אחת מהתכונות המאפיינות אותנו כאנשים זה היצר לאגור, נכון, שבתקופת השפע בה אנו חיים ובהשפעת תורת הפנג שוואי, אנחנו "מנקים" את הבית מידי פעם מכל אותם דברים שפג תוקפם, אבל, חוזרים וממלאים אותו בדברים חדשים. התיאוריה הזאת בחלקה לא כוללת את האספנים. סוגי האוספים הם רבים ומגוונים, לכל אוסף הסיפור הייחודי שלו שמתקשר כך או אחרת למי שאחראי לו, אחד במשפחה או כולם ביחד. האספנים, בדרך כלל גאים באוצר שלהם שלעיתים נאסף במשך שנים ארוכות. הם נהנים לראות את כל פרטיו ושמחים לשתף אחרים בחוויה שלהם. לפניכם כמה רעיונות איך ניתן לשלב אוספים בעיצוב ואיך זה עשוי להשפיע על הקונספט העיצובי.
לדוגמה: בבית מתוכנן ובנוי בסגנון מודרני עכשווי, בעיצוב הפנים, האדריכל יואב אנדרמן הושפע מכמות האוספים של המשפחה.. לכמות העצומה של פירטי הוינטג' והאומנות, הותאמו מקומות ייעודיים לתצוגת הפריטים והם למעשה יצרו את הקונספט העיצובי של כל הבית.
דוגמה נוספת מהווה הבית שתוכנן ועוצב על ידי שירלי דן. בבית בסגנון טוסקני מודרני, הקיר הארוך שממוקם מול הכניסה לבית וגובל במטבח הפתוח לסלון, הוקדש כולו לתמונות אומנות ממוסגרות. .
קיר הגובל במטבח עם אוסף תמונות אמנותיות
אוסף בליווי צמוד
מיד עם הכניסה הביתה מקבל את פני הבאים קיר מחופה עץ שחור. הקיר מחולק לארבעה קטעים, בשניים מהם עוצבה ספרייה והשניים האחרים מהווים רקע שחור הממוסגר בקרניזים ליצירות אומנות מופשטת ומודרנית. הקיר מלווה את הנכנסים הביתה עד הסלון הפתוח לחצר האחורית. כך שדרך הזכוכית חודר שפע של אור המאיר את הקיר השחור.