לצחוק כל הדרך למשרד: עיצוב משרדי תשתיות בנצרת עילית

עם פריטים נוסטלגיים בכניסה, פורטרט של כל העובדים במסדרון, צבעים עזים בחדרי המנוחה ותמונות ענקיות של כלבים בשירותים, אין פלא שהעובדים ב"אינטר תעשיות" מסתובבים כל היום עם חיוך

4,000 מ"ר
ברני ורינת לודמיר אדריכלים

העסק: משרדי חברת אינטר תעשיות
המקום: איזור התעשייה ציפורית, נצרת עילי

חברת אינטר תעשיות פועלת בתחומי אנרגיה, תשתיות ומערכות חשמל. התכנון של הרחבת משרדה החדשים התבקש לעצב אותם עם נגיעה למשרדים הקיימים, יחד עם שינוי בארגון של אולמות הייצור. המבנה התחלק לאזורי המשרדים הקיים והחדש בחלק הקדמי, ולאזור הייצור והתפעול בחלק האחורי. העיצוב מציג תפיסה חברתית של הקצאת שטחים ליצירת חללים משותפים משמעותיים במשרדים לרווחת העובדים, עם דגש על ביטוי הנוכחים תוך יצירת אקלים עבודה נעים.
ממבואת הכניסה נוצר ציר תנועה לנכנסים לאזורים אלו, שעוצב כ"מנהרת זמן", ומקשר מאולם הבאים לבין אזור אולמות הייצור. ציר זה התאפיין בחלוקת גומחות' שבתוכן הוצבה תערוכת קבע של מייצגים שנאספו ברבות השנים בחברה, רעיון שחיזק את מוטיב המעבר בין "ישן לחדש" להנאת העובדים והמבקרים במקום.
לובי כניסה
חנות מעוצבת
חנות מעוצבת
מבטים שנוצרים בין שכבות וירטואליות נצפים במבט מחלל המבואה, החוצה את ארונות התצוגה, וממשיך דרך חלל הישיבות המאפשר לראות דרכו את הפרוזדור הסמוך. תמונת ענק של כלל עובדי החברה לאורך פרוזדור זה ניבטת דרך חדר הישיבות, ונדמה כי הם "סוקרים" את העוברים ושבים ו"ונוכחים" בישיבות לפי מצב סגור או פתוח של תריס הרפפה בחדר הדיונים. בחדר הישיבות הותקנה תקרה קמרונית מתאורת לדים, המדמה שטף אור טבעי שמשתנה לפי כוונות המשתמשים, לקבלת תחושה אינטימית של היושבים סביב שולחן הדיונים.
חדר ישיבות
חדר ישיבות
חדר ישיבות מעוצב
החללים המשותפים התאפיינו בקו עיצובי חדשני. פינת הקפיטריה, המשמשת מקום מפגש בין עובדי המשרד, נצבעה בגוון ירוק מעורר כרקע לשיח צורני שנוצר בין השולחנות והכיסאות לבין גופי התאורה הלבנים המרחפים בשמי התקרה המחוררת, ומשדרים תחושה "ירחית".
גם בשירותים הציבוריים ובמלתחות העובדים יש שימוש בכתמי צבע ואור.
מקומות ישיבה במשרד מעוצב
מקומות ישיבה במשרד
משרד מעוצב
חדר האוכל, המשמש מקום התכנסות ומפגש, מרכז אליו את העובדים מהפונקציות השונות בחברה. הוא אופיין  בריבוי צורני של גופי תאורה הנראים תלויים באופן רנדומלי בחלל.
חדר אוכל
בשירותי הגברים קיימת קריצה תכנונית בשילוב תמונות של כלבי תחרות מאיימים – תמונות נבחרות מתחרויות הכלבים שמנהל החברה כיהן בהן כיו"ר במשך שנים רבות. אלו תורמות להומור ומעידות על האווירה בחברה.
משתנות מעוצבות
חדר שירותים במשרד
כחלק מהתכנון נעשה שימוש נרחב ומגוון בתאורה חסכונית וחדשנית לה הם שותפים. התאורה שולבה בכל הפרויקט בפונקציות וסיטואציות שונות שתרמו לחללים המיוחדים שהתקבלו. התוצאה העיצובית, שהושגה בעזרת השימוש בתאורה, צבעים עזים, צורות וחלל מתובל בהומור, יצרה דו שיח מעורר עם המשתמשים.
אינטר תעשיות
רשימת ספקים חלקית:
תכנון ואספקת תאורה – חברת שטייניץ לירד
553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קשור הדבר הזה ועיצוב?
בניין ודיור אתם לאחרונה פשוט מעלים סתם בתים, דירות או עסקים שפשוט לא מובן מה להם ולעיצוב ויותר גרוע מה לכם ולעיצוב. פשוט מתדרדרים

בודק...