צבעים רבותי צבעים: עיצוב פנטהאוז עירוני שפוגש יער טרופי

הדיירים ביקשו לעצב את ביתם בצבעוניות נועזת ותיאטרלית, כזו שלא פוגשים כל יום. בתגובה תכננה המעצבת אזורים צבעוניים בהשראת יער טרופי מסתורי.

יהודית הופמן מג'ר

שטח: 110 מ"ר + 75מ"ר מרפסת

עיצוב: קרן לסר

חיים, מבלים ומארחים

זוג אבות לשני ילדים הגיעו אל המעצבת קרן לסר עם רעיונות מגובשים לגבי עיצוב הפנים של דירת הפנטהאוז החדשה, אותה רכשו מהקבלן. מעבר לצרכים הבסיסים של חלוקת החדרים בהתאם למספר בני המשפחה, הם ביקשו שהמטבח יפתח למרחב חברתי גדול שיועד לבילוי ואירוח, אותו משלימה מרפסת שנמתחת לכל אורך הדירה.

הספה בצבע ירוק יער והתופים שהפכו לשולחנות ושאר הרהיטים נרכשו במקומות שונים בדרום תל אביב וביפו

1-6-1.png

אלמנטים עיצוביים מוגדרים באמצעות צבעים

מעבר לחלוקת החלל הבסיסית, היה חשוב לשלב גוונים חזקים ונועזים ומראה דרמטי בחלל. מכיוון שאחד מבני הזוג לא ישראלי במקור, הוא מגיע עם תפיסת צבעוניות שונה לחלוטין מזו הנהוגה פה. מבחינתו לבן, אפור וגווני שמנת אינם צבעים כלל, והוא היה מעדיף לוותר עליהם. שני בני הזוג היו תמימי דעים לגבי הגוונים הנועזים בגדול, רק שלא הייתה הסכמה חד משמעית לגבי הגוונים המדויקים. על מנת לחדד ולדייק את הבחירות, ביקשה המעצבת מבני הזוג לשלוח לה תמונות שאהבו. כאלה שמשמחות ומרגשות אותם. עיון באותן התמונות הניב את ההשראה הסופית: יער טרופי מסתורי, גוונים עזים, חיבורים בלתי צפויים בין צבעים וחללים. מקור ההשראה ליווה את המעצבת בבחירת הגוונים המדויקים, האבזור והאווירה שיצרה בכל הדירה. "בחלל המשותף, למשל, היה צורך ליצור אזורי מוגדרים לפונקציות השונות, כמו ספריה ואזור עבודה" אומרת לסר. "החלטתי להשתמש בצבעוניות להגדרה של כל אזור מצד אחד, ולהדגשה של הצבעוניות והזרימה בין הגוונים מצד שני" היא מסבירה.

מכיוון שיער טרופי, כאמור ההשראה לעיצוב הדירה, הוא מקום של שפע גוונים שמתמזגים האחד בשני, החליטה המעצבת להביא לידי ביטוי את התחושה הזו בשבירת גבולות הצבע, כך ש"יטפס ויזלוג" גם לתקרה. התוצאה מאפשרת תחושת זרימה וטשטוש גבולות מצד אחד, ומגדירה אזורי מחיה מצד שני על ידי ייעוד מראש של צבעים למקומות שונים. כך למשל, תכננה המעצבת ספרייה מפליז שמיקומה הוגדר על ידי קיר אדום חמרה ש"זולג" לתקרה ומהווה גוון משלים לשפע העציצים שמוקמו בספריה. פינת העבודה "זולגת" גם היא לצדדים ולמעלה, ומתהדרת בגוון כתום עז שמבדל אותה ומסמן את גבולותיה.

בכניסה אל הבית משקיפות אל המרחב החברתי שתי גומחות, אחת היא פינת עבודה צהובה והשנייה ספרייה על רקע כתום

2-7-2.png

אוכלים כמו בני אצולה ואבירים

בחיפושים אחרי רהיטים ואלמנטים מיוחדים שיהלמו את הקונספט העיצובי, נמצא שולחן פינת אוכל צר וארוך (שולחן אבירים) שעשוי מלוח עץ גולמי בעל שוליים לא ישרים. "השולחן, כמו גם הצבעים בחלל, פורץ את גבולות הקווים הישרים שאנחנו מייעדים לו באופן טבעי" אומרת לסר. "והשוליים הגליים והגולמיות מתחברים בצורה מושלמת לקונספט היער הפראי" היא מוסיפה. לצד השולחן מוקם ספסל עץ ארוך באותו סגנון וכיסאות צבעוניים. מעל לשולחן תלוי גוף תאורה צבעוני, שהורכב בשוק הפשפשים משלוש מנורות שונות באותם הגוונים ששולטים בחלל.

