המהפכה התעשייתית: עיצוב הבראסרי שרוצה להיות גם מעודכן וגם קלאסי

מה עושים כשניגשים לעצב מסעדה הממוקמת במבנה בטון קר ועצום? מכניסים לתוכו אלמנטים מחממים, קלאסיים ורומנטיים. יצאנו לבדוק את "קזן", הבראסרי החדש של רעננה

160 מ"ר
דן טרוים ונורית ברזילאי
סטודיו דן טרוים
אדווה הופשטיין
עיצוב מסעדת בראסרי
המקום: קזן, קזן 1 רעננה
האוכל: בראסרי בשרי
על ציר תנועה ראשי ברעננה, ברחוב אחוזה פינת קזן, תוכננה ועוצבה המסעדה הנושאת את שם הרחוב – "קזן". כבר בכניסה מתקבלים האורחים בעמדת שרות גדולה ומאובזרת ובבר ישיבה גדול. הבר מתפקד כמעין אי בחלל המסעדה, ומזמין את האורחים לצאת עם כוס יין למרפסת  שנמצאת בצידו האחורי, או לשבת בחלל הישיבה המרכזי והפתוח שנמצא בצידו השני.
עיצוב מסעדת בראסרי
בר מעוצב במסעדה
את המבנה החדש שקיבלו המעצבים, אשר היה כולו עטוף קירות בטון, הם הפכו לאתגר. כל הקירות הושארו במצבם הגולמי, אך בד בבד היה רצון להמנע מאסתטיקה של מקום תעשייתי וחדש. העוצמה המאיימת של החלל, שגובהו כ-6 מטרים, מותנה ושומרה כאחד, על ידי יצירת ערכים של רומנטיקה, אלגנטיות וקלילות. הבחירה העיצובית העיקרית בחלל היא חיפוי הקירות, שהונח עד לגובה של 2.6 מטרים. החיפוי נעשה באמצעות אריחי עץ בשני גוונים, והנחתם בצורה גאומטרית שתיצור טקסטורה רומנטית מתקופת האר דקו.
החלל המרכזי מציע ישיבה על שולחנות אוכל בגודל סטנדרטי עשוים עץ, פליז ושיש עם ספסלים בגווני בז'. את החלל עוטף בצידו האחד הבר, כאשר מנגדו נמצא קיר מראות ומדפים פתוחים. על המדפים מונחים כלי זכוכית ישנים ותמונות, המחזקים את תחושת הקלאסיות, האלגנטיות והרומנטיקה שבמקום.
עיצוב מסעדה
במטבח הפתוח הניצב לבר ניתן לראות את עובדי המטבח בעת עבודתם, וכך להיכנס לאווירה של עשייה ובישול. המדפים הפתוחים בחזית המטבח, וכן אותיות הניאון התלויות על רשת נירוסטה, נותנים את התחושה של מקום מעודכן ותעשייתי.
עיצוב מסעדת בראסרי
עיצוב מסעדת בראסרי
ומה בפרטים הקטנים? גם כאן ניכרת השקעה, שכן המקום מאובזר בפריטים אותנטיים כמו כיסאות קש בעבודת יד שהוזמנו מאומנית קליעה איטלקייה, כיסאות טונאט מקוריים, ואבזור שיובא מאירופה.
עיצוב בר במסעדה כסאות שחורים

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...