כיצד למקסם אור טבעי: רעיונות לעיצוב לסלון מואר ואוורירי?

מקסום האור הטבעי בסלון יכול לשפר מאוד את האסתטיקה הכללית והאווירה של חלל הבית שלכם.

pexels

לא רק שהוא מספק מקור לאור במהלך היום, אלא הוא גם יוצר חיבור לחיק הטבע ואף יכול להשפיע לטובה על הרווחה הנפשית והפיזית של בני הבית. להלן מספר רעיונות עיצוביים ליצירת סלון מואר ואוורירי המנצל עד תום את האור הטבעי.

כיצד להיעזר בחלונות?

אחד המרכיבים החשובים ביותר במקסום האור הטבעי הוא השימוש בחלונות. חלונות גדולים או חלונות צוהר הם דרך מצוינת להכניס כמות משמעותית של אור, וניתן להשתמש בהם בשילוב אלמנטים עיצוביים נוספים ליצירת חלל מואר ופתוח. למשל מומלץ לשקול התקנת חלונות מהרצפה עד התקרה או דלתות צרפתיות הנפתחות למרפסת או לפטיו. זה לא רק יאפשר לכם ליהנות משפע של אור טבעי, אלא גם ייצור חיבור חלק בין פנים לחוץ.

איך השימוש במראות יכול להועיל?

אלמנט עיצובי נוסף שניתן להשתמש בו כדי למקסם את האור הטבעי הוא השימוש במראות. מראות יכולות לעזור להחזיר אור בכל החדר ולגרום לו להרגיש בהיר ומרווח יותר. כדאי לחשוב להציב מראה גדולה על קיר מול חלון או במקום שבו היא תשקף הכי הרבה אור.

סלון מואר
סלון מואר

כיצד יכול לעזור שימוש בצבעים בהירים?

השימוש בקירות, תקרות ורצפות בצבעים בהירים יכול גם לעזור למקסם את האור הטבעי. צבעים בהירים יותר נוטים לשקף אור טוב יותר מאשר צבעים כהים יותר, מה שיכול לגרום לחדר שלכם להרגיש בהיר ופתוח יותר. לבן, שמנת או אפור בהיר הם אפשרויות נהדרות לקירות ותקרות, כמו כן להשתמש בעץ בהיר או באריחים בהירים לרצפות.

באילו וילונות כדאי להשתמש?

רעיון עיצובי נוסף כדי למקסם את האור הטבעי הוא באמצעות וילונות שקופים או בהירים. וילונות כבדים או כהים יכולים לחסום הרבה אור טבעי ולגרום לחדר להרגיש חשוך יותר. במקום זאת מומלץ להשתמש בווילונות שקופים, צלונים או תריסים כדי לאפשר לאור טבעי להסתנן דרכו תוך מתן פרטיות.

כיצד ריהוט יכול לתרום?

בנוסף לאלמנטים עיצוביים אלה, חשוב גם לשקול את הפריסה ומיקום הריהוט של הסלון כאשר מנסים למקסם את האור הטבעי. כדאי להימנע מהצבת רהיטים גדולים או כונניות ספרים גדולות מול חלונות או חלונות גג, שכן הם יחסמו את האור הטבעי. במקום זאת תבחרו בפריטי ריהוט קטנים יותר וקלי משקל שלא יפריעו לזרימת האור. מומלץ לרכוש רהיטים עם ריפוד בהיר כמו כסאות לפינת האוכל בצבע לבן או קרם, אשר יעזרו לשקף אור ולגרום לחלל להרגיש בהיר יותר. כמו כן כדאי מאוד למקם את פינת האוכל ליד החלון, כך בזמן הארוחה בשעות בוקר וצהריים תיהנו מאור טבעי.

הכניסו אור הביתה

חשוב לקחת בחשבון את גופי התאורה בסלון כאשר מנסים למקסם את האור הטבעי בבית. כדאי להימנע משימוש בגופים כבדים או כהים שיכולים לגרום לחדר להרגיש כהה יותר. במקום זאת תבחרו במתקני זכוכית בהירים או שקופה שישקפו אור ויגרמו לחלל להרגיש בהיר יותר. כמו כן כדאי לשקול להשתמש במתגי דימר או נורות נטענות לעמעום כדי שתוכל לשלוט בכמות האור בחדר לאורך כל היום. בשילוב אלמנטים עיצוביים אלו תוכלו ליצור סלון מואר ואוורירי שהוא גם יפה וגם פונקציונלי. המפתח הוא לשמור על החלל פתוח ולא מבולגן, להשתמש בצבעים בהירים, אור טבעי וריהוט מינימלי כדי ליצור תחושה של בית מרווח יותר. מקסום האור הטבעי בסלון יכול לשפר מאוד את האסתטיקה הכללית והאווירה בבית. באמצעות שילוב של אלמנטים עיצוביים כמו חלונות גדולים, מראות, צבעים בהירים, חלונות שקופים, מיקום רהיטים חכם וגופי תאורה, ניתן ליצור סלון מואר ואוורירי שהוא גם יפה וגם פונקציונלי.

בודק...