תוספת צעירה: סגנון צעיר של אדריכלות ועיצוב מודרני בשכונת מגורים וותיקה

בפרויקט התחדשות עירונית בשכונת מגורים וותיקה שברחובות, נולד בית צעיר בסגנון אדריכלות ועיצוב מודרני שהותאם לדיירים המבוגרים אותם מבקרים לעיתים קרובות נכדים רבים

330 מ"ר
400 מ"ר
איל גוטמן
שרי מיכלוביץ
שרי מיכלוביץ

הכול למען הנכדים

סבתא וסבא שמרבים לארח את ארבעת ילדיהם ונכדיהם רבים, החליטו לעבור ממגורים בדירה לבית צמוד קרקע. הם בחרו להשתלב בפרויקט 'בנה ביתך' במסגרת תוכנית התחדשות עירונית בשכונת מגורים וותיקה ברחובות. בני הזוג בחרו לשנות את צורת המגורים לה היו רגילים לטובת אפשרות של אירוח נח, מפנק ומרווח של הדור הצעיר, הם זרמו עם הצעתה של המעצבת והחליטו ללכת על סגנון אדריכלות ועיצוב מודרני וצעיר. את פני הבאים אליהם לסופי שבוע הם מקבלים בשמחה ובחיבוק בקומת הכניסה שרובה מעוצבת כמרחב חברתי גדול.

סלון, מטבח, פינת אוכל

במרחב החברת הכי חשוב מרחבים גדולים נוחים

במרחב החברת הכי חשוב מרחבים גדולים נוחים

החוץ נכנס פנימה יחד עם הבאים הביתה

אל הקווים הישרים בתכנון הבית, החלונות המאורכים שיוצרים אשליית גובה המעטפת והפתחים הגדולים במרחב החברתי מחברים בין חוץ לפנים מתחבר אלמנט אדריכלי מרשים: משרבייה שעוצבה בדוגמה אמורפית שמוסיפה עניין, יצירתיות וייחודיות לבית.

הבית מבחוץ

משרבייה, חלונות מאורכים, גוונים של עץ משולבים ברקע של גווני אפור

הבית מבחוץ - משרבייה, חלונות מאורכים, גוונים של עץ

שילוב של פסי אלומיניום דמויי עץ בחזית ובכניסת הבית, מוסיפים תחושת חמימות למבנה ונותנים זריקת צבע רעננה למבנה הכללי. בעיצוב הפנים ממשיך הקו המודרני שנבחר, תוך שמירה על פלטת צבעים עם שילוב של גווני העץ.

מבואת הכניסה

מבואת הכניסה אל הבית

מבואת הכניסה אל הבית

זה כתוב על הקיר

עם פתיחת הדלת מתגלה הקיר המרכזי, הוא מחופה באריחי בטון בשילוב עם פלטות עץ אגוז אמריקאי המהווים מסתור לתאורת האווירה ששולבה בקיר. הקיר מהווה ציון דרך לקו העיצובי שממשיך בכל הבית ומסתיר מאחוריו ממ"ד וחדר שירות כאלמנט עיצוב מרכזי הוא משלב בתוכו פרקטיות ויוצר כניסה מרשימה.

קיר מרשים

קיר מרשים בכניסה לבית שלמעשה מסתיר חדר שירות וממ"ד

קיר מרשים בכניסה לבית שלמעשה מסתיר חדר שירות וממ"ד

הקש על העץ

לוחות העץ בקיר הכניסה ממשיך בטבעיות רבה במטבח הצמוד. למראה העשיר של העץ ששולב בארונות ובחלקו התחתון של האי, הותאם שיש שמחבר בין גווני העץ לבין הצבע שנבחר לחזית המטבח. כיסאות בר דמוי עור בצבע חום בייסבול עם רגלים שחורות משלימות את המראה המרשים.

מטבח גדול ומרווח

מטבח גדול ומרווח

מטבח גדול ומרווח

אבירי השולחן העגול

לפינת האוכל המוארת, שממוקמת בפינה בין שתי וויטרינות גדולות, נבחר שולחן אוכל עגול שבעת הצורך אפשר לפתוח אותו ולהתאימו למספר רב של סועדים. המשטח העליון ממשיך את מראה העץ ומשתלב נהדר עם שפת העיצוב.

פינת אוכל עגולה

המשטח העליון של השולחן מתחבר לגווני העץ הטבעי

המשטח העליון של השולחן מתחבר לגווני העץ הטבעי

אינטימיות גבוהה

כחלק מהמרחב החברתי הגדול והמרווח בסלון, שולבו סרגלי העץ אנכיים כשהם עולים אל מאחורי התקרה שהונמכה לצורך שילוב גופי תאורה. להשלמת מראה הקיר נבחרו אריחים דמויי שיש בגוון שחור. החלונות הצרים ומאורכים שנראים במעטפת הבית מופיעים בסלון ותורמים לתחושת הגובה והמרחב.

סלון מעוצב

סלון מעוצב

סלון מעוצב

שירותים לאורחים ומדרגות לנכדים

לצד גרם המדרגות שמוביל לקומה העליונה, בה תוכננו חדרי השינה לילדים ולנכדים שנשארים ללון בערב שבת, עוצבו שירותי האורחים. האריחים שמחפים את הרצפה, הקירות והתקרה נראים כסכום כל הגוונים שנבחרו לעיצוב הבית.

גרם מדרגות ושרותים אורחים

גרם מדרגות ושרותים אורחים

גרם מדרגות ושרותים אורחים

לחדרי הרחצה הפרטיים, הגדולים והמרווחים, נבחרו אריחים גדולים בגוונים בהירים, עם קווים אפורים עדינים.

חדר הרחצה

שפע של מקומות אחסון שולב בחדרי הרחצה

שפע של מקומות אחסון שולב בחדרי הרחצה

רשימת ספקים חלקית:

קרמיקה: פולינוי

תאורה: דורי קמחי

מטבח: my kitchen

חיפויים: ספיר חיפויים

 

 

 

בודק...