פולקע אקספרס: מסעדת המזון המהיר החדשה של שכונת מוניטפיורי

נכון, זו אמנם לא מסעדת יוקרה עם תור משתרך בכניסה, אבל גם במסעדת המזון המהיר החדשה של שדרות יהודית בתל אביב לא חסכו בעיצוב חמים ונעים במיוחד. ברוכים הבאים לפולקל'ה

40 מ"ר
ערן תורג'מן
קרן רוזנר

מיקום: שדרות יהודית, תל אביב

בשנים האחרונות שכונת מונטיפיורי התל אביבית מתקדמת בתנופה מוגברת, כשנוף המוסכים שמזוהה עם המקום מתחלף בעשרות בנייני מגורים ובתי מלאכה חדשים. בציר המרכזי של השכונה, שדרות יהודית, נפתחים כל הזמן בתי עסק ומסעדות. אחת מהן היא מסעדת פולקל'ה, מסעדת מזון מהיר המשתרעת על שטח של 40 מטרים רבועים ובה מוטיב מרכזי אחד – הלוא הוא התרנגול.

 

עיצוב מסעדת פועלים

 

אכן, כשתיכנסו למסעדה לא יהיה לכם קשה לנחש מה מגישים כאן, ולא רק בגלל שם המסעדה. מעבר לתפריט, המתבסס בעיקר על עוף בכל מיני סוגים וטעמים, העיצוב כאן משלב את האלמנט המרכזי של המקום לא רק בלוגו של התרנגול האדום, הניצב על הקיר המרכזי בחלל ההסעדה, אלא גם בתמונות ובאלמנטים הפזורים ברחבי החלל.

 

בהתאם לדרישותיו של בעל המסעדה, שביקש שהשיפוץ לא יכלול שבירת קירות ושינוי המבנה הפנימי, חולק חלל המסעדה לשני חלקים עם מעבר ביניהם. בחלק הימני מוקם דלפק ההגשה ואיזור הבישול, שקרוב למטבח הפנימי של המסעדה. כאן בוחרים את המנה, משלמים ואוספים אותה במגש. החלק השמאלי של המסעדה מכיל את איזור הישיבה, ובו שולחנות וכיסאות לבנים.

 

עיצוב מסעדה קטנה

 

בהתאם לאווירה הביתית של השכונה, שבה כולם מכירים את כולם, לבעל המסעדה היה חשוב לשמור ולהתאחד עם אותה התחושה גם במסעדה. מכאן, שהעיצוב נתן דגש על סגנון ביתי וחמים המשלב אלמנטים ממוחזרים. למשל, חיפוי עץ ממוחזר שמחפה את אחד מקירות המסעדה ואת דלפק ההגשה; עמדת מלצרים המורכבת משידה שנקנתה בשוק הפשפשים; סורג ברזל שנתלה על הקיר ועליו נתלו פריטים דקורטיביים מיושנים מעולם המטבח; והארונית הישנה עליה הונח הכיור שבשירותים. כל אלה, בשילוב גופי התאורה שיוצרו במיוחד עבור המקום ומוסיפים חום לחלל, יוצרים ביחד מקום פשוט ונעים המתקשר עם הסביבה שלו לא רק דרך אוכל – אלא גם דרך העיצוב.

עיצוב מסעדה בתל אביב
שידה בסגנון רטרו
עיצוב מסעדה בסגנון רטרו
כלים ישנים
מסעדה בתל אביב
דלפק הגשה במסעדה
שירותי פשוטים
כניסה למסעדה

 

553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זה פפולקלה כמו שאומרים ב יידיש?

אהבתי!

מהמם מקסים ואני בכלל צמחונית ...
מעצבת מוכשרת

בודק...