חסר לכם משטח עבודה במטבח? קבלו את כל הפתרונות

בשימוש היומיומי שלנו במטבח, כשאנחנו מבשלים או אופים או עושים כל מלאכה אחרת שקשורה לעבודת המטבח, רבים מאיתנו חווים את הסיטואציה בה אין לנו מספיק מקום על משטח העבודה. משום שמדובר בחלק חשוב מאוד משגרת יומנו, מדובר במצוקה שיכולה להעיב על פעילותנו באופן די משמעותי. לכן, חשוב להבין איך לתכנן את המטבח ולהשתמש בו בצורה נכונה כך שלא יחסר לנו משטח עבודה. ריכזנו עבורכם כמה פתרונות איכותיים.

על חשיבות משטח העבודה

משטח העבודה במטבח, שמכונה באופן שכיח גם "השיש" (משום שהוא אכן עשוי משיש ברוב המקרים), הוא אחד החלקים החשובים ביותר בו. כן כן, גם אם לא מדובר בחלק שעליו אנחנו חושבים ברגע הראשון. כמעט ואין מלאכה במטבח שבה אנחנו לא נדרשים להשתמש במשטח העבודה שלנו – בין אם אנחנו מבשלים, אופים, צולים או מבצעים כל סוג אחר של הכנת אוכל (אולי חוץ מלהוציא מהמקרר ולהכניס למיקרוגל). עם זאת, במטבחים רבים, גם כאשר מדובר בדוגמאות איכותיות של מטבחים מעוצבים, לא מתכננים בצורה נכונה מספיק את משטח העבודה, והשימוש במטבח נעשה פחות נוח ואיכותי כתוצאה מכך. לכן, חשוב להכיר פתרונות יעילים וטובים להגדלת משטח העבודה במטבח.

 

חסר משטח עבודה? הפתרון הטוב ביותר הוא ליצור חדש

הדוגמה המובהקת והאיכותית ביותר לפתרון לחוסר במשטח עבודה היא כמובן אי למטבח. איים למטבח, שמותקנים במרכז המטבח ומחלקים אותו, תוך שהם יוצרים עוד משטח עבודה רחב ושטח אחסון, הפכו זה מכבר לסממן מובהק לאיכות גבוהה מאוד של מטבחים. ברגע שבו בוחרים להתקין אי למטבח, נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר שנובעת ממטבח שימושי ונוח יותר. מעבר לכך, אי למטבח נושא גם יתרונות אסתטיים שאי אפשר להתעלם מהם. יצירת משטח עבודה חדש שכזה בתצורה של אי אמנם דורשת השקעה משמעותית, ובמקרים מסוימים אפילו שיפוץ של המטבח. מאידך, היא מספקת את הפתרון הנחשק, השימושי והאיכותי ביותר לחוסר במשטח עבודה.

 

אחסון יעיל יכול לחסוך המון מרחב על משטח העבודה

טיפ יעיל מאוד שאמנם לא מגדיל את משטח העבודה הקיים, אבל בהחלט מאפשר לנו לנצל אותו בצורה נכונה ביותר, הוא להשתמש בשטח האחסון במטבח שלנו בצורה יעילה, ובמידת הצורך גם להגדיל אותו. ככל שפחות מכשירים וכלים ישבו על משטח העבודה עצמו, כשהם תוחמים ומגבילים אותו עוד לפני שהתחלנו לעבוד, כך נוכל לנצל את המשטח העומד לרשותנו בצורה יעילה יותר.

אם המקום בארונות ומגירות המטבח שלכם כבר נגמר, ואתם לא רוצים ליצור עומס גדול עוד יותר, יש פתרונות יצירתיים שיכולים להגדיל משמעותית את שטח האחסון – תלייה של מדפים או של וויי תלייה, למשל. אלה יכולים להיות המקום הקבוע של חפצים רבים, שיושבים בדרך כלל על משטח העבודה.  כך תוכלו להגדיל את היכולת שלכם להשתמש ולנצל את המשטח וגם להוסיף לאסתטיקה של המטבח.

משטחי עבודה
משטחי עבודה

הכול מתחיל ונגמר בתכנון נכון וחכם של המטבח

הטיפ החשוב ביותר לניצול איכותי של משטח העבודה במטבח הוא תכנון נכון, או כמו שהפתגם המוכר מלמד אותנו – סוף מעשה במחשבה תחילה. ככל שהמטבח שלנו יהיה עמוס וצפוף יותר, כך יהיה לנו קשה יותר להוסיף לו אלמנטים כמו אי או אפילו מדפים, והדבר יצמצם את היכולת שלנו להתמודד עם משטח עבודה צפוף. לעומת זאת, מטבח מתוכנן היטב, עם אי, עם משטח גדול ומתאים לשימוש היומיומי התכוף שלכם, ועם שטח אחסון רב שמאפשר לא לאחסן דברים על גבי השיש – משפר את איכות החיים שלנו באופן משמעותי ולאורך זמן רב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...