מעבר לקו האפס: סגנון מודרני סביב קיר כוח רב תכליתי

בעלי הנכס , ביקשו שביתם החדש יעוצב בסגנון מודרני ובקווים ישרים. שיהיה פרקטי ושתהיה בו אווירה נעימה. המעצבת בנתה לכך נוסחה שכוללת: תכנון מתוחכם של קיר כוח רב תכליתי, חזית ארונות בקו אפס ושפת עיצוב אחת לכל הבית שמבוססת על שימוש בחומרים שתמיד ייראו טוב

אלעד גונן
אפי סדון
אביה אלתר סובלמן

 

 קיר הכוח במרכז ההרמוניה הביתית

כנהוג בכל פרויקט שלה, גם הפעם המעצבת אביה אלתר סובלמן הגיעה לביתם של לקוחותיה למפגש היכרות והבנת צרכים. בפגישה ביניהם נוצר "קליק" מידי שנמשך והתגלגל הלאה בהרמוניה מלאה, עד כדי כך שהאישה התאהבה בעיצוב הפנים והתחילה ללמוד את המקצוע. לדעת כולם לסגנון העיצובי המוביל בפרויקט נבחרו קווים ישרים ומודרניים, ניקיון ויזואלי ועם זאת חמים ומזמין. אחד מהעיצובים הדומיננטיים  והמורכבים שלמעשה מהווה ציר מרכזי, הוא קיר כוח רב תכליתי שעוצב במרכז הבית, ונראה מכל פינה במרחב החברתי. סגנון העיצוב הדומיננטי שלו חוזר כתזכורת במקומות אחרים בבית. הוא זה שנותן את הטון העיקרי של אופי העיצוב, הצבעוניות והאווירה ששוררת בבית.

אי גדול במטבח

אי גדול במטבח

אי גדול במטבח

מיד בהתחלה מתגלה עוצמתו של סגנון העיצוב שנבחר

מיד עם הכניסה אל הבית, קיר הכוח מתגלה במלוא עוצמתו. במרכז סרגלי העץ האנכיים, מעוצב משטח חלק ושחור בשתי שכבות. החיבור בין שני חומרים ושני מרקמים והבדלי עומק, יוצרים ביחד תחושה מעניינת של תלת ממדית. במרכז המשטח החלק מוקמה הטלוויזיה. מול הקיר שבהמשך יתגלה כרב תכליתי, מוקמה פינת הישיבה. הפינה עוצבה באמצעות רהיטים בהירים ובקווים מעוגלים. מעל הספה יצירת אומנות שהותאמה לגווניו המשפיעים של  הקיר.

קיר כוח בסלון

כשרואים את קיר הכוח הדומיננטי אי אפשר לדמיין מה יש מאחוריו.

כשרואים את קיר הכוח הדומיננטי אי אפשר לדמיין מה יש מאחוריו.

לא רק יפה גם פרקטי

הקיר שנראה עוצמתי ועם זאת תמים וחלק, מסתיר למעשה שני חדרי רחצה, מקומות אחסון ומערכות התפעול של הטלוויזיה, מערכת קול, מערכת החשמל החכם של הבית, חימום תת רצפתי ומערכת מיזוג משודרגת .

חדר רחצה מיוחד

...ואז שתי דלתות נפתחות אחת בחזית ואחת בצד מאחוריהן גם מקומות אחסון וגם חדרי רחצה

חדר רחצה מיוחד

כשנפתחת הדלת הצדדית שמאחורי קיר הכוח הרב תכליתי, מתגלים שירותי האורחים. הרצפה וחיפוי הקיר מתחברים לגוון העץ הטבעי שמשרה תחושה ביתית נעימה וטקסטורה של סרגלי עץ אנכיים מתגלה ביחידת הכיור, אלא שהפעם נבחר לה הצבע הלבן שבולט על הקיר בגוון ברונזה.

חדר רחצה חבוי

אחד מחדרי הרחצה שחבויים בתוך קיר הכוח הרב תכליתי

אחד מחדרי הרחצה שחבויים בתוך קיר הכוח הרב תכליתי

מאחורי קו האפס פעילות ערה

בעיצוב המטבח הפעיל, שמהווה חלק מהמרחב החברתי, נדרשה מחשבה מקורית ושילוב בין פרקטיות ומראה מרשים. לכן, המטבח תוכנן במבנה קומפוזיציה מרכזית. אי גדול במרכז, שמשמש הן כמשטח עבודה והן כדלפק אכילה. הקיר שמולו חופה כולו בלוחות פורצלן בהירים שמהווים רקע הולם ורגוע לגופי התאורה שתלויים מעל האי ונראים כתכשיטים.  בקיר הצדדי, עוצבו ארונות גבוהים עם חזית חלקה שנוצרה בזכות דלתות בקו אפס ללא ידיות, למעט ידיות המקרר האינטגרלי ומכשירי החשמל. המעצבת הקפידה להשתמש בחומרים וגוונים על זמניים – עץ, בטון, צבע לבן שבור מעט, ושחור. גוונים שונים של  זהב מופיעים כמו תכשיטים שמשדרגים את המראה.

גופי התאורה מוזהבים והאלגנטיים

גופי התאורה מוזהבים והאלגנטיים

גופי התאורה מוזהבים והאלגנטיים

קו אפס גם חדר השינה

רצפת הבטון בגוון טבעי שבולטת במרחב החברתי, משתנה לרצפת פרקט בהירה בחדרי השינה. בחדרם המרווח של ההורים שוב מתגלה חשיבתה המקורית של המעצבת בדרך בה מיקמה את הארון הגדול שחזית הדלתות שלו, גם הם כמו בכל הבית עוצבו בקו אפס, לצד המיטה ובכך השאירה מרחב גדול באזור השינה. מראה שהוצבה בקצה מעניקה תחושת גודל לחלל ומעצימה את שטח החדר.

חזית חלקה של ארון בגדים

החזית החלקה של ארון ההלבשה מוסיפים לתחושת המרחב בחדר השינה

החזית החלקה של ארון ההלבשה מוסיפים לתחושת המרחב בחדר השינה

צמוד לחדר השינה של ההורים, חדר הרחצה מעוצב בקווים ישרים מודרניים ומינימליסטיים, זכוכית חצי אטומה תוחמת את שטח המקלחת וסרגלי העץ אנכיים חוזרים גם כאן והפעם בצבע שחור.

קירות בגוון בטון טבעי וארון אמבטיה שחור

קירות בגוון בטון טבעי וארון אמבטיה שחור

קירות בגוון בטון טבעי וארון אמבטיה שחור

דברי המעצבת לסיכום הפרויקט:

"תהליך שנקרא שיפוץ, כולל בתוכו שלבים ותהליכים רבים שקורים במקביל, לפעמים אפשר לדמות זאת ככניסה לבריכה עמוקה. הדרך הנכונה לנהל תהליך כל כך מורכב היא  ירידה לפרטים, הן בהיבט האישי לא פחות מכך מההיבט הטכני והביצועי. לכן, אחד מהדברים שיכולים להשפיע על כל פרויקט ופרויקט הוא החיבור והכימיה בין המעצבת ללקוח שיחד מסכימים ומתחברים לסגנון ולקו העיצוב שהוסכם על שניהם.

 

 

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים חיפויים וכלים סניטרים: נגב

בודק...