פורום אדריכלות בהנהלת האדריכלית רקפת קידר
פורום עיצוב פנים בניהול מעצבת הפנים טלי כהן ליעד
פורום מטבחים בהנהלת בלורן
פורום צביעת הבית בהנהלת בנג'מין מור
פורום דלתות בהנהלת דלתות פנדור

משרד עורכי דין: יוקרה, אלגנטיות ונקיון עיצובי

משרד עורכי דין מוכר עבר דירה ועוצב מחדש בעיצוב נקי, אלגנטי ולא מנקר עיניים, המשלב גישה עיסקית ויוקרה ומנצל כל סנטימטר בחוכמה

מאת: שרון אדיר

22/12/2011
צילום: עוזי פורת

 

 

אוהבים עיצוב פנים? הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים למייל!

 

 

כשמשרד עורכי דין מהמוכרים בתחום העסקי החליטו להחליף נוף ולהתרחב בעוד 200 מ"ר הוא מצא את משכנו החדש במגדל משרדים בלב תל אביב בקומה ה-28 עם נוף עירוני ומבט מערבה אל עבר הים. חיפוש האדריכל הנכון למשימה הוביל למכרז פתוח בקרב מספר גדול של אדריכלים. אחרי השלב הראשון במכרז שבו הציגו סקיצה ראשונית לשישה משותפי המשרד, התקבלה החלטה מצד השותפים שבחרו באדריכלים טל פייסט ומאיה אלעזר לטובת המשימה הלא פשוטה שדרשה לשלב בין גישה עסקית, יוקרה, וותק, ומקצועיות, לצד חללים נעימים, נקיים, כאלה שלא מנקרים עיניים. 



עיצוב נקי ולא מנקר עיניים


ב-390 מ"ר של חלל צר וארוך שיועד לשימושים ותפקודים שונים, התמודדו האדריכלים עם הצורה הבעייתית של הבניין כשהדבר החשוב מכל היה לשמור על המשרד כמקשה אחת גדולה שחולקה בצורה נבונה לאיי עבודה פונקציונאליים ומרווחים שכל סנטימטר מנוצל בחוכמה, כשההשראה לצורת עיצוב פרטי הנגרות נלקחה ממייסדי האומנות המופשטת, הצייר פיט מונדריאן.


כל סנטימטר מנוצל בחוכמה


כבר מהכניסה - אי אפשר להתעלם מהתכנון הצורני המאוד נקי שעוטף את אזור הקבלה וממשיך פנימה לעבר יתר החללים. חלל הכניסה תוכנן כך שעמדת הקבלה המרשימה ממוקמת מצד שמאל והיא עטופה בפורמייקה מבריקה לבנה, ומוארת על ידי גופי תאורה עגולים לבנים ומודרניים. מאחורי עמדת הקבלה מוקמה מחיצה מפורניר אלון אפוי שמחביאה בתוכה מקומות אחסון, בסמוך מוקם המטבחון וחדר הצילום, כך שכל אזור הלוגיסטיקה נמצא באזור אחד ומנוצל נכון.

עיצוב משרד
מבואת הכניסה. קונטרסט בין כהה לבהיר

ממול לעמדת הקבלה מוקמה מחיצה בגובה תקרה שמלווה את החלל מימין עד לחדר הישיבות המוקף מחיצות זכוכית המאפשרות מבט רחב מדלת הכניסה למשרד ועד החזית שצופה אל הנוף התל אביבי מגבוה. סידור פתחי המחיצה והנישות שנוצרו מזכירות את עבודותיו הקודמות של הצייר פיט מונדריאן, כשההשראה הובילה למשחק של קוביות פורניר אלון אפוי, ופורמייקה לבנה שמחביאות בתוכם את מערכות האש והחשמל, ובנוסף מקומות אחסון נוספים. אותם חומרים קיימים גם לאורך כל המשרד מתוך כוונה שהמפגש בין האור הטבעי שמגיע מהחזית המערבית בשילוב עם אותם חומרים מעצים את התחושה של גודל ומרחב מצד אחד, ומצד שני מאזן בין כבדות שנובעת מפורניר האלון האפוי לקלילות שמייצרת הפורמייקה הלבנה.


בהשראת הצייר פיט מונדריאן. עיצוב הנישות והמחיצות 

פתרונות התאורה ומיזוג האוויר במשרד פועלים יחד עם התנועה במרחב, כך שגופי התאורה השקועים יושבים על מסילה ארוכה וקווית ובמקביל לפתחי המיזוג שמתווים את התנועה בין החללים ומדגישים את קו העיצוב הסימטרי.


