הוועדה המייעצת: טיפים לעיצוב פינת העבודה

צוות המומחים שלנו עם כל הטיפים שיעזרו לכם להפוך את פינת העבודה הביתית לחדר מרגיע ומעוצב שישמש סביבת עבודה נעימה ומיטבית

קאנבה
בשנת 1980 כבש את תחנות הרדיו הלהיט של הזמרת דולי פרטון את הלהיט "תשע עד חמש"  ('Nine to Five') שמתאר את השתעבדותנו לעבודה בעידן המודרני. היום, לרוע המזל, אצל רובינו, יום עבודה של תשע בבוקר עד חמש בערב ייחשב ליום עבודה קצר. רובינו מבלים במשרד עד שעות הערב המאוחרות וממשיכים לעבוד שעות נוספות גם בפינת העבודה הביתית. מאז עידן המחשבים והאינטרנט גם העבודה מהבית נעשתה דבר רווח ושגרתי ורבים מאיתנו קמים בבוקר אל עוד יום במשרדם הביתי.ההמלצה שלנו היא א. להקדיש יותר זמן למשפחה ולהנאות החיים ופחות לעבודה ו-ב. אם כבר אנו מקדישים חלק ניכר מיומינו לעבודה, אז לפחות שסביבת העבודה שלנו תהיה נעימה, רגועה ומזמינה. כיצד תוכלו להנעים את זמן העבודה בפינת העבודה הביתית ועל מה חשוב לשים דגש בעיצובה? המומחים שלנו עם כל הטיפים היעילים.

 

 

טיפ: הציבו את שולחן העבודה עם הפנים לדלת הכניסה


היועץ: הנהלת פורום פנג שואי

חדר העבודה צריך להיות כזה  שיאפשר לנו לעבוד ברוגע וביעילות, רצוי שיהיה שהחדר יהיה מואר או שהתאורה שתותקן בו תהיה נוחה. את שולחן העבודה רצוי למקם כך שנוכל לשבת עם הפנים לדלת הכניסה אך לא בקו ישר מול הדלת. כדאי שחלונות החדר יהיו לצדנו ולא מאחורינו כך שלא נרגיש חסרי ביטחון ונוכל להרגע ולנצל את זמן העבודה באופן מיטבי. מקומות אחסון הציוד המשרדי או הספרים בחדר צריכים להיות נגישים ומסודרים. מומלץ לבחור כיסא ישיבה נוח ובעל צבעים מעודדים, בהתאם לפעילות שאנו מבצעים בחדר זה: צבעי סגול-אדום לתגבור המוניטין או ירוק שמעודד שגשוג וצמיחה. בחדר העבודה נמצאים לרוב מכשירי חשמל כגון: פקס, מחשב וכו', כדאי לאזן את הקרינה שמכשירי החשמל פולטים באמצעות הצבת עציצים וצמחים בחדר.

 

עיצוב חדר
חדר מואר. לעבוד ברוגע וביעילות. (צילום: יח"צ)

 

הטיפ: מומלץ לרצף את הפינה בחומרים בעלי אופי חם


היועצת:  אתי ברד יצחקי, מנהלת פורום ריצוף וחיפוי

 

נהוג לתחום את פינת העבודה משאר החללים בבית בעזרת קירות גבס דקורטיביים או ספרייה המשמשת כחוצץ במידה ולא הוקצה לפינה חדר נפרד. בשיקולי הריצוף והחיפוי, על מנת שסביבה זו תהפוך להרמונית, נעימה ומזמינה מומלץ לרצף את הפינה בחומרים בעלי אופי חם כגון פרקט עץ בגוונים טבעיים בהירים שתורמים לאווירה ביתית חמימה רגועה.
את קירות הפינה, גם אם אלו עשויים מגבס, מומלץ לחפות בחיפוי קירות ניטראלי בצבעים טבעיים של שמנת התורמים להרמוניה וריכוז או לחילופין בפסיפס בעיטור עדין ורגוע שמשמש כאלמנט עיצובי מאזן ומשלים ונותן טון קליל ואלגנטי למתחם.
 
עיצוב
בשביל הריכוז. חיפוי קירות בצבעים טבעיים. (צילום באדיבות רשת MODY)

 

הטיפ: יצירת פינה 'שקטה' מהפרעות ויזואליות


היועצת: אדריכלית אסנת ברש, מנהלת פורום אדריכלות

 

כמו בכל חלל בבית, גם פינת העבודה צריכה להיות מתוכננת בהתאם לצרכים של המשתמש ולכמות הזמן שהוא עתיד לשהות בה. החל מיצירת שולחן קטן בחלל חדר השינה או בחלל הציבורי של הבית, ועד חדר עבודה פרטי הכולל נפח אחסון ושולחן גדולים יותר לאנשים שעובדים מהבית. בשני המקרים הדגשים התכנוניים עליהם אני ממליצה להקפיד הם שניים: יצירת "פינה שקטה" מהפרעות ויזואליות, במקום המייצר פרטיות לעובד, ורצוי מול או ליד חלון גדול ומואר, וכן מאוד חשוב הסדר והארגון של הפינה הזו- כדאי להשקיע זמן בתכנון הנגרות בסביבת העבודה על מנת לייצר פתרונות אחסון נוחים שיאפשרו לנו להנות מהשהייה בה.

חדר שינה
פינה שקטה מהפרעות ויזואליות (צילום באדיבות אדריכלית אסנת ברש)

 

טיפ: לחדר העבודה רצוי לבחור ארון בעל חזות סולידית


היועץ: גיא מנהל פורום ארונות 

 

לעיצוב הכללי של החדר שבו יוצב הארון נודעת השפעה רבה על בחירתו. חשוב לבחור ארונות שישתלבו בהרמוניה עם הקו העיצובי שהחלטתם עליו ושלא יהיו מנותקים ממנו. לחדר העבודה ראוי לבחור ארון בעל חזות סולידית שיתאים מבחינת אחסון לכל צרכינו על מנת לשמור על הסדר ותחושת הרוגע בחדר. מגבלות חדר הן דבר נוסף שיש לקחת בחשבון, לכל חדר בבית יש את המאפיינים הייחודים לו ואלה יכתיבו במידה רבה את האפשרויות העומדות בפניכם. כך למשל, אם מדובר בחדר קטן, ייתכן וארונות הזזה או ארונות פתוחים יהיו הפתרון האידיאלי עבורו. כיום קיימות שפע של דוגמאות, עיצובים וסגנונות וכל אחד יכול למצוא את הארון שישלים את המראה של החדר ויספק את צרכי האחסון שהוא מיועד להם.
 חדר עבודה

 חזות סולידית. ארון חדר העבודה. (צילום: חואן היטרס)

הטיפ: לא להגזים עם צבעי טפט בוהקים

 


היועץ: מיגל מרנפלד, מנהל פורום טפטים

 

בעיצוב חדר עבודה חשוב לא להגזים עם צבעים בוהקים וקונטרסט חזק בין הדוגמאות. היום קיימות מדבקות רב שימושיות לקיר שאיתן ניתן לתת טאצ' נכון ועדין מבלי להעמיס על מראה החדר.
 
 טפט
 קונטרסט חזק בין הדוגמאות (צילום: יח"צ)

 

234migel
748migel
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...