שיפוץ מקורי: מה מסתתר מאחורי קיר הכוח שבסלון?

בשיפוץ מקורי שבוצע בדירת דופלקס חדשה, עמדו בפני המעצבת שני אתגרים עיקריים. הפתרונות שמצאה להם השפיעו בצורה משמעותית על עיצוב המרחב החברתי. אחד מהפתרונות מתבטא בעיצוב קיר הכוח שבסלון

אייל גוטמן

שטח: 160 מ"ר בנוי ושטח גינה 230 מ"ר

עיצוב: שרי מיכלוביץ

דלת פלדה באמצע המרחב החברתי

בדופלקס השייך לזוג צעיר, הורים לשלושה ילדים קטנים, שמרבים לעבוד מהבית, נדרשה עבודת שיפוץ מלווה ברעיונות מקוריים. מצד אחד ביקשו בעלי הדירה שהמרחב החברתי יהיה מרווח, שיתאפשר ליהנות מארוחות משפחתיות, שבמטבח יהיה אי, המון מקומות אחסון  ושיהיה להם מקום נוח למחשבים הניידים בזמן שהם משגיחים על הילדים. מצד שני, מעבר לכך שהשטח לא הספיק לפינת אוכל נפרדת בנוסף לסלון ולמטבח, באמצע המרחב החברתי הייתה תקועה דלת פלדה סטנדרטית שמהווה כניסה לחדר שרות צמוד למטבח.

אי אפשר לנחש שקיר הכוח המעוצב תוכנן לצורך הסתרת דלת פלדה סתמית

1-13-1.png

הפתרון: קיר הכוח שבסלון יוצא מגדרו

הפתרון לדלת הפלדה באמצע המרחב החברתי נמצא בעיצובו המתמשך של קיר הכוח שבסלון שחרג מגבולותיו, פלש למבואת הכניסה, הסתיר את דלת הפלדה, והגיע למטבח תוך כדי שהוא מחפה את הקיר של חדר השרות.

על מנת שגם יראה יפה וגם תהיה אפשרות לתכנן מאחוריו מקומות אחסון רבים, נבחר לעיצוב הקיר מראה בעל חזית אחידה, העשויה בצורת אריחים גדולים במרקם חלק. במטרה להוסיף עניין ותחושה של חמימות נעימה עוצב אלמנט נגרות מעץ אגוז אמריקאי בצורת מדפים פתוחים מיועדים לבקבוקי משקה וקישוטים, שמוקם בין הסלון לבין מבואת הכניסה.

הקיר שמתחיל בסלון מהווה רקע לספה הכחולה ומשפיע על עיצוב המטבח

3-10-2.png

אי קטן רב תכליתי

עיצוב המטבח ממשיך למעשה את הקו העיצובי של קיר הכוח שנכנס למטבח מהסלון. אל מול משטח העבודה ולצד קיר הארונות בו משולבים התנורים וגומחה למתקן מים וקפה, תוכנן אי קטן שבו תוכננו מקומות אחסון נוספים. המשטח העליון שלו נועד לשתיית קפה של בוקר, ארוחה חפוזה ובעיקר, עוד מקום להניח עליו את הלפטופ אותו ניתן לחבר לשקע חשמלי שתוכנן בצד האי.

 

לאי הקטן והקומפקטי שלושה תפקידים: משטח עבודה, ארוחות חפוזות ומקום להניח עליו את הלפטופ

2-11-2.png

אוכלים ועובדים מול הטלוויזיה

הוויתור על פינת אוכל סטנדרטית הוביל לעיצוב מקורי בצורת שולחן-בר רחב, שמהווה חלק אינטגרלי בעיצוב הסלון. הישיבה הנוחה ליד השולחן-בר הותאמה לארוחות משפחתיות והוא משמש גם כעמדת עבודה פרקטית להורים. מיקומו המרכזי מול הטלוויזיה, עם אפשרות לראות גם את החוץ, מאפשר להורים לעבוד ולהשגיח על הילדים בו זמנית.