סימטריה בתאורה

חללי המעבר
- בגלל שהחזית מערבית והמשרד ממוקם בצמוד לחזית, יתר המשרדים ועמדות העבודה תוכננו לכיוון צפון ודרום, ולטובת ניצול שטח המשרד לאזורי עבודה מוקמו חלק מעמדות המתמחים בחללי המעבר בצמוד לקיר שפתרונות הנגרות הובילו לשטחי עבודה יעילים, ומודרניים עם שטחי אחסון מוסתרים, כשאותם מעברים מופרדים במחיצות זכוכית שמאפשרות כניסה של אור טבעי גם לחלקים הפחות מוארים ונגישים לאור היום.
 


עמדות המתמחים. שטחי עבודה מודרניים ויעילים

משרדים -
דלתות הכניסה למשרדי העובדים ובעלי המשרד נאטמו אקוסטית בשביל לשמור על הפרטיות המתבקשת במשרד מסוג זה. כמו כל פתרונות האחסון והקו העיצובי לכל אורך החללים גם בתוך המשרדים המבודדים מתקיים אותו משחק צורות של נפחים בתוך מחיצות שמסתירות את תאי האחסון לצד נישות פתוחות.


שמירה על קו העיצוב. המשרד.

האיזון שנוצר בין דרישות בעלי המשרד לבין ההחלטות העיצוביות שקיבלו האדריכלים הוליד חללים מקוריים ויצירתיים שמנצלים כל פיסת רצפה בתוך המשרד והכול לטובת הפעילות השוטפת וההתנהלות הנוחה בין העובד ללקוח. חיבור בין מושגים מנוגדים כמו כבדות מול קלילות הוביל במקרה הזה למשחק מוצלח של צורות וחומרים בגוונים שונים שמעצימים את החוויה החדשה והמאוד מזמינה.    

     

