עונת התפוזים: המלון שעוצב ברוח הפרדסים של יפו

פעם, לפני שנים, היה כאן פרדס פסטורלי. היום, כשיפו בתנופה תיירותית חזקה, נבנה כאן מלון בוטיק קטן ומעוצב ברוח עצי ההדר. יצאנו לבדוק את "מרגוזה" היפואי החדש

שי אפשטיין

עיצוב מלון מבחוץ
צילום: איציק בינונסקי
כבר בפאטיו המוביל לכניסה למלון "מרגוזה" – השחקן החדש בסצינת מלונות הבוטיק של יפו – ניתן להבחין בהשראה העיצובית המרכזית שלו. מדובר כמובן במוטיב התפוזים, אותם אנו פוגשים כבר בחוץ, תלויים על עצים ננסיים. ולמה דווקא תפוזים? העיר יפו הייתה בעבר ממלכת גידול פירות ההדר של ישראל, וממנה יוצאו תפוזי JAFFA הידועים, דרך הנמל לרחבי העולם כולו. לכן, לא מפתיע שעל שטחו של המלון השתרע לפני 90 שנה פרדס רחב ידיים.

 

במהלך השנים עברו על הפרדס תהפוכות נוספות. במשך 15 שנה שימש הבניין, שנבנה במקום הפרדס, כבניין מגורים עם 12 דירות גדולות להשכרה. לפני כשנתיים, כחלק מרצון העירייה להפוך את יפו לעיר תיירותית משגשגת, הוצע לרמי רחמים – איש עסקים ובעל הבניין – להסב את הבניין למלון.

 

 

מלון מרפסת יפו

 

תמונה מבחוץ למלון

 

כניסה למלון

לצורך הסבת המבנה למלון, נרתמו האדריכל דני רבס, מי  שהיה חבר בצוות תכנון יפו ובין האחראים למדיניות התכנונית החדשה ביפו. על פי מדיניות זו, הוחלט לא להרוס בניינים אלא לדאוג לשימורם ההיסטורי, וכך עשה רבס גם בבניין זה. עבודות הסבת המבנה למלון ארכו שנתיים וכללו תכנון מחדש של המבנה, כך ש-12 הדירות הישנות חולקו ל-35 חדרי מלון בשטחים שונים. כמו כן, הוספו מרפסות לחדרים. כל זאת נעשה תוך שמירה על צורתו המיוחדת והעגולה של המבנה.

 

מדרגות מעוצבות

 

מרפסת

 

ומה בעיצוב הפנים? כאן נרתם לעזרתו של רבס בנו, עומרי. וכאמור, הם המשיכו את מוטיב התפוזים, שחוזר על עצמו בכל רחבי המלון: החל מהפאטיו המשובץ בעצי הדרים, דרך אריחי הרצפה שיובאו מאיטליה ועליהם עיטורי פרחים ועלים, ועד לכיורים בחדרי הרחצה, שנבחרו בקפידה בהשראת הכיורים שעמדו לרשות הפרדסנים בתחילת המאה שעברה.

 

פרט למוטיב התפוזים, חדרי המלון מתהדרים באלמנטים מעניינים נוספים: קירות הבטון המוחלק, יחד עם הכיור שהוצב במרכז החדר, אמבטיית הפרי-סטנדינג (בחלק מהחדרים), ספות הרביצה האוריינטליות והסולם שהונח כדרך אגב בחלל הרחצה – כל אלה משתלבים יחד בהרמוניה ומעניקים לחדר מראה שונה וייחודי.

 

חדר שינה במלון

 

עיצוב חדר במלון

 

עיצוב חדר שינה מלון בוטיק

 

כסא עץ מעוצב

 

חדר שינה מעוצב

 

"השראה עיצובית נוספת היא התמהיל הייחודי של יפו – ערבים ויהודים, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילוניים", מספר רבס. "כשמתכננים במקום כמו יפו, אופן המפגש בין מסורתי למודרני הופך להיות השאלה מרכזית: הגישה המקובלת היא הדגשת הניגוד בין ישן לחדש. אנחנו בחרנו דווקא בגישה הפוכה של שילוב בין מסורתי ומודרני. הדיאלוג העיצובי בין מסורתי-אוריינטלי-גיאומטרי לבין המודרני-מינימליסטי-רנדומלי, יצרו הזדמנויות עיצוביות מרתקות מקוריות ומעניינות".

