פסטורלית ויוקרתית: מסעדת שף בקסריה המשקיפה למגרשי הגולף

חיבור בין שלושה שפים הוליד את מסעדת מריפוסה, שמאופיינת בעיצוב מוקפד ונוף פסטורלי ורחב ידיים, המשקיף למגרשי הגולף בקיסריה. מראה המסעדה יוקרתי ומאופק ועיצוב המנות הוא חלק מהתפאורה

200 מ"ר
נופר בוגנים
וי סטודיו אדריכלים
וי סטודיו אדריכלים
מועדון הגולף קיסריה
מיקום: מועדון הגולף קיסריה
מסעדת מריפוסה נולדה על ידי חיבור בן שלושה שפים: מאיר אלאלוף, חביב משה ויומי לוי, במקומה של מסעדת הגולף המיתולוגית בקיסריה. המסעדה ממוקמת בתוך חלל מלבני מובהק בעל שתי חזיתות: אחת לחצר קדמית שופעת צמחייה והשנייה למרפסת אינטימית מחופה בדק עץ בעלת נוף פסטורלי מרהיב המשקיף למדשאות ירוקות ולמרחבים של מגרשי הגולף.
מועדון הגולף קיסריה
המסעדה ממוקמת בחלל שאיתו היו מזוהות לא מעט מסעדות לאורך השנים, ועיצוב המקום היווה אתגר לטובת בידול המסעדה וליצירת שפה עיצובית חדשה, תוך שמירה והתחשבות בנתונים הקיימים שאינם ברי שינוי. הסיבה העיקרית לשינוי הייתה להצעיר את פני המקום, וזה נעשה על ידי תיקונים קוסמטיים, כמו צביעת המקום בגוונים חמים ותוססים של צהוב חרדלי; פינוי יחידות נגרות שהיוו חוצץ בין חללי המסעדה השונים על מנת לפתוח את חלל המסעדה ולתת גם בפנים את תחושת המרחב האופיינית כל כך למרחבי המדשאות שבחוץ; והחלפת כיסאות ושולחנות המסעדה לכאלה בעלי בעיצוב מודרני ועכשווי בהתאם למגמות הבינלאומיות. ישנם מספר עיצובים של כיסאות במסעדה – חלקם בגוון טבעי, ואחרים משולבים עץ וריפוד צבעוני המזכירים כסאות מבית סבתא.
מועדון הגולף קיסריה  
בשל הנתונים הפיזיים של מבנה המסעדה, וכן בשל הרצון ליצור חווייה ללקוח, חופו קירות המסעדה באריחים אקוסטים לבנים מחוררים הנותנים אפקט בועות ומשדרים ניקיון וקו נקי לעין. הקיר המקביל חופה ביחידות דקורטיביות מבטון מוחלק. לוחות הבטון יוצרים ניגודיות לטבע שמקיף את המסעדה כאשר המרקמים והתבליטים השונים מרככים את הבטון ומאפשרים אווירה מאוזנת ומעניינת לעין.
חלק גדול שזכה לתשומת לב הינו הבר רחב הידיים שמתפקד כיחידה עצמאית ומנותק מקירות חיצוניים. הבר נבנה באופן פונקציונלי, כך שיקל על אנשי הצוות להתמצא בו על מנת שיתנו מענה גם ליושבי הבר וגם לשאר אורחי המסעדה. על הקיר הסמוך לו הותקנה יחידת מדפים מודולרית המאפשרת תצוגה רחבה של יינות המסעדה, וגם פריטים דקורטיביים. חלל נוסף שזכה לתשומת לב הוא חלל החדר הפרטי במסעדה, שלו חלון היקפי רחב מימדים הצופה למגרשי הגולף, והוא בעל יציאה נפרדת למרפסת הדק.
מועדון הגולף קיסריה
  מועדון הגולף קיסריה
העיצוב המוקפד לא פסח על המנות המסעדה, שהן יצירת אמנות לעין ולחייך. שלושת השפים המנוסים יצרו תפריט עם מנות מעניינות שמשלימות את החוויה העיצובית של המקום,  ועיצובן הוא חלק בלתי נפרד ממנו.
מנת גורמה
מנת גורמה
מועדון הגולף קיסריה
מועדון הגולף קיסריה
מועדון הגולף קיסריה
מועדון הגולף קיסריה
רשימת ספקים חלקית: 
תאורה – יאיר דורם
רהוט – pickup
נגרות – עימאד גאנם
 

553-1
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...