הסנטימטר הקובע: איך ואיפה ממקמים מקרר במטבח חדש?

כשמדובר באחד החללים המרכזיים בבית, המטבח נחשב לאחד החלקים החשובים והמהותיים בעיצוב, כשכל פרט חשוב. מותג המקררים "ליבהר" נותן לנו כמה טיפים שיעזרו לנו למקם נכון את המקרר במטבח

מקרר למטבח

היום, מטבח הוא כבר לא רק מתחם פונקציונלי לבישול, אלא חלק מהותי בעיצוב ובנראות הבית. אדריכלים שמים דגש בעיצוב המטבח כבר בשלבים הראשונים של תכנון הבית, והמיקום של כל פריט במטבח ממוקם בצורה נוחה לשימוש אך גם אסתטית.

חלק מתפיסת העיצוב החדשה הינו הקו הנקי, ההרמוני ונטול הידיות. מגמה זו תופסת תאוצה במטבח אולם נכנסת גם לחדרים נוספים בבית. בתוך כך, ניתן למצוא ארונות נפתחים בלחיצה, מדיח כלים אינטגרלי מלא המשתלב בארונות המטבח, מיקרוגל מוסתר בתוך הארונות ועוד.

מיקום המקרר במטבח

אחד המוצרים היותר בולטים במטבח הוא כמובן המקרר ולכן חשוב שגם הוא ישתלב בצורה הרמונית בקווי המטבח. "ליבהר" מותג גרמני למקררים הטובים ביותר בעולם, מגישים מספר טיפים שיסייעו למיקום המקרר בצורה נכונה במטבח:

1. על מנת להשלים את המראה הנקי מומלץ לבחור מקרר שעומקו 63 ס"מ, שלא בולט מעבר לקו הארונות ויושב בקו אחיד איתם, או לחלופין מקרר אינטגרלי שגימור החזית שלו נראה כשאר ארונות המטבח. כך נשיג מראה אחיד שמאפשר לנו גמישות עיצובית באקססוריז.

2. יש להביא בחשבון בעת קניית מקרר את גודל המקרר. חישבו כמה נפשות שיש בבית, כמה נפשות יהיו בבית, כמה מזון אתם מאחסנים במקרר וכמה במקפיא, האם אתם צורכים הרבה ירקות ופירות וכו'. בהתאם לנתונים הללו , בחרו מקרר העונה להרגלי הצריכה שלכם. הצריכה הישראלית מאופיינת בצריכת ירקות ופירות רבים ובכמויות גדולות יחסית של מזון, לכן, חשוב לאחסן את המזון בתנאים מיטביים על מנת שיאריך חיים וישמור על הויטמינים והמינרליים שבו. לצורך כך, פיתחו בליבהר את טכנולוגיית הביו פרש, המאחסנת את המזון בטמפרטורה של קצת מעל 0 מעלות צלזיוס. וסת הלחות בתאי הביו פרש מאפשר לתכנן בצורה אינדיבידואלית את הלחות, ולשמור על תנאי לחות אידיאליים- HydroSafes עם לחות גבוהה או DrySafe עם לחות נמוכה- לפתרונות אחסון מגוונים. פירות וירקות למשל, נשארים טריים למשך זמן ארוך יותר בתנאי לחות גבוהה, בעוד שסביבה יבשה אידילית לאחסון בשר, דגים ומוצרי חלב.

מקרר

3. כדאי לתכנן משטח בסמוך למקרר שעליו יהיה ניתן להניח את המזון היוצא מהמקרר. כך תקטינו את המרחק, תסגרו את דלת המקרר מהר, ותמנעו הורדת טמפרטורת המקרר, לחיסכון באנרגיה. כמובן שזה שימושי גם כשמגיעים מהסופר עם מצרכים שצריכים להיכנס למקרר.

4. אל תמקמו את המקרר סמוך למקור חום – דוגמת תנור. מקור חום שכזה מוריד את היעילות האנרגטית של המקרר ומקצר את אורך חיי המקרר.

5. וודאו כי יש מספיק מרווח לאוורור, מקדימה ומאחורה. ללא אוורור הולם אוויר חם יצטבר והמדחס יפעל ללא הפסק ואורך חייו יתקצר. ההמלצה היא לכלול מרווח אוורור של לפחות 200 ס"מ.

6. וכמובן, אל תפסחו על נוחות השימוש. למשל , אנחנו ממליצים שתתקינו את מוצרי החשמל שלכם בגובה של כ- 122 ס"מ בכדי שלא תצטרכו להתכופף לעיתים קרובות.

מקרר

freezer_800x800(1)
10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סעיף 5, מרווח איוורור של 200סמ?

מקרר בקו הארונות
אם רוצים שהמקרר לא יבלוט מקו הארונות חייבים להשאיר מרווח גדול יותר בינו לבין ארון המטבח שלצידו, אחרת - אי אפשר יהיה לפתוח את דלת המקרר בזוית מספיק גדולה.

מרווח עד 20 ס"מ 2 זה פחות מדי מינימום עשר

פרסומת למקרר יקר שלא מתאים לכל משפחה
המקררים בעומק 63 אינם עמוקים ולא מתאימים לרוב המשפחות הישראליות. אולי באירופה זה עובד.

עוד פרסומת עלובה ושכויה הדמות "מידע לצבור"
של מוצר סיני עם שם גרמני

תכנון מטבח
יש כלל של משולש הזהב, בפינה אחת המקרר, בפינה השניה פינת הבישול ובפינה השישית הכיור כאשר משטח העבודה בין השטיפה לבישול יהיה כ- 1.2 עד 1.5 מטר ... מרווח האיוורור לאחורי המקרר משתנה ע"פ המקרר ... יש מקררים עם מערכת עיבוי קידמית, יש אחורית וראיתי מקררים בדפנות הצד ...

ההיגיון אומר 2 ס״מ

קניתי בחשמל נטו, מקצוענים אמינים גם נותנים ייעוץ
כל העובדים שם אדיבים ומקצועיים, התאימו לנו מקרר, אנחנו מאושרים!

מרווח איוורור
היה טוב שהכותב היה מחובר למציאות או מבין במידות. מרווח אוורור של 200 ס"מ זה שני מטר!!! גם 200 מ"מ זה מוגזם, בדרך כלל מדובר על סנטימטרים בודדים בלבד.

גובה
122 ס״מ צריך סולם לא?

בודק...