שיעור בעיצוב: כך תעצבו את חדר הילדים המושלם

עיצוב חדר ילדים מעוצב הוא אתגר של ממש וכדאי לגשת למשימה מוכנים לגמרי. ריכזנו עבורכם את כל שנדרש לדעת במדריך אחד

עיצוב חדר ילדים הוא משימה מורכבת לכל הדעות ויש לכך סיבות רבות. הראשונה שבהם נעוצה בעובדה שהילד גדל והצרכים שלו משתנים תכופות לאורך השנים, לכן העיצוב נדרש להשתנות גם כן.

האבולוציה של חדרי הילדים מתחילה, שנים לפני, כשהם עוד פעוטות, אז עיצוב החלל נועד בעיקר לשרת אתכם, ההורים. לאחר מכן החדר הופך לחדר ילדים שנועד להיות מקום המפלט של הילד, מקום בו יכול לשחק ולישון בנוחות ובהנאה. השלב הבא, וכנראה האחרון רגע לפני שהקטנטנים יפרחו מהקן, הוא חדר מתבגרים בו לדור ההמשך כבר יש דעה לגבי העיצוב.

עיצוב חדר ילד

הוא אולי מאתגר אבל אנחנו כאן בכדי לעזור לכם לעשות סדר בעניינים

עיצוב חדר ילד מאתגר אבל אנחנו כאן בכדי לעזור לכם לעשות סדר בעניינים

אז מהיכן מתחילים? בבחינת תפקוד המרחב ובבטיחות

הקפדה על כללי בטיחות בחדרי ילדים היא חלק חיוני בעיצוב החלל. חשוב להקפיד להשתמש בצבעים אקריליים, נושמים ובריאים, בריהוט העומד בתקנים ולהימנע מחפצים בעלי פינות חדות. בתוך כך חשוב מאוד לחסום נקודות חשמל שיכולות להיות מסוכנות.

בתוך כך זכרו: לא כל הריהוט בחדר הילדים משמש ישירות את הילד. ארון בגדים ושידה הם דוגמאות לרהיטים בהם משתמשים בעיקר ההורים כך שגודלם פחות משפיע על נוחות הילד. לעומתם, רהיטים כמו שולחן ציור, כיסא או מיטה מוקדשים במיוחד עבורם לכן חשוב להתאים אותם למידות קטנות, כך תייצרו עבורם תחושת ביטחון, נוחות מקסימלית ויכולת תנועה חופשית.

בתכנית העמדת הריהוט בחלל, נסו למקם שולחנות עבודה בפינות כדי לנצל היטב את החלל המבוזבז. הקפידו למקם שולחן נוח וגדול לידו ניתן יהיה למקם שני כיסאות, למקרים בהם תעזרו לילד בשיעורי הבית או למקרה של אורח.

רעינות לעיצוב חדר ילד

את הרהיטים הציבו בהיקף, כך תותירו די מקום להשתובב ולשחק

את הרהיטים הציבו בהיקף, כך תותירו די מקום להשתובב ולשחק

מארחים חברים ללינה

מרבית הילדים נהנים לארח חברים למשך הלילה, לכן השאירו בחדר מקום להוספת מזרונים או רכשו מיטת ילדים נפתחת. מומלץ שלא להצמיד את מיטת הילד לקיר חיצוני מפני שקירות אלו בדרך כלל פולטים קור במשך החורף. במידה ומדובר באילוץ בלתי פתיר, מומלץ להתקין עבורם ראש מיטה תרמי בהיקף, שיבודד את הטמפרטורה הקרה וישמש כאלמנט דקורטיבי בחלל. זכרו כמובן להשתמש בחומרים קלים לניקוי.

במידה ומספר ילדים חולקים חדר אחד כדאי לעצב לכל אחד מהם פינה אישית המתאימה לאופיו ולתחביביו של הילד. במקרה זה ניתן לשלב מיטת קומותיים, כך תשחררו שטח רצפה יקר לשימוש הילדים.

