ילדים, נא לא להפריע: פתרון פשוט וגאוני למיקום חדרי הילדים

אחת מהבקשות של בני הזוג, הורים לשלושה ילדים הייתה הפרדה מוחלטת בין אגף חדרי הילדים לבין שאר חדרי הבית. לכן, למיקום חדרי הילדים תוכנן שטח בקומת הכניסה באגף נפרד המרוחק מהסוויטה של ההורים ומנותק מהמרחב החברתי באמצעות פתרון פשוט

אלון ברהום

שטח המגרש: 421 מ"ר

שטח בנוי: 303 מ"ר

אדריכלות ועיצוב פנים: מושיק חדידה

סטיילינג: תמי מנדלר

הכול פתוח וגלוי אבל יש גם דברים מוסתרים

על מגרש דו משפחתי עם שכן צמוד, נבנה ביתם של משפחה בת חמש נפשות. כשנכנסים הביתה, ורואים את שני קירות הזכוכית שפונים אל הגינה, את הגובה המרשים והמרחבים גדולים, נדמה לרגע שהכול גלוי וברור, אבל מסתבר שיש בבית גם דברים מוסתרים. הרצון לגלות אותם מתחיל ממעטפת הבית.

מבט לעבר המרחב החברתי והגינה מכיוון הקיר המשותף עם השכן הצמוד

1600X1200-1-2.png

הקובייה השחורה שמעוררת סקרנות

רגע לפני שנכנסים הביתה מתרשמים מהחזית שפונה אל הרחוב. מה שהכי בולט לעין זו הקובייה השחורה שצמודה ויוצאת מתוך הקירות הבהירים של הבית. הקובייה השחורה מעוררת סקרנות ואת השאלה: למה היא נועדה ומה יש בתוכה?.

כשמסתכלים מהרחוב לעבר החזית הקדמית של הבית הקובייה השחורה יוצרת סקרנות

2-10-2.png

התשובה לשאלה נשארת כתעלומה גם כשמגיעים לדלת הכניסה השחורה והגבוהה. הדלת קבועה בתוך קיר עם מרקם זהה ושניהם מוגנים בין שני קירות בטון. עם היפתחה של הדלת מתגלה רמז מהמרחב החברתי. ועדיין אין תשובה לשאלה: מה חבוי בתוך הקובייה השחורה?

מימין דלת הכניסה הסגורה בתוך המבואה שעשויה קירות בטון. משמאל, כשהדלת נפתחת מקבלים רמז מהנראה בתוך הבית

6-8-1.png

קיר הכוח השתלט ולשאלה נמצאה התשובה

עם הכניסה אל הבית ולפני שפונים שמאלה אל הסלון ופינת האוכל, העין נעצרת על קיר הכוח המחופה אבן טבעית ומתנשא לגובה של 6.5 מטר.  מאחורי חזית האבן של הקיר מסתתרים מקומות אחסון רבים. אחרי ההתרשמות מהקיר מסתכלים ימינה ורואים את המטבח כשלצידו מסדרון קצר ובקצהו קיר לבן.

אז זהו, שזה לא קיר זו דלת סמויה שדרכה עוברים אל תוך הקובייה השחורה והמסקרנת. כאן נמצא המיקום לחדרי הילדים שמרחיק אותם מסוויטת ההורים והדלת יוצרת חיץ בינם לבין האורחים במרחב החברתי. זה עולמם הפרטי.

באמצע הבית, בקצה המסדרון הקצר נראה קיר לבן שהוא למעשה דלת סמויה שנפתחת למיקום חדרי הילדים

7-10-1.png

Ladies-First

במחווה ג'נטלמני, במיקום חדרי הילדים, קודם כל עוצבו שני חדרי השינה של הבנות. מול החדרים הצמודים, כשבכל אחד מהם ארון בגדים גדול, שולחן כתיבה, חלון צדדי שפונה לגינה וכמובן, טלוויזיה אישית, עוצב לשתיהן חדר רחצה משותף.

בשני חדרי השינה של הבנות נעשה עיצוב זהה

5-8-2.png

בהמשך, בקצה המסדרון, עם חלון שפונה לחזית הקדמית שמקבילה לרחוב, עוצב חדרו של הבן בצמוד לו חדר רחצה פרטי משלו.

גוונים של כחול ואפור יתאימו לילד גם כשהתבגר

3-9-2.png

עיצוב ספיישל לחובבת בישול ואפיה 

חוזרים למטבח. בעלת הבית שאוהבת לארח ולבשל ביקשה שהמטבח הפונקציונלי יכיל את כל מכשירי החשמל הנדרשים לה, שיהיו בו המון מקומות אחסון ובכדי שתוכל לשמור על קשר עם בני המשפחה והאורחים, חשוב שהמטבח יהיה חלק בלתי נפרד מהמרחב החברתי ורצוי שיהיה קרוב לחדרי הילדים שמרבים לחפש משהו טעים במקרר.

