הוועדה המייעצת: טיפים לעיצוב חדר המשפחה

חדר המשפחה הוא החדר שמאחד את בני המשפחה למשחק משותף, לרביצה מול הטלוויזיה או לשיחה על אירועי היום. המומחים שלנו עם הטיפים שיעזרו לכם לעצב חדר משפחה נעים, שימושי וכיפי

קאנבה

 


חדר המשפחה הוא מרכז החיים של הבית, המקום בו אנו מתכנסים לפעילויות היום יום השונות כגון: צפייה בטלוויזיה, משחק במחשב, אירוח חברים ועוד. כל המומחים שלנו עם הטיפים השימושיים שיעזור לכם לעצב חדר משפחה פונקציונלי, נעים ומזמין.


טיפ: ספרייה גדולה, ספה בצורת ר' ופרקט כהה

היועצת: נורית גפן, מנהלת פורום עיצוב פנים 
"חדר המשפחה אמור לשרת בשעות שונות את צרכיהם השונים של הדיירים המשתנים בבית במהלך השנים. החדר צריך להיות חם ונעים, כשכל כולו מכוון לבני הבית ולצרכיהם. מבחינת עיצוב, חדר משפחה מתחיל ממיקום ספרייה לספרים ולאלבומים על קיר שלם, בתוכה משולב מסך הטלויזיה, ה-DVD, הפליסטשיין, הממיר, ומתחתיהם מגירות גדולות לאחסון צעצועים ומשחקים. מאוחר יותר, כשהילדים גדלים, המגירות יכולות לשמש לאחסון של פריטים שונים. ספה בצורת האות "ר" מתאימה להשתרעות, לנינוחות ולישיבה נוחה של כל בני הבית יחדיו. שלוב של פרקט כהה ותאורה רכה ונעימה יתנו למשתמשים בחדר תחושה ביתית וטובה".
 

חדר עבודה

פרקט כהה. תחושה ביתית ונעימה. (צילום באדיבות מעצבת הפנים נורית גפן) 

הטיפ: יצירת פינה 'שקטה' מהפרעות ויזואליות


היועצת: אדריכלית אסנת ברש, מנהלת פורום אדריכלות 

כדי שחדר המשפחה יתפקד כמוקד משפחתי הוא חייב להיות מתוכנן במיקום בעל ערך מבחינת ההתנהלות בבית. למשל- כחלל מרכזי בסמוך לחדרי הילדים ובאותו מפלס או כחלל פתוח לגינה או למרפסת. עדיף שחדר המשפחה יהיה חדר פתוח המשקיף אל הבית, או אל המדרגות ושיוכל להיות נצפה. אם הכוונה שהחדר יתפקד כפינת טלוויזיה יש לשים דגש על תכנון האקוסטיקה של החלל, שהרעש לא יפריע במפלסים האחרים או בחדרים הסמוכים, ומצד שני שיאפשר איכות צפייה למי שמשתמש בו. כדאי כמובן לתת את הדעת גם על צורת הישיבה בחלל ולייצר מגוון אפשרויות לשימוש (שטיח, פופים, ספסל או כורסאות), וגם לפתרונות אחסון רבים ככל הניתן: לצעצועים, ספרים או סרטים, על מנת להפוך את החלל לפונקציונאלי ונעים.

חדר עבודה
מיקום בעל ערך מבחינת ההתנהלות בבית. חדר המשפחה. (צילום באדיבות אדריכלית אסנת ברש)

 

טיפ: בריצוף החדר מומלץ להשתמש בגרניט פורצלן דמוי עץ


יועצת: אתי מנהלת 

בשיקולי הריצוף והחיפוי לחדר משפחה  חשוב לשקלל את ריבוי הפעילויות המתנקזות אליו ע"י בני המשפחה בגילאים השונים. לכן מומלץ לבחור ריצוף המשלב נוחות ופרקטיות לצד עיצוב מזמין לאווירה חמימה עוטפת ומשפחתית. הפתרון האידיאלי הוא ריצוף פונקציונאלי שקל לתחזוקה בעיצוב מקורי המותאם לאזורי אירוח ציבוריים. גרניט פורצלן במראה המדמה עץ במגוון סגנונות: החל מפרקט עץ עתיק מפירוקים, פרקט טבעי ועוד, יכולים להתאים מאד לעיצבו חדר המשפחה. הקולקציות מוצעות במגוון גדלים ובפלטת גוונים עשירה שמתאימה לכל עיצוב שנבחר לחדר. היתרון המשמעותי בריצוף בגרניט פורצלן הוא חוזק האריח, הפרקטיות והנוחות בניקיון ובתחזוקה השוטפת שלו לעומת הפרקט האמיתי, שרגיש יותר מעצם היותו חומר טבעי. לצד עיצובו המקורי המעניק לחדר מראה  אלגנטי מרשים וגם מזמין.



