הבית הלבן: כך תעצבו את סביבת המגורים בגוונים בהירים מבלי שישעמם

עם יד על הלב, גם חובבי הגוונים העזים והדרמטיים לא יכולים בלי מידה הגונה של לבן בעיניים והסיבות לכך רבות- כך תכניסו את הגוונים הבהירים לבית שלכם מבלי שישעמם

הוא משרה תחושת ניקיון חגיגית וטהורה, מבטא את האור הטבעי בצורה פנטסטית ומתאים כמו כפפה ליד לכל סגנון עיצוב-מהקלאסית, לתעשייתי ועד לנורדי. עכשיו, כשהטמפרטורות נוסקות, החופים מלאים ואגלי הזיעה כבר ניכרים, הגיעה העת לרענן את הבתים שלנו והלבן, על גווניו השונים, הוא ה-IT COLOR בעזרתו תוכלו לעשות זאת- ככה זה כשמדובר בצבע שמצליח להפיג בקלילות מתח ולחצים.

הכל לבן

הייתם יוצרים סלון כזה בבית? בחום הנוכחי אנחנו בהחלט היינו שוקלים

הכל לבן

הצבע הלבן בעיצוב הבית

הצבע הלבן מלווה אותנו משחר ההיסטוריה, ביהדות ,כמו גם בעולם המערבי, הוא סמל לקדושה וטוהר ובפנג שואי משמעותו התחלות חדשות ורעננות. ככזה הוא משמש שחקן חשוב ומרכזי בתכנון ובעיצוב הפנים במדינות השונות, וודאי אצלנו בישראל הלוהטת בה אנחנו משווים לחללים קלילים ובהירים שימתנו קצת את החום.

מטבח מודרני לבן

דואט צבעוני: הלבן מהווה את המאסה העיקרית ובעזרת השחור נוצרו הדגשים

מטבח מודרני לבן
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אדריכלית ליליאן בן שוהם

טרנדי ובמקביל על זמני

הצבע הלבן כובש כל חלקה טובה, מקירות ותאורה ועד טקסטיל וכלי מיטה. הוא היחיד שמצליח הלכה למעשה להישמר על זמני וטרנדי במקביל. בכוחו להפוך את סביבת המגורים שלנו לנקייה, מזמינה ומוארת וכלל לא משנה אילו צבעים נשלב לצידו ומשיחות שערכנו עם מעצבים ואדריכלים עולה כי כל משה שנדרש לעשות הוא לייצר איזונים נכונים בעזרת אלמנטים טקסטורליים שישוו למרחב מראה עמוק ועתיר רבדים. השכלתם לעשות זאת? משם הקסם פשוט יקרה.

בכל סגנון שתבחרו הלבן יתפרש באופן מעט אחר. כך למשל בעיצוב הכפרי הוא משמש ככלי לאזן את גווני העץ הדומיננטיים והכהים ובזכותו פריטים גסים ומאסיביים הופכים לאלגנטיים יותר. בעיצוב המודרני הוא מדגיש את הנופך המהוקצע והנקי ובחדרי הקטנטנים הוא מכניס פשטות ורוגע. דבר אחד בטוח: כלל לא משנה באיזה היקפים נשתמש בו, הוא תמיד יידע  לייצר תחושת שלווה ורכות.

סלון לבן לבן

אין שני לו: טרנדי ובמקביל על זמני

סלון לבן לבן

מגרייז', לבן פנינה ועד לבן שבור

רבים מאיתנו נוטים לחשוב על לבן כגוון אחיד וגנרי אבל בפרט בשנים האחרונות המצב שונה לגמרי ולמעשה סקלת הצבעים הלבנה הפכה לעשירה ביותר וכל גוון הוא צוצר של שילוב בין פיגמנטים באחוזים מדויקים. המוכר ביותר הוא לבן ה- extra clear אך פרט לו ניתן למצוא אינטרפרטציות  רבות כמו לבן עם נגיעות שמנת, אפור ומוקה לצד גוונים בהם משלבים פיגמנט פודרה, כחול, ירוק או כתום כשכל אחד מהם מייצר לוק שונה בתכלית.