הצבע השחור של פנים דלת הכניסה מתחבר אל האי הגדול

9-3-1.png

עוד בקשות שכל פרט בהן בוצע

הבקשות המשמעותיות ביותר שהשפיעו על כל מראה הבית, מעבר לאגף הילדים הנפרד ומטבח שפתוח לסלון, היו שהבית יעוצב בסגנון מודרני מפנק, שיודגשו בו המרחבים והגודל ושיהיה מוצף באור יום טבעי. לפיכך, באזור המרחב החברתי בו, בהמשך למטבח ממוקמים הסלון ופינת האוכל, התקרה היא בגובה כפול. מסביב, קירות הזכוכית מגיעים עד לתקרת הקומה העליונה דרכם חודר שפע של אור ומראה הגינה חודר פנימה.

גובה המרחב החברתי מודגש באמצעות החלונות שעולים עד לתקרה

10-1-2.png

צמוד לקיר הכוח הדומיננטי, תוכנן גרם מדרגות בעיצוב קליל שנראה כמרחף בחלל. המדרגות מובילות לקומה העליונה שכולה הוקדשה לרווחת ההורים.

מדרכי המדרגות הדקים שעשויים עץ מקובעים בבסיס גרם המדרגות עשוי ברזל צבוע שחור

8-9-1.png

עוד בקומת הכניסה

מצד אחד של המחיצה שמפרידה בין מיקום חדרי הילדים לבין המרחב החברתי, עוצבו שירותי האורחים בגוונים כהים שממשיכים את הקו העיצובי בסלון, פינת האוכל והמטבח מעברה השני של הדלת הסודית, לשתי הבנות עוצב חדר רחצה משותף.

בשירותי האורחים חיפוי כהה מגוייד, בחדר רחצה בנות העיצוב משלים את מראה החדרים שלהן

13-1-1.png

בחצר האחורית כולם ביחד מבלים כל השנה

בחצר האחורית שתחומה בגדר גבוהה, הפרגולה גדולה מאפשרת להורים ולילדים לבלות בחוץ גם בימים קרירים, ליהנות מתוצאות תפעולו של המטבח החיצוני ואף לצפות בטלוויזיה שקבועה בגומחה בקיר. בימים שמשיים, בריכת גלישה גדולה ממתינה לשוחים, למשחקים, למשתכשכים במים ולמשתזפים.

בריכת הגלישה הגדולה עוצבה לכל רוחבו של הסלון, פינות הישיבה נועדו לבילוי ואירוח

4-9-2.png

מוזמנים לעלות לממלכת ההורים

שטחה של כל הקומה העליונה הוקדשה להורים. מהרחבה שבקצה המדרגות נכנסים ישירות לאזור השינה ומיד מתגלה לעין הוויטרינה הגדולה דרכה יוצאים למרפסת הפרטית של ההורים שפונה לחזית הבית ולמעשה מהווה את הגג של הקובייה הכהה בה נמצא מיקום לחדרי הילדים מופרד ומרוחק מהסוויטה של ההורים.

גם באזור השינה של ההורים, לקיר בגב המיטה עוצמה של קיר כוח שמבליט את הגוונים הבהירים

12-1-2.png

בצמוד לחדר שינה חדר הלבשה גדול ומרווח. כהגנה מפני אבק ובהתאמה לעיצוב המוקפד בפרטים, הארונות סגורים מאחורי חזית אחידה ובמרכז החדר ארונית עם משטח עליון עשוי זכוכית שקופה.

ספסל שחלקו העליון מרופד משמש כמקום אחסון ומקום נוח לחלוץ או לנעול נעליים, או סתם לשבת מול הארון לבחור את מה ללבוש?

1-12-2.png

בהמשך הקומה עוצב חדר רחצה גדול, הרצפה והקירות חופו באריחי פורצלן מדוקק. לכל אחד מבני הזוג תוכנן כיור אישי ובמקלחת, הסגורה בקיר זכוכית שקוף, תלוי ספסל ישיבה מרובע.

בחדר הרחצה ניכרת חזרה לקו העיצובי שנראה במרחב החברתי

11-3-1.png

רשימת ספקים חלקית:

קבלן שלד: ג'מאל אבו-סיאם

קונסטרוקציה: אורלי אראמא

ריצוף חיפוי וכלים סנטרים: חרש

תאורה: אלפינה

חשמל חכם: קשטן

חשמל: "T.K One עבודות חשמל ופרויקטים" קובי תמם

מדרגות: סולם יעקוב

חיפוי: ערן אבן סיב

מיזוג: גלעד-סופת המיזוג

בריכה: אפי אקוופולקו

ריהוט: אריק דיזיין

שטיחים: צמר

דלת כניסה: אפרטו

דלתות פנים: הרמטיקס

שואב מרכזי: שאב-רב

מטבח חוץ: גנים ושושנים

לפרויקטים נוספים של מושיק חדידה, כנסו >>

בודק...