אהבתם את עיצוב המשרד? ספרו לנו בתגובות


  • 23.
    במיוחד אהבתי את השקיפות החלקית שמכניסה אור ומרחב גם לספייס הפנימי ואת השימוש בארון - כקיר מפריד,שהושקעה בו מחשבה ויחס שמרימים אותו להיות עמוד תווך ויזואלי וגם כל הכבוד לצלם המוכשר
  • 22.
    עיצוב משרד עורך דין - מרשים ביותר !
    נעמה עיצובים | (12/28/2011)    
    אחד מהתכנונים המרשימים, הנקיים, והאלגנטים. עיצוב מיוחד, האדריכל חידש מראה שלא ניראה בעבר. כישרון מקצועי ביותר.
  • 21.
    אין חלוקין על העבודה האדריכלית/ עיצובית המשובחת. אך האם זה מה שהבעלים רצו לשדר ללקוחות המשרד ? פנים וחוץ ? קור ? ניכור ? אין נגיעה אישית ? החיים הם שחור או לבן ואין אמצע ? אין יחס אישי ? הכל חותך ? האם זה מה שאדם שנכנס למשרד עורכי דין, שממילא לרוב טרוד בבעיות - האם זה מה שנכון שהוא ירגיש ? אם זה מה שהבעלים רצו לשדר - הם הצליחו בגדול. אם לא - על משקל האימרה - הניתוח הצליח אבל החולה מת. אפשר לעצב הייטק, נקי, מקורי, מיוחד גם במשרד עורך דין, מבלי לאבד את הזהות האישית ואת הסיכוי ליצירת קשר אנושי נכון יותר עם הלקוח. רוב האנשים לא יכולים להכיל עיצוב כזה וכשמשרד אמור לשרת לקוחות - כדאי לחשוב מה רוצים להעביר להם.
  • 20.
    אין חלוקין על העבודה האדריכלית/ עיצובית המשובחת. אך האם זה מה שהבעלים רצו לשדר ללקוחות המשרד ? פנים וחוץ ? קור ? ניכור ? אין נגיעה אישית ? החיים הם שחור או לבן ואין אמצע ? אין יחס אישי ? הכל חותך ? האם זה מה שאדם שנכנס למשרד עורכי דין, שממילא לרוב טרוד בבעיות - האם זה מה שנכון שהוא ירגיש ? אם זה מה שהבעלים רצו לשדר - הם הצליחו בגדול. אם לא - על משקל האימרה - הניתוח הצליח אבל החולה מת. אפשר לעצב הייטק, נקי, מקורי, מיוחד גם במשרד עורך דין, מבלי לאבד את הזהות האישית ואת הסיכוי ליצירת קשר אנושי נכון יותר עם הלקוח. רוב האנשים לא יכולים להכיל עיצוב כזה וכשמשרד אמור לשרת לקוחות - כדאי לחשוב מה רוצים להעביר להם.
  • 19.
    מחיצות
    רל | (12/27/2011)    
    האם המחיצות הן מאלומיניום? או ברזל - פרופיל בלגי?
  • 18.
    כאשר רושמים תגובה יש צורך לחשוב לפני . אין ספק שלמתמחים אין מרחב עבודה אין סופי ובודאי היה רצוי מקום עם מרחב וכו' , אבל מצד שני מי שהוא גם משלם את מחיר המקום . אני משכונע ובטוח שעל זה לא חשבת בעברית קוראים לזה ניצול אופטמלי . לעניין השילוב של הצבעים החום אינו משתלב עם השחור אלה נמצא מאחור כך שהוא אינו נראה להוציא את עמדת הקבלה , שהחום נמצא בדיוק במקום .
  • 17.
    משעמם ומכוער
    רותי | (12/25/2011)    
    איזה מן תכנון? השחור ולבן כמו דמקה - על הקיר? מה בדיוק התכוון המתכנן בזה? עמדות מאוד מדכאות לעבוד בשולחן צר כמו דלפק ולהיות מול קיר במסדרון, וזו עוד עמדה למתמחה !! איך משתלב העץ החום כהה עם הרקע שחור לבן? לא מתשלב !מונדיראן לא התכוון לשחור לבן. הצבעים בציורים שלו בתוך המלבנים המשתנים הם כל העניין.בקיצור, מומלץ מאוד לשנות קו, או לפחות להוסיף צבעים, אבל מיד להעביר את המתמחים מהמסדרון !!
  • 16.
    נראה מאוד יפה, נקי , ולא ראוותני מצא חן בעיני(ללא טקסט)
    פלונית, אלומונית שפלה | (12/25/2011)    
  • 15.
    קו נקי כמו שצריך, בלי קישקושים,נעים לעין ומאוד מודרני!!
  • 14.
    בררר...
    ענבל לביא | (12/25/2011)    
    קור אימים. לא נעים בלשון המעטה.
  • 13.
    נורא
    מתרשמת | (12/25/2011)    
    ממש מכוער, לרגע הייתי בטוחה שאלו תמונות מחדר השירותים. קר, מנוכר, לא מזמין, לא יפה...
  • 12.
    נורא
    מתרשמת | (12/25/2011)    
    ממש מכוער, לרגע הייתי בטוחה שאלו תמונות מחדר השירותים. קר, מנוכר, לא מזמין, לא יפה...
  • 11.
    מאד מרשים ומקורי!(ללא טקסט)
    יריב ק. | (12/25/2011)    
  • 10.
    מאד מרשים ומקורי!(ללא טקסט)
    יריב ק. | (12/25/2011)    
  • 9.
    כשרון של אדריכל
    שלומי | (12/25/2011)    
    אין על טל פייסט .אחד האדריכלים ,אם לא ה...
  • 8.
    לי גורם הלבן-שחור שבקירות
    קורא | (12/25/2011)    
    להרגיש כמו בבית מטבחיים נקי ולא במשרד עורכי דין שאמור להיות איתי. העיצוב קר, העיצוב מחדיר אווירה של ניכור ומעצים פחד ולא מרגיע. זו כמובן (רק) דעתי.
  • 7.
    משרד עורכי דין ...?
    רונן | (12/25/2011)    
    מחריד ומזעזע -כנראה בעל המשרד היה שיכור או מסומם ( כנראה מסומם) שהוא הסכים .
  • 6.
    העיצוב
    אני | (12/25/2011)    
    עיצוב יפה אבל קר מידי בעיניי...
  • 5.
    משרד בשחור לבן
    מעצבת מצפון | (12/25/2011)    
    זה מאוד מוכשר, מאוד מקצועי, ליגת על, רמה של משרד איפשהו בניו יורק או לונדון - מאוד מיוחד ומקורי. שיהיו יותר כאלה בארץ )))
  • 4.
    משרד בשחור לבן
    מעצבת מצפון | (12/25/2011)    
    זה מאוד מוכשר, מאוד מקצועי, ליגת על, רמה של משרד איפשהו בניו יורק או לונדון - מאוד מיוחד ומקורי. שיהיו יותר כאלה בארץ )))
  • 3.
    ממש יפה ומקורי... לא ראיתי משהו דומה לזה(ללא טקסט)
    מדהים | (12/25/2011)    
  • 2.
    קר ומנוכר ,העיצוב מתאים יותר למשרד פרסום(ללא טקסט)
    ארכי | (12/25/2011)    
  • 1.
    מרגיש כמו המטריקס..(ללא טקסט)
    ערן | (12/25/2011)