ככה זה כשיש שניים: איך לחלק נכון את החלל המשותף של ילדיכם?

בשניים זה נחמד כפליים? לא תמיד. אז איך לחלק נכון את החלל המשותף של ילדיכם? כיצד ליצור אזורים מופרדים, ולהעניק אופי שונה לכל אחד מהם? המומחים מסבירים

יח"צ

  חדר שינה לילדות מיטות צמודות המאפשרות מרווח למשחק ופנאי. חגית סער, עיצוב ויצור חדרי ילדים. צילום: שי אפגין

ילדים זה שמחה, על זה אין ויכוח, אבל מה קורה כשהם מתחילים להתווכח ביניהם? חדר משותף הוא מקור לחילוקי דעות רבים בקרב הקטנטנים, אך אפשר לגמרי להפחית אותם, באמצעות חלוקה נכונה של החלל. בכתבה הבאה תקבלו טיפים כיצד לחלק נכון את חדר השינה והמשחקים לשני ילדים, כולל יצירת אזורים מופרדים, והענקת אופי שונה ואישי לכל אחד מהם.

לינה משותפת


"כיום ניתן לראות יותר ויותר הורים שמתוך בחירה ולא מתוך אילוץ מחליטים לשכן שני ילדים בחדר  אחד מתוך מחשבה על הידוק הקשר בין האחים, צבירת חוויות משותפות ועוד" אומרת חגית סער – עיצוב ויצור חדרי ילדים. "על מנת ליצור חדר מעוצב ועם זאת שמקנה תחושת שייכות לכל ילד אפשר לשתף את הילדים בבחירות ולתת להם אפשרות להביע את דעתם. כדאי להתייעץ עם הילדים בנוגע לטפט, צבע הקיר, החלטה על מיטות נפרדות או קומתיים. בסופו של דבר הם אלה שחיים בחלל הזה. מבחינת תאורה חשוב שתהיה מנורת קריאה מעל או לצד כל מיטה על מנת לאפשר לאחד הילדים לקרוא במידת הצורך מבלי להפריע לאחיו. לצד האזורים האישיים, יש אפשרות גם ליצור פינות  משותפות- למשל פינת ישיבה ששייכת לשני הילדים, פינת איפור, כורסא וכדומה."

 חדר שינה ילדה יוקרתיהקפידו לייצר שפה עיצובית ייחודית לכל אחד מהילדים. כץ נגרים. צילום: אלעד גונן

"כאשר אני מתחילה לתכנן חדר עבור שני ילדים אני לוקחת בחשבון שמדובר בסידור זמני, עד לגיל בו כל אחד מהילדים יקבל חדר נפרד, ולכן פריטי הנגרות יהיו מודולריים ומותאמים בעיצובם לבנים ולבנות כאחד." אומרת נועה כץ, מכץ נגרים "מניסיוני ניתן לחלוק חדר עד גיל 10-11 בערך. החל מגיל 10 גובר הצורך בפרטיות, והצרכים של הילד/ה משתנים ומתגבר הצורך להפריד בין החדרים. מבחינת סידורי השינה, אני פחות אוהדת של מיטת הקומתיים, ומעדיפה למקם מיטה מול מיטה, כך שכל ילד זוכה לאזור שינה פרטי משלו. בין המיטות ניתן להניח ספסל מולטי פונקציונלי אשר יכול גם לשמש כשידת לילה. בחדרים צפופים יותר בהם אין אפשרות למקם את שתי המיטות אחת מול השנייה, ניתן למקם אותן בצורת ר' "

 חדר שינה ילדות כל ילד זוכה לפינה משלו. חגית סער, עיצוב ויצור חדרי ילדים. צילום: שי אפגין

חדר שינה נער וינטאג'אפשרות לתיחום החלל באמצעות רהיטים. כץ נגרים. צילום: אלעד גונן

החדר האינטימי שלי


"נסו לייצר מעין מתחם אישי שבו יכול כל ילד לבטא את עצמו ולהרגיש בתוך מרחב אישי ומיוחד." אומרת האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות משרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים. "במידה ונרצה ליצור חללים משותפים,כמו פינת לימוד או משחק, מומלץ ליצור גומחה ולהטמיע את הפונקציה בה, וכך לספק אווירה יותר שקטה ורגועה. בחירה של מיטות זהות ומיקומן בצורה מקבילה בשתי פינות החדר יוצרת חלל מאוזן. ניתן ליצור מעל לכל מיטה אלמנט המאפשר עיצוב וביטוי אישי, כל אחד על פי טעמו ואופיו הוא. מומלץ למקם שולחן כתיבה משותף או לחילופין להוציא את השולחן ולהשתמש בעמדת עבודה במרחב המשותף."

 חדר משחקים ילדיםחדר ילדים רב גילאי. הלל אדריכלות ועיצוב פנים, צילום: לירן שמש

"ניתן לייצר הפרדה בחדר בין המשתמשים בחלל, באמצעות רהיטים, וכך לתת זהות טריטוריאלית לכל חלל. כך תוכלו גם להפחית חיכוכים מיותרים בין הילדים בחדר. שימוש בשולחן עבודה פינתי, לדוגמא, יאפשר לכל אחד ״לתפוס צד״ ובעצם להגדיר טריטוריה נפרדת וברורה ועדיין לשמור על חלל משותף אחד וגדול." אומרת רונית טל, מעצבת ראשית רהיטי דורון. "מיקום נכון של המיטות יכול לסייע לשמור על קירבה בין הילדים, ועם זאת לייצר חלל גדול מצד אחד, לדוגמא: מיקום המיטות ב- 90 מעלות למיטה השנייה ובחלל הנותר ניתן להשתמש עבור אחסון בדמות ארגז עץ או סלסלה כדי לנצל שטח ולייצר הפרדות קטנות "

חדר לימודים נער

שולחן כתיבה פינתי לניצול מירבי של החלל. רהיטי דורון. צילום: איתי סיקולסקי 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סתמי לגמרי
אין כאן חלוקה מעניינת, פרקטית, החדר הורוד נראה כמו פרסומת, לא מקום שילד יכול להיות חופשי בו.

בודק...