סיפורו המתוק של מותג השוקולד הבלגי Leonidas התחיל בחלומו של מייסד החברה -לאונידס קסטקידס. לנגד עיניו הוא ראה איך שוקולד איכותי כובש את העולם מיוון, דרך בלגיה, חוצה את האוקיינוס ומגיע לארצות הברית. תשוקתו, התמדתו וכושר ההמצאה הייחודי שלו השתלמו. בשנת 1913 הגיע לאונידס לבלגיה במטרה להציג את השוקולד שלו בתערוכה בינלאומית. הוא זכה במדליית זהב יוקרתית. גם היום, אחרי למעלה מ-100 שנה ו 1,500 סניפים ב-50 מדינות המותג מתבסס על אותם הערכים של מסורת, מורשת, טריות ואיכות בלתי מתפשרת. הפרלינים מיוצרים כל השנים על פי אותם המתכונים וניתן לטעום את אותם הפרלינים המופלאים באותו הטעם המדויק היום בדיוק כמו אז, כשאליהם מתווספים טעמים חדשים רעננים ומפתיעים ומהדורות מיוחדות. היום לרשת בארץ 4 סניפים בקניון שבעת הכוכבים, בקניון רמת אביב, בסוקולוב רמת השרון ובאבן גבירול בתל אביב.
Leonidas העולמי בן 110: בארץ מציין המותג את שנתו ה-20 בפתיחת סניף חדש
Leonidas- השוקולד הבלגי הטוב בעולם, מותג היסטורי עם מורשת עשירה ומעוררת השראה, מציין את שנתו ה-20 בישראל בפתיחת סניף חדש בקניון שבעת הכוכבים
20 שנה של עיצוב מתוק וממותג
הסניף הראשון של לאונידס בישראל נפתח בשנת 2004 ברמת השרון ואיתו נבנה הקונספט העיצובי של חנויות המותג בארץ, עד אז כל נקודת מכירה של לאונידס ברחבי העולם הוקמה על פי עיצוב אישי ומקומי ללא שפה ומיתוג. מאז ועד היום במשך 20 שנה, אסנת צינגלר, הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים, בוגרת שנקר, מובילה את עיצוב החנויות ונקודות המכירה של המותג בארץ. בשנת 2007 החליט המותג הבינלאומי בבלגיה למתג את נקודות המכירה ברחבי העולם וליצור חוויה ושפה אחידה, לצורך כך הופק הספר "the new concept" הכולל את הקונספט העיצובי החדש: שפה אירופאית יוקרתית ו"שוקולדית", עם צבעים מדויקים, חיפוי של פורמייקה ייחודית ואייקונית בעיצוב פסים מהפנט שמודפסת במיוחד עבור לאונידס, לוגו אחיד לסניפים ועוד היבטים שקשורים לתצוגת המארזים, היפהפיים והמהודרים. הסניף הראשון שעוצב בהתאם לקונספט החדש הוא הסניף באבן גבירול תל אביב, רחוב השוקולד באותן שנים. צינגלר ששלחה ללאונידס העולמית הדמיות מדויקות, שהיו אז בחזקת חידוש הצליחה להפתיע אותם ובכך לקבל את אמונם המלא בעבודתה שנמשכת מאז ועד היום, כמו גם לעורר השראה לסניפי הרשת ברחבי העולם. הסניפים בארץ זכו להוקרה ושבחים רבים על כך שהם מצליחים להיות בו זמנית ייחודיים ובעלי אופי עיצובי מקומי וגם לשמור על מאפייני הקונספט העיצובי של המותג הבינלאומי, ומוצגים עד היום בכנסים הבינלאומיים של החברה ברחבי העולם.
מגוון קופסאות בהן כל אחד יוצר את קופסת השוקולד האישית שלו
הקונספט העיצובי – החוויה עצמה
הקונספט העיצובי של הסניפים בארץ נשען על העצמת החוויה כולה. הרצון היה ליצור מקום שאפשר להעצים בו את החושים וחוויות הקניה, ריח, טעם ומוזיקה שמתנגנת כשתמיד יש מקום לספסל ישיבה ושירות המעניק חוויה נפלאה, כולל טעימות ובחירת הטעמים לפי העדפת כל לקוחה ולקוח. בעיצוב הסניף בשבעת הכוכבים, האתגר היה להכניס את כל הפונקציות שקיימות בחנות לתוך דוכן שגודלו 14.5 מ"ר במרכז הקניון וגם להיצמד לקונספט של העצמת חוויות הקניה. במרכז החוויה נמצא דלפק הפרלינים, כשהמטרה היא ליצור מסלול חווייתי דרך מבחר הפרלינים שכל אחד מהם מעוצב באופן ייחודי לו, לקחת את הלקוח לשיטוט רב חושי. "הפרלינים הם התכשיטים שלנו (רק עם טעם וריח משובח)", אומרת צינגלר, "לכן הם מקבלים את קדמת הבמה. הדלפק עצמו עשוי מקוריאן, משטח אנטיבקטיריאלי שאינו סופג, מתאים גם לעבודה בחיתוך cnc כך שאפשר לחרוץ את האוורר מהמקרר אל הדלפק. גם המגשים עצמם עשויים קוריאן וההפרדות כולן שקופות כך שהפרלינים נפרשים לנגד עינינו במלוא הצבעוניות שלהם ומקבלים את מרב תשומת הלב. נגר הבית שלנו הוא "די ארט אוף דיז'יין", אנחנו עובדים מול גבי, הבעלים של הנגרייה. גבי הוא אינטגרטור של נגרות, זכוכית, שיש ומסגרות שמתמחה גם בחיתוך בלייזר וcnc באמצעות כל המכשור החדיש ביותר שמאפשר עבודה על פי עיצוב אישי ומדויק. רובד נוסף בחוויית הקניה הם מסכי הלד שמושכים תשומת לב מבאי הקניון וגם מנעימים את הזמן למי שעומד בתור בזמן הרכישה. ההקרנה היא 360 מעלות ואפשר לראות אותה גם מגג הדוכן כשנמצאים בקומה השנייה של הקניון. המסכים בדוכן הם מחברת NST בשיתוף פעולה עם חברת "דנאור". החשיבה הייתה איך לעבוד עם המודלים של הלד בצורה היקפית כך שנצליח לשדר סרטוני שוקולד מרהיבים".