לארוחות אבירים חגיגיות ועליזות חסרים רק גביעי עופרת גדולים וכבדים ולפידים בוערים שמעלים עשן

3-6-2.png

הירוק במטבח ירוק מאוד, והאדום אדום מאוד

המטבח קיבל גם הוא טיפול בצבעוניות: הארונות הנמוכים באזור העבודה והבישול בוצעו בגוון ירוק יער, עם משטח פורצלן ירוק כהה בגוון תואם. הקיר מעל למשטח חופה באריחים קטנים בגוון אדום אש, עם קיר אדום חמרה. יחידת הארונות הגבוהים בוצעה בגוון חום בזלת ומהווה גם היא כתם של צבע בחלל, בנוסף לפונקציונליות ולאזורי האחסון הרבים.

את מקום האי שמקובל היום לראות המטבחים תפס השולחן הגדול שבעת הצורך יכול גם לשמש כמשטח עבודה

4-4-1.png

מטבח נוסף מותאם משולב בגריל עוצב על קיר מוגן במרפסת והוא משמש את הדיירים לאירוח חברים ובילוי משפחתי.

המטבח החיצוני תוכנן ועוצב מחומרים עמידים למזג האוויר

5-4-1.png

שינה ערבה בגומחה ירוקה עם נוף לפארק

בחדר השינה של הזוג, העיצוב הצבעוני הנועז קיבל משמעות נוספת, בדיוק כפי שהדיירים ביקשו. צביעת הקיר שבגב המיטה, חלק מקירות הצד והתקרה, יצרה תחושה של גומחה מתוכננת בה שולבו המיטה, השידות וגופי התאורה הדרמטיים. את המראה הירוק משלים הפארק, שחודר פנימה דרך החלונות.

בזכות שתי מנורות הצד והכריות על המיטה נוספה צבעוניות לחלקת היער הקטנה

6-5-1.png

חדר רחצה כהה ומרגיע

גם בחדר רחצה הצמוד לחדר השינה נמנע השימוש בצבע לבן, או גוון בהיר אחר. אריחים כחלחלים אפורים במראה טראצו, בשילוב אריחים חלקים בגוון משלים, מחפים את כל קירות החדר ויוצרים תחושה של חלל דרמטי מחד ומרגיע מאידך. ארון עץ טבעי וסניטריה וברזים בגוונים שחורים משלימים את המראה. חדר הרחצה תוכנן כך שיהיה מקום מפנק ומרגיע אליו מגיעים בתחילתו וסופו של כל יום, על כן שולב במקלחת ספסל מרחף, שחור גם הוא, וארון צד שמוסיף אחסון ודקורציה בחלל. כדי שהחלל יוכל לענות על כל הדרישות תוכננו מספר תסריטי תאורה: תאורה חזקה ופונקציונלית וגם תאורה דרמטית, עמומה ורומנטית, שמושגת על ידי שני גופי תאורה עשויים בטון משני צדי המראה.

כהשלמה לארון הגדול שמתחת לכיור עוצבו מדפים פתוחים לפריטים שימושיים יומיומיים ולקישוטים

7-6-1.png

כשחושבים מחוץ לקופסה, גם הסטנדרטי יכול להיות מיוחד

עיצוב חדר הרחצה של הילדים נוצר מאהבה לצבעוניות, אבל גם מרצון לבחור מתוך המבחר הסטנדרטי שהציע בזמנו הקבלן שבנה את הבית. על מנת ליצור חלל שונה וייחודי, שולבו יחד אריחים כחולים וירוקים בדוגמת לוח שחמט על הרצפה ועל אחד הקירות. יתר הקירות חופו באריחים לבנים ליצירת איזון. התקרה נצבעה בגוון ירקרק שתואם את האריחים. ארון כיור כחול משולב בעץ מספק שפע פתרונות אחסון לשני הילדים, ומראה במסגרת תואמת משלימה את המראה.

1600X1200-אורך-14.jpg

רשימת ספקים חלקית

ריצוף, חיפויים וסניטריה: מודי

תאורה: תומס

מטבח: אביבי

ספריית פליז, מדף במטבח ואביזרים ברחבי הבית: ארטיג'אני

ספה וכורסה: ראם רהיטים

שולחן אוכל ושולחן עבודה מעץ גולמי: גיל גלריה לריהוט

ארונות קיר: אידיאל

שולחנות קטנים בסלון ובחדרים: SAGE

כסא פינת עבודה: פיק אפ

שטיח: שטיחי אלי ששון

לפרויקטים נוספים של המעצבת קרן לסר, כנסו >>

בודק...