תרגישו בנח: עיצוב פנים שגורם לעובדים במשרד להרגיש בבית

בשנים האחרונות בעלי עסקים רבים הבינו שחמימות ביתית יוצרת מוטיבציה גבוהה לעבודה .ליצירת האווירה הנכונה נדרש עיצוב פנים שיגרום לעובדים במשרד להרגיש נח כמו בבית

awards participation badge
250 מ"ר
מאור מויאל
הלל אדריכלות

מיקום: מודיעין

במשך שנים ארוכות עיצוב פנים של משרד היה שונה לחלוטין מהקונספט של עיצוב בייתי, מדפים גדושים קלסרים, רהיטי עץ כבדים או סתם ארונות ברזל לבנים או אפורים, מעט מאוד סטייליניג, חדרי עבודה סגורים או חללים פתוחים מותאמים למספר העובדים וכמעט ללא מרחבים חברתיים.

בשנים האחרונות עקב גורמים שונים, התפיסה השתנתה לחלוטין. היום ברור שמרחבים חברתיים בהם העובדים יכולים להירגע ולהחליף דעות, מטבח מזמין, צבעוניות עליזה ואווירה כללית שמשדרת ביתיות זה הכרח במיוחד לאור העובדה שרבים התנסו בעבודה מהבית וראו כי טוב.

עצוב משרד כמו בית רצפת פרקט וקיר בריקים

רצפת פרקט עץ וקירות זכוכית שקופים שמפרידים בין החדרים הם רק חלק מהאלמנטים שמעניקים למשרד תחושה של בית

עצוב משרד כמו בית רצפת פרקט וקיר בריקים
עיצוב: הלל אדריכלות צילום::מאור מויאל

סליחה, האם כאן זה משרד רואי חשבון טל דיל ?
פינת הישיבה המשדרת "ברוך הבא" שממוקמת מול דלפק מעוצב בקווים מודרניים יכולה בשקט להיות גם מבואת כניסה לבית או בית מלון בוטיק. זה רק שלא רואים קלסרים כי הם מוסתרים מאחורי חזית מעוצבת שנראית כמו חיפוי קיר מודרני, אלא גם האור הנעים שמופץ מגופי תאורה מעוצבים עשויים פליז, רצפת פרקט העץ והרהיטים המעוצבים מעניקים מיד  תחושה של בית חמים ומזמין. ויש הרבה יותר מזה, תתקדמו ותראו.

דלפק קבלה במשרד שמעוצב כמו בית

מול דלפק הקבלה ישיבה על כורסאות נוחות ומעוצבות מנעימות את ההמתנה.

דלפק קבלה במשרד שמעוצב כמו בית
עיצוב: הלל אדריכלות צילום::מאור מויאל

כשמתקרבים לדלפק הקבלה שנראה כאילו הוא פורץ מקיר הבריקים, ומסתכלים ימינה מגלים שקיר הבריקים  שנראה כלקוח מעיצוב בית כפרי,  נמשך לאורך קיר המסדרון, הקיר שאינו מחופה בבריקים הוא למעשה ארון גדול בו מוסתרים כל הקלסרים ושאר הציוד המשרדי. באמצע המסדרון מושך את העין ארון בצבע כחול.

מסדרון במשרד שמעוצב כמו בית

באמצע המסדרון שמוביל לחדרי העבודה מחכה הפתעה שמעלה חיוך

4מסדרון במשרד שמעוצב כמו בית
עיצוב: הלל אדריכלות צילום::מאור מויאל

הקלסרים מוסתרים מאחורי דלתות אבל הצעצועים חשופים לעיני כל

מתקדמים לעבר הארון הכחול ואכן מגלים הפתעה. במרכזו של הארון הבנוי מרצפה עד תקרה, שבניגוד לתכולה המשרדית שנמצאת מאחורי דלתות ובתוך מגירות, על המדפים בגוון עץ טבעי שעוצבו במרכזו מוצגים פריטי נוי מאוספו הפרטי של הבעלים, הם יוצרים אווירה ביתית נעימה ומעלים חיוך שמופנה לעבר חדרו של הבעלים שנמצא ממול.

במשרד ארון אחסון עם מדפים לפרטי נוי כמו בבית

אל תטעו זה לא חדר ילדים, אלה צעצועי וינטג' שאפשר לשחק אתם אבל רצוי רק להסתכל

5
עיצוב: הלל אדריכלות צילום::מאור מויאל

אפילו בחדרו של הבעלים מרגישים כמו בבית
המשכה של רצפת הפרקט, חלונות גדולים דרכם חודר פנימה נוף אורבני, הקירות שמחופים בבריקים, פינת ישיבה מזמינה ועציצים עם צמחיה אמתית מתחברים יחד לעיצוב ביתי בו משולב גם שולחן העבודה עשוי עץ. לא לטעות, זה חדר עבודה משרדי כי בשקט אפשר להרגיש בו כמו בבית.

חדר מנהל במשרד שמעוצב כמו בית

האווירה הביתית ששוררת בחדרו של המנהל לא פוגעת ברצינות העבודה אלא להיפך

חדר מנהל במשרד שמעוצב כמו בית

כן גם במשרד, כמו בבית יש מקום מוגדר בו אפשר לארח
איך אפשר להרגיש בבית אם אין בו פינת ישיבה סלונית? אז בבקשה. בקצה המסדרון הפינה שיכולה הייתה להיות עוד אזור אחסון עמוס מדפים או סתם מבואת כניסה לחדרי העבודה של צוות העובדים במשרד, עוצבה כפינה סלונית. קירות מטויחים, גופי תאורה מרשימים, שטיח לחימום האווירה שולחנות קפה עליהם ספרים לעיון וכמובן צמחייה.

הפינה הסלונית התאפשרה בזכות תכנון מדויק שנעשה מראש ולו היו שתי מטרות, אחת העלמת כל הקלסרים והציוד המשרדי במקומות אחסון סמויים והשנייה אפשריות להגדלת המשרד בהתאם לגידול בהיקף העבודה. כל וזאת מבלי לפגוע במרחבים החברתיים שמאפשרים לעובדים להרגיש כמו בבית. בנוסף לפינה הסלונית יש עוד.

פינה סלונית במשרד שמעוצב כמו בית

חסרה רק טלוויזיה ממול הספה בכדי שהעובדים יישארו במשרד גם אחרי שעות העבודה

פינה סלונית במשרד שמעוצב כמו בית

עם מטבח כזה מי רוצה לצאת בצהרים לאכול במסעדה
מטעמי יעילות, מכל המשרד רק במטבח רצפת פרקט העץ הוחלפה ברצפת בטון עם הטבעה. מול דלפק הארונות בהם משולבת מכונת קפה, מקרר גדול, מיקרוגל וארונות אחסון, עוצב דלפק ישיבה כמו בבר מודרני, ליצירת תחושת מרחב גדול במטבח שממוקם בקרבת הפינה הסלונית, הקיר חופה במראה. כשמעליה כוננית מדפים תלויה שגם בה שולבו פרטי נוי שמחזקים את התחושה של ישיבה במטבח כמו בבית.

מטבח במשרד שמעוצב כמו בית

המטבח, עוד מקום במשרד שמרגישים בו כמו בבית

מטבח במשרד שמעוצב כמו בית
עיצוב: הלל אדריכלות צילום::מאור מויאל
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...