חפיסות שוקולד ואריזות מיוחדות
מגוון טעמים בגוונים שונים בתצוגת הפרילינים המרשימה
הדופן האחורית מבין ארבעת הצדדים בדוכן Leonidas
חדוות יצירה בעת הרכישה
המוצרים הטריים של Leonidas כשהם יוצאים ישירות מהמפעל, מובלים בקירור ליעדם, לפיכך, אין מארזים מוכנים וכל לקוח בוחר את המארז המתאים לו מתוך תצוגה של הקופסאות בגדלים ועיצובים שונים הנפרדת מתצוגת השוקולד והפרלינים, כל אחד יכול ליצור לעצמו את קופסת השוקולד היפהפייה והיוקרתית המתאימה לו ביותר. השלב הבא, אחרי דלפק הפרלינים הוא דלפק האריזה בו יכול הלקוח להשתהות, להחליט ולבחור, וזו החוויה האחרונה שאיתה הוא לדרך. לכן, בסניפי שוקולד לאונידס המפנקים בארץ, דלפק העטיפה מקבל מקום מכובד. גם בדוכן בקניון עם מעט מקום, מוקדש מרחב גדול יחסית לעמדת העטיפה. מהיום הראשון ידענו שעטיפה היא מרכיב מרכזי בחוויית הקניה של הלקוח הישראלי, בעולם לרוב לא ישאלו את הלקוח איזה צבע עטיפה הוא מעדיף, אך אנחנו החלטנו להעשיר את מגוון ניירות העטיפה וסרטי הסאטן, כדי לאפשר ללקוח לבחור את העטיפה שהוא רוצה. המארז שיוצא מסניף לאונידס, כמו הטעמים גם הוא לפי בחירת הלקוח "costume made" והמוצר נבחר על ידי הלקוח לאורך כל תהליך הרכישה המהנה.
מגוון גדול של קופסאות אריזה
אהבה לשוקולד -שוקולד לאהבה
אין כמו מתנה לאוהבים שארוזה בקופסת לב אדום ומכילה מבחר של שוקולדים ופרלינים אשר נבחרים אחד אחד לפי טעמים מועדפים וצורות מביעות רגשות אהבה. האריזות האישיות מתבצעות מול עיני הרוכש כחלק מחוויית הקניה ולפי בחירתו הן למארז והן לכל פרלין וטעם.
אריזות אדומות בצורת לב וקופסת תכשיטים
הטמון בעיצוב הדוכן
הפרלינים המשובחים, שהם מוצר טרי, מגיעים לארץ בתנאים מיוחדים של הטסה והובלה בקירור, בתדירות גבוהה מאוד, ככה שלמעשה הלקוח קונה שוקולד טרי כמעט ישירות מהייצור. על כן, נדרשת שמירה על טמפרטורה נכונה במרחבי הדוכן והגנה מפני קרינת השמש החודרת פנימה דרך הסקיילייט. מאחר ובקניונים יש סקייילטים המכניסים אור ושמש אל הקניון כדי לטשטש את תחושת הניתוק מהחוץ, ניצב מול צינגלר אתגר נוסף בעת עיצוב דוכן בקניון: התמודדות עם שמירה על טמפרטורה בדוכן והגנה מקרני השמש. לשם כך בדוכנים של המותג תחת כיפת הסקיילטים בקניון נדרש סוכך, חברת "דקוצל" מייצרת בארץ בד של חברת soltis שהוא בד "נושם" היוצר הצללה אך עם זאת גם שקוף ומאוורר. שימוש בבד עוזר למנוע את קרינת השמש שמחממת וגם להווריד את הטמפרטורה בדוכן בכמה מעלות.
גגון הצללה בדוכן Leonidas
תאורת לד קרה באווירה חמימה
לתאורת הדוכן נבחרו גופי תאורה העשויים מנורות לד שאינן מחממות עם זאת גוון האור 3000 יוצר אווירה חמימה ומעשירה את הגוונים החומים בדוכן. שיטת תאורת הלדים אפשרה לצינגלר להוסיף מסכי לד היוצרים עניין בקרב הלקוחות הקונים והממתינים בסבלנות לתורם. הגגון מעל הדוכן שבדרך כלל לא רואים כמותו בקניונים, נוצל להקרנת תמונות של שוקולד המתחברות למסך הלד שעשוי בזווית 90 מעלות מחוברת לדופן שבחזיתי הדוכן. כך גם לאלו שנמצאים בקומה העליונה מתמלא הפה בטעם מתוק של שוקולד איכותי.
דוכן שוקולד לאונידס, קומת הכניסה בקניון שבעת הכוכבים. חווייה מעוררת חושים.
העמדה מאוד לא שקטה בתוך כל בליל החניות שנראה כמו קניון . במקום חומרים ביתיים אולי חומרים שקופים שיבליטו את המוצר ולא את המבנה