דבר המעצבת רונית טל – עיצוב: 50% בני העשרה 50% הורים
בגיל העשרה הילדים והילדות מתחילים לפתח טעם אישי בעיצוב. מבחינת קונספט, העיצוב פחות ילדותי. הרהיטים בחדר דומים לאלה שנבחרו לגיל הילדות אך בגוונים, בגדלים ובשינויים קלים.
צבעים: אצל הבנות השפעת הפיות פוחתת, והן מתחילת לגלות עניין בצבעוניות עליזה שלאו דווקא מסתכמת בוורודים למיניהם. הבנים שמשתחררים מפסי הכחול אדום של ברצלונה או הצהוב כחול של מכבי תל אביב, לעומת הבנות, יעדיפו גוונים כהים יותר.
מעטפת: אין שינויים בעקרון הרצפה וקירות צבועים, גם קיר המגנט ממשיך להוות מרכז ביטוי לבני העשרה. השינויים עליו נתונים בידי הילדים.
מיטה: בגיל העשרה מתחיל הצורך בפרטיות, והחדר המשותף מתחלק לשני חדרים נפרדים. בהתאם לכך גודל המיטות נע בין 120 ס"מ ל-150 ס"מ. אורך המיטות מגיע ל 190 ס"מ. שינוי מהותי בעיצוב החדר מתבטא במיקום המיטה הנודדת למרכז החדר, או נכון יותר להגדיר זאת עם מעבר לכל צד של המיטה. כאן, יש להקפיד על לפחות 50 ס"מ מכל צד, אלא אם כן צד אחד פונה לכיוון הארון, במקרה זה יש להוסיף עוד 20 ס"מ, כלומר סה"כ 70 ס"מ רווח בין המיטה לארון, גם אם מדובר בדלתות הזזה. לחיסכון במקום וליצירת תחושת מרחב, אפשר לבחור בכוננית לילה שמהווה חלק מראש המיטה. בכל מקרה, לא לוותר על כוננית לילה, פרט עיצובי ופרקטי חשוב.
שולחן: במידה שמידות השולחן הקיים בחדר מתאימות לגיל העשרה, בהם מתחיל שימוש קבוע במחשב לצד הכנת שיעורים בכתיבה הכוללת מחברת, קלסר, ספר ועם לא מעט עבודות בצמדים או קבוצות תלמידים, אפשר להסתפק בהתאמה וחידוש הצבע, אבל, אם ממדיו של השולחן לא עונים על דרישות הילד, מומלץ להחליפו לשולחן גדול יותר שללא ספק ישמש את הילד עד תום לימודיו בתיכון.
אחסון: בכללי אמצעי האחסון בגיל העשרה דומים לגילים הקודמים, למעט אולי הדרישה ליותר מדפים במקום או כתוספת לכוורות.
תאורה: שתי תוספות מקובלות בגיל העשרה. האחת, תוספת תאורה לשני צידי המיטה לאחר שינוי מיקומה בחדר, והשנייה, תוספת חביבה על ילדים וילדות בגיל העשרה, תאורת לדים. פס תאורה צבעונית, מתחלפת או קבועה, אותו אפשר לקבוע מעל משקוף החלון, מעל הארון, מעל ראש המיטה או מעל המדפים. התאורה מוסיפה צבעוניות ועליזות לחדר ובאותה מידה משמשת כתאורת לילה זעירה.
סטיילינג: כיסוי המיטה והשטיח התואם מתאימים גם לגיל העשרה, פריטים נוספים שמהווים את הסטיילינג נתונים לבחירת הילדים שמתחילים בגיל הזה להראות התעניינות אינדיבידואלית בנושאים שונים, כגון: ספורט, תחביבי יצירה, אוספים, לקים וספרים.