 

כיצד השראה זו באה לידי ביטוי? בשער הכניסה, למשל, משולבים מוטיבים גיאומטריים ומסורתיים, שהופכים בהדרגה לענפי עץ תפוז. תקרת הלובי עשויה ממשרבייה גאומטרית, אך הקונטורים שלה רנדומליים. המרצפות שנבחרו הן בסגנון מסורתי, אך העיטור אינו גיאומטרי וחזרתי, אלא עיטור אקראי. הספסלים והשידות בחדרים עשויים עץ ארז ישן, אך גם הם מעוצבים בקווים מינימליסטים נקיים. המקלחונים, הדלתות והווילונות מעוטרים בפאטרנים גיאומטריים של משרביות, אך עשויים מחומרים ובטכנולוגיות מודרניות מתועשות.

 

מספר חדר מלון

 

מקלחת מעוצבת

 

לובי מלון בוטיק

 

שירותים מעוצבים מלון

 

ואיך חווית האירוח? רבס מדגיש כי האג'נדה של המלון היא לספק חוויה מורכבת – כזו שגורמת להרגיש בבית, אך שואפת להיות שונה מהבית. ואכן, ניתן לומר כי התחושה במקום היא משפחתית ומחבקת, כיאה למלון קטן ואינטימי. יחד עם זאת, העיצוב של החדרים נותן הרגשה של חופשה – החל מהעובדה שחלל השינה והרחצה הם אופן-ספייס אחד גדול, דרך הפריטים והחומרים המדויקים שנראה שנבחרו בקפידה, ועד לערך ההיסטורי שהמקום מנסה להעביר.

 

חדר אוכל מלון בוטיק

 

חדר אוכל מעוצב

 

חדר אוכל מעוצב

 

סוויטה חדר שינה

 

כיור שירותים מיוחד

 

553
11 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שימור יפה ומיוחד
הבניין מעלה זכרונות ילדות כל הכבוד למלאכת השימור והשחזור ישן עם חדש אכן נראה שיש במקום תחושה משפחתית ומחבקת כמו בבית. - יישר כוח. עכשיו נשאר לברר כמה עולה התענוג הצרוף במקום.

נפלא! מרענן, יצירתי, טוב טעם!

הרבה כשרון ועבודה קשה - תוצאה יפיפיה!!
סוג של יצירת מופת קטנה

מקסים!!! עושה חשק לבוא לביקור..

מקסים ויפיפה!
רק לא התלהבתי מהריצוף הירקרק. הגוון קצת "בית חולים" כזה

טעם של עוד.... !
שהיתי במלון בוטיק מרגוזה עם זוגות חברים נוספים וללא ספק המקום השאיר בנו טעם מתקתק ומיוחד במינו .תחושה של רוגע ושלווה במקום מרכזי ביותר בלב ליבה של יפו - ת׳א נחשפנו למקום מהמם ביופיו החל מהשירות המסור והחם של צוות המלון , הניקיון המדוקדק בכל פינה, ריח הניקיון מופץ מכל עבר , הפרטים הקטנים והנכונים נמצאים בכל חדר מפנק להפליא , ארוחת הבוקר המיוחדת שמגישים במלון היא ללא ספק חוויה בפני עצמה מה שנשאר לומר שאנחנו סימנו את המלון בביג לייק ונתראה שוב בזמן הקרוב

יש מעלית?

כולכם צודקים. תענוג

מקסים-רואים שהושקעה מחשבה רבה

לא ברור לי
הטרנד הזה של כיור באמצע החדר. לאיזה צורך?

משבריות
המשבריות כדלתות כניסה דלתות של ארונות מהיכן הם? פשוט מאלף

בודק...