גב הדלפק הגדול שמשמש לארוחות משפחתיות ומקום למחשבים הניידים של ההורים שעובדים מהבית משמש גם כגב לספה הגדולה

4-10-2.png

…או שיוצאים לאכול בחוץ

במרפסת הגדולה, על גבי ריצוף דק עמיד בתנאי מזג אוויר שונים, עוצבו שלוש אפשרויות לארוחות המיועדות למשפחה ולאורחים. לצד המטבח החיצוני, דלפק מוגבה שנראה כבר משקאות חיצוני, במרחק קטן ממנו שולחן אוכל אליו אפשר להוסיף כיסאות שעומדים בסטנד-ביי על יד הקיר, ולילדים הקטנים וחברים שמגיעים עליהם שולחן אוכל שמתאים להם.

 

כרקע למטבח החיצוני הקיר חופה בדשא מלאכותי

5-9-2.png

שירותי אורחים מוסתרים

עוד הסתרה קטנה שנועדה לשמור על קווי העיצוב הנקיים והאסתטיים מהווה המשרבייה שעוצבה והוזמנה במיוחד ונועדה להסתיר את עמדת הכיור לנטילת ידיים והכניסה לשירותים, בהם מחכה לאורחים הפתעה בצורת טפט מאויר וצבעוני, ששולב עם אריחים שחורים ונגיעות של תאורת צהובה.

המבואה שמוסתרת מאחורי מחיצה מעוצבת מקדימה את הכניסה לשירותי האורחים

6-9-1.png

כשהילדים הולכים לישון העבודה עולה קומה

במפלס העליון מרוכזים חדרי השינה. המבואה שמקדימה את הכניסה לחדרי השינה, נוצלה לעיצוב משרד בייתי, הכולל מקומות אחסון מותאמים, מתקן למים, מדפסת ומחשב נייח.

בנוסף למקומות שנועדו ללפטופים של ההורים, בקומה העליונה עוצבה פינה בה מרוכזים כל מה שנדרש להם לצורך עבודה מהבית

9-4-1.png

כל פינה מנוצלת

בחדר השינה המרווח של ההורים שתי דלתות, אחת מובילה לחדר ארונות והשנייה לחדר הרחצה. הזווית הקטנה שנוצרה בין שני הקירות בהן קבועות הדלתות, נוצלה למדפים קטנים כשהחזית חופתה בסרגלים מאונכים ושחורים עליהם נתלתה הטלוויזיה.

סרגלים שחורים מאורכים מחפים מחצית מהקיר שמול המיטה, המדרגה שנוצרה נוצלה למדפים

10-2-1.png

בחדר הרחצה של ההורים, על קיר המקלחת הגדולה שממוקמת מאחורי מחיצת זכוכית, מחפה ריצוף בדוגמת פרקט עץ את הקיר עד לגובה התקרה. משלים את העיצוב הארון התלוי שעוצב בגוונים של לבן עם תוספות עץ טבעי.

ההבלטה בקיר שנדרשת לצורך הסתרת מנגנון ההדחה של האסלה, נמשך אל תוך המקלחת כמדף נוח

8-10-1.png

בעיצוב חדרי הילדים שהותאמו לגילם, הושארו מרחבים גדולים שמתאימים למשחקים או רביצה נעימה על השטיח והכריות שמונחים על רצפת הפרקט.

צבעים ניטרליים, רגועים ועליזים מאפיינים את עיצוב חדר הילדים

11-4-1.png

בחדר הרחצה של הילדים שעיצובו יתאים להם גם בעוד כמה שנים כשהתבגרו, יגיעו לגיל הנעורים ויותר, נוספה אמבטיה מוגנת על ידי קיר זכוכית.

ארון גדול בחדר הרחצה מכיל שפע של מקומות אחסון

7-11-1.png

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים: נגב קרמיקה

מטבח: זיו מטבחים

תאורה: דורי קמחי ראשל"צ

 

 

בודק...