יוגורט, לא מה שחשבתם: ביקור במסעדת היוגורט החדשה של שדרות רוטשילד

מתוק, מלוח, חריף או חמוץ - לא משנה באיזה טעם תבחרו, כנראה שהביקור ב"יוגורט קיטשן", מטבח יוגורט חדש, ישנה את כל מה שחשבתם על המנה המוכרת, וגם על עיצוב פונקציונאלי במיוחד, המשתרע על 35 מ"ר בלבד

35 מ"ר
אלונה אליאסי
המקום: יוגורט קיטשן, תל אביב
האוכל: מנות שמתבססות רק על חומר גלם אחד – יוגורט

מודים, כשהגענו ל"יוגורט קיטשן", היוגורטיה החדשה של שדרות רוטשילד, לא ידענו למה לצפות. הרי לא כל יום אתה נתקל במקום שסובב סביב חומר גלם אחד בכל כך הרבה וריאציות שונות ומגוונות. אבל כשמדובר ביוגורט עם השילובים הנכונים והעיצוב הנכון – כנראה שזה עובד. כך, מעבר למגוון מנות היוגורט המלוחות והמתוקות שמציע המקום, המגיעות עם שלל שילובים מיוחדים, החל באבוקדו וחלפיניו, גבינת רוקפור ואגוזים ועד אמרטו שקדים ומרציפן, תוכלו למצוא כאן פנינה תל אביבית עם עיצוב מוקפד ונעים במיוחד.

 

מסעדת יוגורט צילום: יח"צ

 

המקום, שנפתח באוגוסט 2015 ממש ליד פינת הרחובות הרצל ושדרות רוטשילד, משתרע על שטח של 35 מטרים רבועים בלבד, המצליחים לשלב בין עיצוב אורבני ומרענן לפונקציונאליות מירבית, כשנדמה שלכל סנטימטר בחלל יש תפקיד ויעוד. החלק הדומיננטי בחלל הוא הויטרינה ומשטח העבודה הרחבים, המחופים באריחי קרמיקה לבנה ומכילים את כל חומרי הגלם ואת איזור ההכנה של מנות היוגורט. גם בהגשה ניכרת המחשבה על העיצוב, שכן המנות מגיעות בקעריות זכוכית רב פעמיות מעוצבות, אותן יכולים הסועדים לקחת עמם הביתה בתום הארוחה.

 

מסעדת יוגורט צילום: יח"צ

 

מעל משטח העבודה נתלתה מהתקרה אצטבה בגווני לבן ועץ, עלייה מסודרות קעריות, צנצנות ובקבוקי זכוכית המכילים את חומרי הגלם של מנות היוגורט. בשילוב עם עיצוב החלל, המשלב ברובו בטון מוחלק, קרמיקה ועץ, נוצר חלל נעים ואורבני, שמעורר געגוע למעדניות הצרפתיות הקטנות של פריז.

 

עיצוב מסעדה צילום: יח"צ

 

את "יוגורט קיטשן" הקימה משפחה מצרפת שעשתה עלייה לישראל לפני מספר שנים, בשיתוף עם השף שאול בן אדרת, שמשמש כיועץ קולינארי של המקום. "כשהיינו ילדים", מספר דן אלבז, אחד מבעלי המקום, "היינו מבלים את החופשים בבית של סבא וסבתא בנורמנדי. שם, כל היום היינו אוכלים יוגורט וסבא שלנו צחק שאם מישהו מאיתנו יפתח עסק בענף המזון זאת תהייה מסעדת יוגורטים. ואכן, כשעלינו לארץ החלטנו לעשות לו כבוד מתוך האמונה שאם הוא אמר – אז כנראה שיש בזה פוטנציאל. התחלנו לעבוד על המתכונים והבנו שמדובר במשהו מדהים, במיוחד עבור הקהל הישראלי שאוכל הרבה יוגורט. גם ההשראה לעיצוב מגיעה מהבית בנורמנדי", מוסיף אלבז. "היה חשוב לנו שיהיה את החיבור של הכפריות עם האורבניות של פריז ותל אביב".

 

כך, נראה שבכל פרט בעיצוב של החלל הקטן הושקעה מחשבה רבה כדי לקבל תוצאה המשלבת את שני סגנונות העיצוב המנוגדים באופן הרמוני, מרענן ולא מכביד. תוסיפו לזה את הנגיעה התעשייתית שמוסיף גוף התאורה הדומיננטי שתלוי מהתקרה ואת קיר הצמחייה הסבוכה שמוסיף צבע וחיים לחלל, ותקבלו לא רק אוכל בריא, מזין וטעים במיוחד – אלא גם פינה קטנה ורגועה בלב תל אביב.

 

עיצוב מסעדה צילום: ניצן נוי

 

עמדת תשלום צילום: ניצן נוי

 

תמונות של המסעדה צילום: ניצן נוי

 

מנורה מיוחדת צילום: יח"צ

 

עיצוב מסעדה מיוחדת צילום: ניצן נוי

 

חוץ מסעדה צילום: יח"צ

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונות מצוינות

בודק...