מטבח לבן

לא רק לבן שלג: ללבן מודל 2023 יש מאות טונים שונים

מטבח לבן
צילום: אלעד גונן | עיצוב: צביה קזיוף

יתרונות הצבע הלבן

בעוד גוונים אחרים נתפסים כאופנתיים ועונתיים במבחן התוצאה הלבן נותר תמיד רלוונטי לכן הנטייה היא להשתמש בו בפרט כרקע על גבי משטחים גדולים תוך הבנה שלא נצטרך לשנות את המערך הצבעוני כולו בעוד מספר שנים. כדי ליצור מראה שונה ומסקרן אפשר בהחלט לצבוע מקטע שיטפס על התקרה, יעבור לקיר וייצר מראה דינמי ועדכני. המטרה היא לייצר חלל פרספקטיבי שיש בו מן התחכום.

במידה ואתם פריקים נלהבים של הלבן וודאו לשלב אלמנטים בהירים שלפחות לחלקם יש טקסטורה או דוגמה. כך למשל במטבח, שם הלבן חוגג ברוב הדירות והבתים בישראל אך חשוב לאזן את המסה בעזרת משטחים עם נימים וגידים שייצרו קונטרסט. בחדרי רחצה עבורם נבחר רקע לבן, שאכן משדר ניקיון וסטריליות, מומלץ לשלב גם אריחים צבעוניים ו/או לייצר ארון אמבט צבוע בתנור בגוון עז או לחילופין לתכנן ארון אמבט מעץ. אלה ישברו את המסה הבהירים וינטרלו את המראה המונוטוני.

חדר שינה לבן

נשאר עדכני גם אחרי שנים

חדר שינה לבן
צילום: עודד סמדר | עיצוב: מושיק חדידה

רפלקציה של אור

ללבן יש תכונה נפלאה נוספת והוא אחד היחידים שמשקפים את האור הטבעי בצורה האפקטיבית ביותר. כפועל יוצא מתקבלת תחושה מרווחת במרחב. בעת צביעה של משטחי עץ או בריקים בגוונים של לבן או כמשלבים אבן בהירה טבעית חשוב לזכור שהמראה הסופי יקרא באופן מעט שונה זאת בשל התאורה הטבעית והמלאכותית כמו גם האלמנטים ששילבנו לצידו ומשפיעים על הגוון שנראה בפועל. אנשי המקצוע ממליצים בחום לעבור עם הלבן בפרט במעטפת הקירות בעוד רהיטים כמו מערכות ישיבה ושולחנות מומלץ לבחור בגוונים כהים יותר מטעמי תחזוקה ובלאי אפשרי. לדבריהם, בדים לבנים מטבעם הם מאתגרים, כך גם אלמנטים בהירים שחשופים לפגיעות וטביעות יד.

חדר אמבטיה לבן

מאיר את החלל ומייצר אשליה של חללים גדולים

חדר אמבטיה לבן
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורון מילשטיין

המעדן הרשמי

בימים בהם עיצוב הפנים נוטה לחזור אחורה בזמן, ועיצובי הרטרו נשארים חזק בתמונה, הלבן הוא כלי עזר לעדן כל פרט ולשוות לא אינטרפרטציה עדכנית שקולעת לכאן ועכשיו. המותגים הגדולים מבינים זאת גם כן ופריטים שמיוצרים בטכניקות מסורתיות נצבעים כיום בגוונים סבירים על מנת לשוות להם מראה אותנטי ועם זאת רענן ועדכני. בתוך כך הלבן מסייע לאזן בין סגנונות שנתפסים כעשירים וכבדים. השילוב בין שתי תפיסות עיצוב לכאורה מנוגדות מייצר הלכה למעשה מראה עם אופי, כזה שיישאר רלוונטי לאורך זמן מבלי שיהפוך לטרנד או מאוס. הפלטפורמה הרכה והאחידה מאפשרת לייצר סיפור. הניטרליות של הלבן נותנת במה לאלמנטים שמסביב ויוצקת תוכן במרחב.

עיצוב מיטה זוגית מחומרים טיבעים

כמה שהוא יפה, בכל חלל ובכל סגנון

מיטה מחומרים טיבעים
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...