עיצוב חדר ילד

חומרים עמידים, בריאים ומבודדים הם MUST כשזה מגיע לילדים שלהם

חומרים עמידים, בריאים ומבודדים הם MUST כשזה מגיע לילדים שלהם

חומרים בעיצוב חדר ילדים

בבחירת ריהוט לחדר ילדים מומלץ לרכוש רהיטים בגוונים ניטרליים שיוותרו רלוונטיים גם בשנים הבאות, כך הם ישמשו במקביל רקע נפלא לאקססוריז שמטבעם מתחלפים. נקודה נוספת למחשבה היא הרצפה, כשהאלטרנטיבה האופטימלית היא פרקט שקל לנקות ולתחזק ונתפס כנעים למגע. במידה והרצפה בחדר עשויה מאריחי גרניט פורצלן או מאבן טבעית מומלץ לשלב שטיח שעיר וצבעוני על מנת להפוך את החדר לנעים ונוח יותר.

זכרו שעל אף שהחדר הוא המקום בו הילדים משחקים במשך היום, זהו גם המקום בו הם ישנים לכן חשוב לתכנן מרחב עוטף ונעים שיאפשר להם להירגע ולהירדם בקלות.

סטילניג בחדר ילד

ורוד או כחול? את הצבעוניות התאימו לטמפרמנט, לא למין

ורוד או כחול? את הצבעוניות התאימו לטמפרמנט, לא למין

צבע

חדרי ילדים הם מקום אידיאלי לשימוש בצבעים רבים, אך חשוב לשלב את הצבעים העזים והתוססים באופן שניתן יהיה לשנות בקלות. לאחר שכבר בחרנו רהיטים בצבעים ניטרליים, את הצבע מומלץ בקירות (מדבקות קיר הם פתרון אדיר), בטקסטיל ובאביזרים. את כל אלו ניתן להחליף בקלות.

אגב, על פי מחקרים ציורי קיר ומדבקות צבעוניות מסייעים בפיתוח  הדמיון. בתוך כך, גם ב-2023 הבחירה הקלאסית עודנה לשלב בחדרי הבנות פלטת צבעים ורדרדה וכחולב בחדרי הבנים, אך אל תשכחו שסקלאת הצבעים רחבה ביותר ואת הגוונים חשוב להתאים לאופיים ולטמפרמנט של הקטנטנים.

אחסון

אחסון הוא אלמנט חשוב בחדר הילדים ומבעדו לא מאוחסנים רק הבגדים אלא גם המשחקים והצעצועים. ניתן לשלב מספר פתרונות אחסון כמו קופסאות דקורטיביות גדולות, הדום מעוצב שנפתח לקופסת צעצועים ומדפים פתוחים שיכולים לשמש לאחסון ולקישוט. חשוב לציין כי יצירת מקומות אחסון נוחים ושימושיים תעודד את הילד לקחת חלק פעיל בסידור המרחב הפרטי שלו.

תאורה בחדר הילדים 

כמו בכל חדר אחר בבית, גם בחדרי הילדים מומלץ לחלק את התאורה לראשית ומשנית. גוף תאורה ראשי התלוי במרכז החדר יכול להיות הזדמנות עיצובית להכניס המון צבע ועניין בחלל, וכמובן שניתן לשלב גופי תאורה גדולים וצבעוניים בצורות אהובות על הילד. התאורה המשנית בחדר ממוקמת בשני אזורים עיקריים, הראשון הוא באזור שולחן העבודה כדי לספק לילדים אור נוסף בזמן ציור, משחק או הכנת שיעורי בית, והמקום השני הוא מנורת לילה שנועדה לספק לילדים הרגשת ביטחון ונוחות במשך הלילה.

