוגיות או בתוך מצב כלכלי שלא מאפשר לו כל עיצוב חדשני. התמונות של החדרים בכתבה מהממות! הכתבה עצמה שנוטפת פינוק פינוק ופינוק היא זו שלא לטעמי.

היכן ניתן להשיג את התמונות בחדר הבנות? עם הבלון וה

מנורות כוכב צמודות קיר
מאיפה מנורות הכוכב שבתמונה הראשונה?

בודק...