 

 כסא קש
 פרקטיות, נוחות ויופי. גרניט פורצלן. (צילום: באדיבות רשת מודי)

 

טיפ: רצוי לשלב בחדר פינות ישיבה שונות ומגוונות שינעימו את השהייה בו


יועץ: שרון אדיר
רצוי להתייחס אל החלל כמקום דינמי, משתנה ומעל לכל נוח, כזה שיאפשר לבני המשפחה לתמרן בין הפעילויות השונות – אם זו שעת קריאה, צפייה בטלוויזיה או משחק חברתי. כדי ליצור חלל כזה רצוי למקם בחלל פינות ישיבה שונות ומגוונות- לדוגמה פוף לצד כורסה, שטיח בטקסטורה נעימה  שיאפשר ישיבה חופשית על הרצפה. תחושת החום שהשטיח יתרום ומגוון של פינות ישיבה יצרו אופציות שהייה שונות ומגוונות שינעימו את השהייה בחדר, ובסופו של דבר גם יוסיפו עוד אלמנטים עיצוביים שיגדילו את תחושות החמימות והנוחות שיש לחלל להציע וכמובן גם את ערכו העיצובי. בנוסף, שימוש נכון בתאורה בהירה – גוף תאורה עומד או תלוי, ועדיף שלא פלורוסנט, יתרום לתחושת החמימות ולאור פרקטי ונעים.

 

 

 סלון
פינות ישיבה שונות ומגוונות. חדר משפחה נעים וחמים. (צילום באדיבות נורית גפן)

טיפ: מומלץ לצבוע בגוונים חזקים וחמימים ולשלב את הילדים בעיצוב החדר

 


 

בחדר משפחה ניתן לצבוע את הקירות בגוונים חזקים, כאלה שיעניקו חמימות ושמחה לכל החדר. אני ממליצה גם לשלב את הילדים בעיצוב ולאפשר להם לעצב באופן יצירתי קיר אחד בחדר. למשל, לעשות קיר "טביעות ידיים" של הילדים בכל מיני צבעים או לצבוע קיר אחד בצבע מגנטי ועליו – לחבר את הציורים של הילדים בעזרת מגנטים מדליקים. את הציורים והתמונות המשפחתיות אפשר למסגר, לקנות מסגרות עץ פשוטות ולצבוע אותן בפוליאור על בסיס מים בשלל גוונים. גם עבודה עם שבלונות היא פשוטה ומהנה – במיוחד אם צובעים את השבלונות יחד עם הילדים. את השבלונות  מומלץ לצבוע בצבעים חמים וחזקים ולפזר את הציורים על כמה קירות.

צבעים בבית
צבעים חזקים, חמימים ושמחים (צילום באדיבות טמבור) 


טיפ: לא להעמיס את חדר המשפחה בחפצים רבים או גדולים מידי  


היועצת: שרונה חורי,


כינוס משפחתי בעבר היה ערך עליון, בעידן המערבי האינדיבידואליסטי הכיוון הוא יחידה נפרדת ופרטית שתענה על כל צרכיו של כל אחד מבני המשפחה. בעקבות כך, נוצר מצב בו בחדרים האישיים נדחסו כל הפונקציות השונות – שינה, לימודים, משחק, אחסון ועוד מה שמקטין את חשיבות מיקומי השינה לעומת הפונקציונליות של מיקומי הארון, שולחן הלימודים וכו'. חדרי משפחה גם מכנסים את בני המשפחה לפעילות משותפת ומבורכת וגם "ינקו" את חדרי השינה מרהיטים כגון מחשב, משחקים ואפילו שולחן לימודים וידגישו את חשיבות מיקום המיטה בחדר האישי. בעיצוב חדר המשפחה יש להתחשב בגודל החדר, לא להעמיס מבחינת מספר וגודל החפצים ולהתאים את העיצוב לגיל הילדים ולגודל המשפחה. 

 

ספרייה
לא להעמיס ולהתאים את העיצוב לגיל בני המשפחה (צילום באדיבות נורית גפן)

 

 

234mishos3
748mishos3
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...