לאנץ' טיים: מטבחים משרדיים מעוצבים שמפנקים את העובדים

נועזים יותר, גדולים יותר ובעיקר מזמינים את העובדים ליצירתיות ושיתופי פעולה. המטבחים במקומות העבודה היום הם כבר לגמרי לא סתם פינה מוזנחת להכנת קפה סתמי, אלא קונספסט עיצובי בפני עצמו

מקומות העבודה החדשים יודעים לפנק את העובדים לא רק באמצעות משכורות נאות, המחפות על שעות עבודה רבות, אלא גם באמצעות עיצוב חי, צעיר ומשובב עם פינות מפגש מרגיעות ושוברות שגרה. כשנמצאים בעבודה זמן ארוך, אמורות פינות אלו לתת אתנחתא לעובדים, וגם להזמין אותם לשתף רעיונות תוך כדי שיחות בהפסקה. כשצריך גם למלא את המצברים בארוחה או משקה, מגיע לעזרה המטבח המשרדי.
מטבח במקום העבודהמטבח של המותג ESTEL בייבוא חברת הריהוט המשרדי SPACE IT. צילום: יח"צ
אז איזו בשורה מביא המטבח המשרדי? לא מדובר עוד בשיש באורך מטר אחד עם מיקרוגל ייצוגי וארונית זעירה, המכילה גרגרי אבקת קפה ומלחייה לשעת חירום, אלא במטבחים מתוכננים היטב עם מרב הפונקציות, החל מקפסולות קפה ומכונות קפה משוכללות ועד צמחי תבלין לגידול מקומי ואיי עבודה משותפים. כי אם כבר אוכלים, אז לפחות לתעל את האכילה לסיעור מוחות בדרך לעוד פריצת דרך מחשבתית. כמו חללי העבודה שבהם הם מצויים, כך גם המטבחים של היום נועזים יותר בתכנון ובנראות, גדולים ומזמינים, ומציעים לעובדים אפשרויות אחרות מלבד לחמם אוכל וגמרנו.
לגדל צמחי תבלין

הנה למשל דוגמה לעיצוב פתוח ונגיש של מטבח ארגונומי שבו הושם דגש על הפן הבריאותי – העובדים מבשלים אוכל טרי ומזין, ממש כמו בבית, ויש מקום גם לעציצים בהם ניתן לגדל צמחי תבלין טריים. המטבח כולל אי המשמש כמשטח עבודה והכנה, דלפק אכילה מעוצב וסטולים מסוגננים לצד שולחן אוכל לישיבה רגילה יחד עם העמיתים לעבודה. כדי לשפר עוד יותר את האווירה הביתית, נעשה שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ, מתכת ושיש.
מטבח ארגונומימקום גידול לצמחי תבלין במטבח של SPACE IT ,ESTEL. צילום: יח"צ
חלל דינמי והומוריסטי

הקונספט במרכז היזמות והחדשנות בעפולה הוא בעל מקצבים דינמיים ולא שגרתיים, חלק מקדמת ההייטק המתפתחת. לחלל כולו נבחרו חומרים וצבעים בעלי אופן אנרגטי, דינמי ומעורר כדי לגרום לתחושה המבטאת קדמה וחדשנות בעיר שמתעוררת מחדש. המטבח מייצר חוויה ויזואלית, כיפית ורעננה עם קריצה הומוריסטית. לכן נעשה שימוש בצבעים עזים בגימור שלייף לק מט, עם ידיות חרוטות שקועות ש"מרקדות" על חזיתות המטבח. קיר שחור מגנטי מאפשר לכתוב, לבטא ולשתף רעיונות ומסרים ולצידו חיפוי בריקים לבנים ויחידה פתוחה לאבזור למטבח.
במרכז היזמות והחדשנות בעפולהעיצוב: שירי לוי. צבעים: "נירלט". צילום: שגיא מורן
ארוחות משותפות

מטבח עכשווי במראה האנגר תעשייתי עם שלל פונקציות לאחסון, חימום ושטיפה, שמטרתו לרכז את כל העובדים לארוחות בוקר וצהריים משותפות לעידוד התנועה והתפוקה. במקום שולחנות קטנים בסגנון בית קפה, בהם יושבים לבד או בזוג, תוכננה פינת אוכל גדולה. במטבח משטח עבודה שמתחתיו מגירות נשלפות לאחסון כלי אוכל, קערות וקופסאות לכל העובדים. ביחידות הגבוהות מגירות אחסון נשלפות למוצרים יבשים, ובעליונות כוסות, ספלים וקנקני שתייה. הגימור פורמייקה לבנה מט ופורמייקה במראה לוחות סיבית.
מטבח עכשווי במראה האנגר תעשייתיעיצוב: Pavel Vetrov. צילום: מטבחי LEICHT ישראל 
צעיר ושמח

דלפק במשרדי TCM תוכנן על מנת לתת מרחב גדול מספיק למספר אנשים לשבת יחד עם הגעתם למשרד בבוקר, לשתות קפה ולהתעדכן על לוחות הזמנים למשך היום. פלטת הצבעים נבחרה בהתאם ללוגו החברה, שהוא אפרפר-תכלת-טורקיז. על מנת להפוך את המשרדים לצעירים, שמחים ומלאי חיות נוספו הגוונים צהוב שמשי, ירוק תפוח, טורקיז ואפור בטונים חזקים יותר כהמשך לצבעי הבסיס של הלוגו.
דלפק במשרדי TCMעיצוב: מירב חביב. עיצוב טפטים: נורית נבו תנעמי. צילום: ליאור אביטן

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...