שיחקו אותה: המשחקיות המעוצבות שמדברות לילדים בגובה העיניים

גם אם הן גבוהות במיוחד או מעוצבות בצבעים עזים או פסטליים, אין משחקייה שתפספס את ההזדמנות להוציא את מרב האנרגיות מהזאטוטים, להרחיק עם הדמיון והעיצוב, ולחשוב גם על המלווים

משחקיות הן כבר מזמן לא רק בריכת כדורים. הן מספרות סיפורים ונותנות לילדים לעוף עם הדמיון והמתקנים. מאחורי כל משחקייה עומד קו עיצובי, התואם את הערכים החינוכיים של בעליו, כשכל אחד מהם מדגיש דבר אחר: יש מי שמחפש צבעים עזים והוצאת אנרגיה, אחר שם דגש על כישורי החיים של הילדים, ויש מי שעוטף את הזאטוטים בצבעים פסטליים רכים. המשחקיות מעוצבות כך שהן מדברות אל ללקוחותיהן הצעירים בגובה העיניים, תוך הבנה והתחשבות בצרכי המלווה, שמצידו יכול להתרווח בבית הקפה הצמוד או לקפץ יחד עם ילדיו. בדקנו כמה מקומות מעוצבים במיוחד:
השכונתית:  גליצ'ה

מיקום: בתוך סניף טיב טעם, ראשון לציון מזרח
גליצ'ה עוצבה בצורה של רחוב חי, שבו הילדים נעים על ידי הליכה ברגל או על גבי בימבות. בדרך שזורות תחנות בילוי שונות כמו חנויות, בית קפה, חדר רופא, סופרמרקט, טירת נסיכות, תחנת כיבוי אש, בתי עץ מאובזרים ועוד. חלל המבנה עוצב כמקום פתוח ללא מחילות על מנת להתחשב באוכלוסייה בעלת מוגבלויות, וכדי שההורה יהיה בקשר עין תמידי עם הילד. מוטיב נוסף שעמד לנגד עיני הבעלים בשלב התכנון, היה נושא עודף משקל אצל ילדים, ולכן המקום מסודר בצורה שתגרום להם להתרוצץ ולהוציא מקסימום אנרגיות (למשל על ידי טיפוס), ללא משחקים אלקטרוניים.
משחקי ילדיםלהתרוצץ כמה שיותר. צילום: עיקבית מגר
הדמיונית: המצחקייה 

מיקום: האנגר 17-18, נמל תל אביב
הרעיון העיצובי שעומד מאחורי המצחקייה (מרשת "דיאדה") הוא הרצון ליצור מקום לא שגרתי, שאיננו מאופיין בדמויות מוחשיות כמו בעלי חיים או בובות. הרעיון נובע מכך שבדיאדה מאמינים, כי אם ילד רואה לפניו משהו מאתגר, הוא נותן לו אפיון משלו ותפקידם הוא לספק עבורו את התשתית, לכן הם השתמשו בחומרים רכים כמו חבלים, מתקנים מתנפחים מבד, מגלשות אטרקטיביות ותאורה רכה בצבעים משתנים. כמו כן, היה ברור שאין טעם במשחקייה המתפרסת על הרצפה, אלא בכזאת שמטפסת לגובה. הניסיון ליצור עולם קסום בעל מספר מפלסים יוצר אתגר עבור הילדים, שחוקרים באופן בלתי פוסק את קומות המשחקייה (עולים ויורדים עד שהולכים הביתה). צמוד למצחקייה ישנה משחקייה קטנה יותר, אשר מתאימה לתינוקות ומאופיינת בצבעים בהירים עם מתקן בועות בסגנון סנוזלן ומוזיקה נעימה.
משחקי ילדים חקר בלתי פוסק. צילום: יעל גולגוז
המרחפת: יוקידס

מיקום: קניון כפר סבא הירוקה, קומה 1, רפפורט 3 כפר סבא
יוקידס כפר סבא שייכת לרשת משחקיות שנחתה בארץ מיפן, ונושאה העיצובי הוא אי. מצד אחד של המתחם יש חוף וים פתוח, ומצידו השני ג'ונגל. החלק המרכזי משמש כמתחם משחקים מעוצב בדמות גשר שעולה לבית על עץ, ואחריו מעין סוכת מציל המשקיפה לים. הקונספט העיקרי היה לפתוח את מרחב המשחקים, כך שההורים והילדים יוכלו לראות את רובו בכל זמן נתון. בנוסף, יצרו סביבת משחק בתנועה, ולכן משתמשים במתקנים ממונעים כגון קרוסלות ונדנדות. התחושה המתקבלת היא מעין לונה פארק פעיל לילדים ולפעוטות.
במקום יש חדר בלונים (Dancing Baloons) גבוה, ובו בלונים צבעוניים מעופפים; מגלשת אורות מתנפחת העשויה מ-PVC  שקוף, שבחלקה הפנימי לוח לדים המחליף צבעים וצורות; ומקפצת ריחוף, הממוקמת בגובה של כ-2 מטרים, בה קופצים הילדים ומרגישים מרחפים תוך כדי תצפית על המקום מגבוה.
משחקי ילדים צילום: עומר כהן
המצוירת: פרפרים