עיצוב חדר ילד

חדר מטופח ונעים בו כל האלמנטים מסונכרנים

חדר מטופח ונעים בו כל האלמנטים מסונכרנים

שלב אחר שלב: כך תעצבו חדר תינוקות

בחדרי פעוטות, חשוב למקם את כל הרהיטים בצורה שתאפשר לכם לנוע בחופשיות ובנוחות בזמן שאתם מחזיקים את הקטנטן או הקטנטנה על הידיים. דאגו שכל הפריטים שאתם צריכים ביום יום יהיו נגישים ונוחים לשימוש. בתוך כך, מומלץ לשלב בחדר תינוקות כורסא נוחה או כיסא נוח שבו תוכלו לשבת עם התינוק בנוחות. שידת החתלה היא אלמנט חשוב מאוד בחדר ומומלץ להשקיע באירגונית חכמה וצבעונית שתעזור לכם לתפקד בנוחות ויעילות ותהיה אלמנט קישוטי.

תפקידו של העיצוב במרחב הזה אמור לסייע בפיתוח חושיו של התינוק ולספק המון גירויים, לכן כדאי להשקיע באלמנטים צבעוניים ובולטים שימשכו את תשומת ליבו. נקודה נוספת למחשבה היא העובדה שרוב הזמן התינוקות מביטים בתקרה, לכן מומלץ לשלב אלמנטים דקורטיביים גם באזור זה.

עיצוב חדר תינוק

חדר התינוקות נכון הוא כזה שכולל בתוכו את כל הנדרש לפעוטות ולנו, ההורים

חדר התינוקות נכון הוא כזה שכולל בתוכו את כל הנדרש לפעוטות ולנו, ההורים

מינקות לילדות: כך תעצבו את חדר הילדים

במהלך ההתבגרות כדאי לתת לילדים הזדמנויות לבטא את עצמם- לוח מחיק ענק התלוי על הקיר בגובה נמוך מאפשר לילדים לצייר בחופשיות וישמש למטרה זו בדיוק. הרהיטים בחדר לא צריכים להיות עמוסים וכבדים, נהפוך הוא, תפקידם לאפשר לילד לשחק ולהתנהל בנוחות. לא חייבים להשקיע הון באלמנטים השונים. את מראה החדר ניתן לשדרג בקלות על ידי קופסאות צבעוניות, שכבה של צבע או הדבקת טפט צבעוני. השדרוג הוא מיידי והעלות נמוכה.

חדר עבודה

חישבו על כל פרט וצרו עבורם מרחב אפקטיבי ונעים

חישבו על כל פרט וצרו עבורם מרחב אפקטיבי ונעים

רגע לפני שהם פורחים מהקן: עיצוב חדר מתבגרים

השים חלפו במהירות והעוללים כבר הפכו למתבגרים? בשלב זה מומלץ ואף חשוב לשתף אותם בעיצוב החדר ולתת להם לבחור את פלטת הצבעים והאלמנטים הדומיננטיים שיהפכו מבחינתם את החדר למרחב פרסונלי מגונן.

לוח שעם או לוח מגנטי הם מקום בו המתבגרים יכולים לבטא את עצמם מבלי להרוס את הקירות. ניתן לרכוש או להכין לוח גדול ומקושט שעליו ניתן לתלות תמונות או פריטים אהובים. פינת עבודה נוחה היא נדבך חשוב ועליה להיות מתוכננת היטב כך שתאפשר למתבגרים ללמוד בנוחות. חשוב לתכנן את פינת העבודה עם תשתית חשמל נוחה לתאורה, למחשב וכו'. בגילאים הללו מומלץ לשדרג את מיטת היחיד למיטה וחצי ולהוסיף מקומות ישיבה עבור חברים שמגיעים.

עיצוב חדר נוער

העולם שייך לצעירים...

העולם שייך לצעירים...

רוצים ללמוד עוד על עיצוב חדרי פעוטות, ילדים ומתבגרים? כאן הוא המקום לעשות זאת:

לגדול עם הילד: עיצוב חדר ילדים שרואה את הנולד

בייבי חדש בבית? קבלו מדריך צבע לחדר תינוקות

10 צעדים לקראת חדר ילדים מסודר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...