שיפוץ יסודי לדירה עם מטבח כשחקן ראשי

המטבח כשחקן ראשי בהצגה, היה הגורם העיקרי לשיפוץ יסודי לבית בן שלוש קומות. מראהו הכתיב את קו העיצוב שמשתקף בכל האזורים שנמצאים מתחתיו ומצדדיו

אלעד גונן

שטח: 250 מ"ר

תכנון ועיצוב פנים: ענת רגב

השפעתו של המטבח כשחקן ראשי

הגורם העיקרי לשיפוץ שהתבצע בקומת הקרקע והמרתף, היה הצורך בהגדלתו והפיכתו למטבח פונקציונלי מותאם לפעילות הרבה שמתבצעת בו. בתכנונו מחדש ניכר שפע של מקומות אחסון, משטחי עבודה רחבים, שילוב של מכשירי חשמל גדולים ואי ענק שמשמש גם לארוחות חפוזות וצפייה בטלוויזיה. לעיצוב המטבח נבחר סגנון כפרי ייחודי, שמתבטא בחזית עץ צבועה בגוון שחור משופשף לה הותאמו גופי תאורה תלויים בעיצוב תעשייתי.

בכל קומת הקרקע הרצפה חופתה בפרקט עץ אגוז אמריקאי תלת שכבתי כולל המטבח

6-4-1.png

לצורך פתיחת המטבח למרחב החברתי והגדלתו, המעצבת נאלצה להזיז את גרם המדרגות שמוביל למרתף ואת מיקומם של שירותי האורחים.

רצפת הפרקט ממשיכה במדרגות שיורדות לקומת המרתף

5-3-1.png

ארוחה חגיגית באווירה נעימה

בעוצמתו של המטבח נתקלים מיד עם הכניסה אל הבית. ממולו, מצדה השני של דלת הכניסה הצבועה באפור, מוקמה פינת אוכל מרווחת. הקיר המחופה לבנים מלבניות, שולחן העץ שמוקף בכיסאות עץ צבועים, גופי התאורה הקלילים והזכוכית החלבית שדרכה חודר אור מרוכך, ממשיכים בעדינות את קו העיצוב הכפרי ויוצרים אווירה נונשלנטית נעימה ומזמינה. הספרייה השחורה שנמצאת בקצה הגומחה נראית כעוברת מאחורי מבואת הכניסה החיצונית ולכאורה ממשיכה בפינת האוכל את הגוון השחור של המטבח.

לנוחיות כל המשפחה, המקרר הגדול, בכוונה תחילה מוקם הכי קרוב לפינת האוכל

4-3-1.png

סימוני גבול מרומזים מגדירים את שטח הסלון

במסגרת השיפוץ שטחו של הסלון הוגדל על חשבון הגינה, במטרה ליצור חללים מוגדרים לכל אחת מהפונקציות שיוצרות את המרחב החברתי. במטבח ופינת האוכל עושים זאת הקירות, אך בסלון, כדי לשמור על תחושת המרחב ועם זאת לסמן את גבולות הסלון, המעצבת הציבה שתי כורסאות עור שמבדילות בינו לבין פינת האוכל ובצד שפונה לכיוון המדרגות היא עיצבה מחיצה אוורירית הצבועה בגוון פליז, המהווה גורם עיצובי קליל ומעניין בסלון, דרכה נשמר קשר עין עם הסביבה.

עיצובו של הסלון הופנה לכיוון הוויטרינה הגדולה דרכה חודר אור נעים ומראה הגינה

7-5-1.png
1600x1200-13-1.jpg

בשירותי האורחים מחליפים אווירה

השטח שהוקצע לשירותי האורחים אחרי שהועתק מקומם לטובת גרם המדרגות, אפשר גם לשלב בהם מקלחת. העיצוב, על אף הארונית שמזכירה את ארונות המטבח, קיבלו שירותי האורחים תפנית באמצעות רצפה מעוטרת בגוונים של שחור ולבן, קיר בטון ואריחים שחורים מלבניים.

בין גווני השחור והלבן שולב הארון שמזכיר במקצת את ארונות המטבח

1-5-1.png

הקשר בין המטבח כשחקן ראשי לעיצוב מתחתיו

לעמוד תמיכה המסיבי שלמעשה מהווה סימן גבול לשטחו של המטבח, תפקיד נוסף. הוא זה שמקשר בין המטבח כשחקן ראשי, הממוקם בקומת הכניסה, לבין קומת המרתף שנמצאת תחתיו. העמוד, שחופה בבריקים בהירים, מתחבר לעיצוב הכפרי הכהה. על אף נוכחותו הדומיננטית הוא מעדן את המראה ויוצר אווירה נעימה בסביבת האי שנועד לארוחות יומיומיות תוך כדי צפייה בטלוויזיה.

העמוד המסיבי שחופה בלבנים לא מפר את תחושת ההרמוניה ששוררת במטבח

8-4-1.png

מתפננים באווירה מהסרטים

המרתף עבר גם הוא שיפוץ מאסיבי, שנועד להתאימו לאירוח כייפי באווירה אחרת לבנות המתבגרות וחבריהם. בשטחו המרווח עוצב חדר קולנוע ביתי מפנק לרביצה כיפית ומסיבות פיג'מה. שולחן סנוקר, מטבחון לאירוח וגם חדר רחצה.

מרקמו של העמוד והגוונים של הבריקים משתלבים בצבעוניות שנבחרה לפינת הישיבה

1600X1200-1-1-1.png

גם כאן עמוד התמיכה שעולה לקומה מעל, מגדיר את אזור הישיבה ומפריד אותו מהאזור שהוקצע לשולחן הסנוקר ולמטבח הקטן. האווירה מהסרטים, הושגה בזכות עיצוב בסגנון אורבני סטייל ניו יורק. עם ריצוף המדמה כביש, שילוב בריקים סטייל ניו יורק וספה ססגונית בגווני הבריקים.

לעמוד שמסמן את הגבול בין אזורי הבילוי השונים ניתנה תשובה בצורת הקיר שמחפה את החצר האנגלית הצמודה

2-6-2.png

עיצוב חדר הרחצה במרתף שצמוד לאזור הבילוי הותאם לאווירה מהסרטים ששוררת בכל המרחב. אריחים בגוון של חלודה, ארון תלוי מעוצב בקווים ישרים, רצפת פורצלן המדמה פרקט ומקלחון שקוף מוסיפים למראה האורבני עם קריצה דרמטית שמתחברת לאווירה מהסרטים.

גופי התאורה שמעל המראה הותאמו לעיצוב שיש בו מהדרמטיות

3-5-1.png

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים: אלוני

מטבח: מיכאלו מטבחים

תאורה: כלי אור

פרקט: עץ ועצה

מסגרות: מסגריית אלון

ריהוט ואקססוריז: פלורליס וטורקיז האוס

קבלן: דורון איטח

 

בודק...