מיקום: ז'בוטינסקי 64 רמת גן
כשהבעלים של המקום רצו לפתוח משחקייה, הם פנו למספר מעצבות, אולם מהר מאוד החליטו שהם יכולים לעצב את המקום בעצמם. הרצון שעמד לנגד עיניהם היה ליצור מקום שבו ההורה מצוי בקשר עין תמידי עם הילד. הם תכננו בית קפה קטן ואינטימי, שמגיש ארוחות בריאות, והזמינו ציורי קיר של דמויות מוכרות מספרים בצבעים התואמים לשאר מתקני המקום. בשירותים מותקנים אסלה וכיור נמוכים במיוחד עבור הילדים, ויובאו מתקנים ייחודיים מחו"ל.
המקום מתהדר גם בחדר בלונים, קרוסלה, בריכת מים עם אורות מרצדים, פינת מוזיקה עם תופים, פסנתר וגיטרה, חדר עם מתקנים רכים לפעוטות וחדר X-BOX  לגדולים.
משחקי ילדים קשר עין מתמיד. צילום: ניסים כהן
הירוקה: פנטזי

מיקום: קניון הזהב ראשון לציון
משחקיית פנטזי מרשת "פעלטון" תוכננה על פי המוטיב של עיצוב סביבתי. מתקני המשחקייה עוצבו במיוחד עבורה ובפיתוח שלה. חלק מהקו העיצובי הסביבתי של המקום הם בתי האיגלו – בתים דו קומתיים עם תכנים אינטראקטיביים שונים המחוברים על ידי גשרי חבלים ומגלשות. כמו כן יש קרוסלות ירוקות שדרכן לומדים לייצר אנרגיה טבעית, ארגז חול, מדרגות אינטראקטיביות שמגיבות לתזוזות בעזרת מוזיקה ואורות צבעוניים, קיר סיכות דו צדדי, טירה ועוד. את המשחקייה מקשטים ציורי קיר המתנשאים לגובה של כ-10 מטרים.
משחקי ילדים עיצוב סביבתי. צילום: מנחם רייס
הנוסטלגית: בית על העץ

מיקום: החולה 17 רמת גן
הרעיון העיצובי של המשחקייה היה לקחת נושא פשוט ואהוב, שהזכיר לבעלי המקום את הילדות שלהם. הבעלים הגיעו עם דרישות עיצוביות מובנות: בקומה הראשונה מוטיבים של גינה וגזע עץ, ובקומה השנייה צמרת העץ. חשוב היה להם השימוש בצבעים בהירים ובקווים נקיים כדי לא לעייף את העין. פינות משחק מדמות את עולם המבוגרים, למשל מטבח, כבאות, נגרייה, סלון יופי, משחקי שולחן ועוד. במתחם נמצאים גם חדר יצירה, ספרייה, חדרי משחק עם מתקני טיפוס, נדנדות, משחקי שולחן ובית קפה העומד לרשות ההורים והילדים.
משחקי ילדים נושא מהילדות. צילום יח"צ

עוד עיצוב לילדים:
מרכזית
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יוקידס בכפר סבא
מקום מדהים עם המון אטרקציות מיוחדות. אנחנו נהנים שם כל פעם מחדש. העיצוב באמת מוסיף המון לאווירה.

משחקיה בקניון הזהב
שכחתם לציין שהמשחקיה בקניון הזהב לא מקורה.. פרט מאוד חשוב אם יורד גשם בחוץ או קר...

יוקידס כ"ס
ביקרתי מספר פעמים עם 3 ילדים - כיתה ד, כיתה ב. וגן תת חובה, בכל פעם החוויה ממש מהנה ומרגשת את הילדים, הילדים לא מוכנים ללכת לשום גימבורי אחר, ממש כיף , בזמן שהילדים משחקים אני שותה לי קפה טוב ומאפה, מה שהכי חשוב שהמחירים מאוד נוחים ועממיים, מומלץ בחום

יוקידס כפר סבא משחקיה מושלמת!

עץ המשחקים
לכתבה הבאה... מוזמנים לבקר בעץ המשחקים בקיבוץ שריד. מקסים, ולא דומה לשום דבר אחר..

בודק...