ג'ונגל אורבני: תכנון משרדים לחברת סטארט-אפ בבורסה

כשהחברה מתפתחת, מתרחבים משרדיה, ויחד איתם צומחת גם ההשראה. תקרה ומערכות חשופות, בטון ומראה ברזלי שנקבעו כשפת העיצוב של משרדי החברה, תובלו בטקסטורות, מסכות הומוריסטיות וצמחייה שופעת בסגנון הג'ונגל ויערות הגשם

מיקום: מתחם הבורסה, רמת גן

אדריכלות: סטודיו "ארכיטקטיקה"

עיצוב מיתוג חזותי: PUNKT – אדיר זקן

כשחברה מתפתחת ומתרחבת, היא משאירה מאחור את המשרד הקטן שבו החלה את דרכה, ומוצאת לעצמה בסיס-אם חדש לצמיחה. כך עשתה חברת הסטארט-אפ Feedvisor, העוסקת בתחום ה-E-Commerce, שממשרדים קטנים המפוזרים על פני כמה קומות בבניין ישן ביגאל אלון תל אביב, עברה לקומה שלמה במגדל אמות אטריום במתחם הבורסה, וקבעה עמדה ברורה לגבי צמיחתה.

 

את הצמיחה הזו תרגמו האדריכליות, שהופקדו על התכנון והעיצוב, להשראה של ג'ונגל אורבני, המתבסס על שפע של צמחייה המזכירה את הסביבה הירוקה של הג'ונגל ויערות הגשם, עם חומרים טבעיים ואלמנטים נוספים המפיחים חיים בחלל ויוצרים תמהיל מדויק של פאטרנים, צבעים וטקסטורות.

כורסא נוחה מאוד

עיצוב משרד בסגנון ג'ונגל

אזור אוכל משרדי מעוצב

הקונספט העיצובי התבסס על מראה חשוף מבחינה חומרית, ובא לידי ביטוי בתקרת בטון ומערכות חשופות בחללים הציבוריים, ברצפת בטון יצוקה ובחזיתות זכוכית עם פרופילי אלומיניום עבים במיוחד על מנת לתת מראה גס ו"ברזלי" ופחות משרדי. הנגרות יושמה בעץ סנדוויץ' ליבנה חשוף בעל מראה נקי ופשוט. בניגוד לבניין כולו, בו המראה הרווח יותר מלוטש ועשוי, נשמרה כאן אווירה קלה יותר, חופשית ופחות מעונבת.

עיצוב משרד מודרני אורבני

קיר בטון בכניסה למשרד

כניסה לחדר ישיבות

בחלל המרכזי מוקמה מחיצה גבוהה ואוורירית ממוטות ברזל, שעליה מסכות אורבניות באווירה אתנית, תוך שילוב צבע המותג וצבעי היסוד. המסכות מוסיפות לנופך הג'ונגלי של הצמחייה ברנדומליות שבתלייתן על המחיצה וגם בפיזורן ברחבי המשרד. צמחים גדולים נוספו על מנת לתת תחושת חוץ וטבעיות, דבר חשוב כשמבלים במשרד 12 שעות ביום ומעוניינים להכניס מעט מן אווירת החוץ. למראה החשוף, המעניק פלטת צבעים קרירה ובסיסית, נוספו נגיעות של צבע אדום, שהוא צבע המותג, בשילוב עם כחול וצהוב, צבעי היסוד.

אזור ישיבה צבעוני

זוג יושב בפינת ישיבה

שלושה סוגי ריצוף נבחרו לפי רמות האקוסטיקה הנדרשות – יציקת בטון לשטחים המשותפים, רצפת עץ לחללי הפיתוח הגדולים ושטיחים לחללים בהם נדרשת אקוסטיקה מקסימלית, כגון אזור המכירות או שירות הלקוחות.

בחלל הפיתוח המרכזי אופן ספייס, המיועד לכ-60 מפתחים במצב מלא. חלוקה גמישה התאפשרה באמצעות מחיצות ניידות, העשויות מחומרים שונים כגון סנדוויץ' מחורר, פח מחורר צבוע ולוחות מחיקים. כל אלה נתונים במסגרות ברזל, הנעות במסילות. הוחלט כי החדרים יהיו בגדלים משתנים, החל מחדרים לארבעה אנשים ועד לחללים המיועדים ל-60 איש, כולם עם אותם פרטים וללא היררכיה עיצובית. מאחר שגם אין משרדים אישיים, כולם יושבים בקבוצות בגדלים שונים, כולל ההנהלה, המאוחדת בחלל כקבוצה גדולה ללא מחיצות והפרדות. חדרי ישיבות בגדלים משתנים הוקצו להתכנסויות, וכן תוכננו מתחמים לשיחות פרטיות יותר.

אזור חשיבה במשרד מעוצב

משרד מעוצב אורבני

הקפיטריה קיבלה מיקום מרכזי, והיא מותאמת להכיל את כלל החברה. היא עוצבה באותה חומריות פשוטה במגוון צורות ישיבה, החל מדלפק בר ושולחנות פזורים ועד שולחנות לישיבה משותפת גדולה יותר.

קפיטריה במשרד

מטבח במשרד מעוצב

 

"תהליך העבודה היה מאוד מעניין ויעיל מבחינתנו", אומרות מיכל רייך תותי ונעמי הנדלר מסטודיו "ארכיטקטיקה", "פגשנו חברה שזו הפעם הראשונה שבה אנשיה נכנסים למשרדים בהם הכול מותאם להם, והייתה לנו הזדמנות להיות מעורבים באופן פעיל בהגדרת הפרוגרמה. בשלב הזה החברה עשתה קפיצה גדולה מבחינת גודל החלל, והיינו צריכים להשאיר מקום להגדלת הצפיפות, בלי שהמקום ירגיש ריק בינתיים, וצפוף מדי בסוף התהליך".

 

חלל ישיבה בעיצוב אורבני במשרד

 

המיתוג החזותי של המשרד התחשב בחלל שעוצב על ידי האדריכליות. השפה הגרפית של החברה, המלווה אותה באתר האינטרנט, הוסבה לאלמנטים תלת ממדיים בחלל, כמו שימוש באייקון המוח. את האייקון ניתן לראות כבר מהכניסה למשרדים בצורת מדבקת פילם צבעונית הנקראת DICHROIC, המשנה את הצבע שלה בהתאם לזווית הראייה של המבקר בחלל. האייקון, שמתנשא לגובה של כמעט 2 מטרים ברוחב ובגובה, יוצר מוקד משיכה בחלל הכניסה.

מסדרון משרד אורבני

על מנת לספק הסתרה וליצור פרטיות בין חללי העבודה למסדרון הציבורי נוצרה גרפיקה, המתארת את מהלך העבודה של החברה ברחבי האינטרנט, באמצעות רשת גיאומטרית המחברת צורות החוזרות על עצמן. כל צורה מייצגת קישוריות בין ערים גדולות בעולם ובין מוצרים שהחברה סוקרת כחלק מהשירותים שלה.

חללי עבודה במשרד אורבני

 

רשימת ספקים חלקית:

רהיטים ועמדות עבודה: פז בנייה, ברביטק

נגרות ומסגרות: אינטר עץ – אלכס ביאלוסטוצקי

מסכות: Urban masquerade

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...