גרפיקה מודרנית למשרד: המעצבת נורית גלעד בירן ממליצה על סטודיו לוקה

לצורך עיצוב משרדי חברה המתעסקת בטכנולוגיה חדשנית של מציאות רבודה, נעזרה המעצבת בסטודיו luka, ויחד הם הצליחו להתאים את המראה והתחושה במשרדים החדשים למקום עבודה שמשדר חדשנות, מקוריות ומקצועיות גם יחד

1800 מ"ר
שי אפשטיין
נורית גלעד בירן - תכנון ועיצוב פנים וסטודיו Luka

משרד צבעוני מעוצב

מרבצים: סיטקה

 

חברת הייטק המתמחה בפיתוח וייצור מערכות אופטיות מתקדמות לשוק המציאות הרבודה ביקשה לעצב מחדש את משרדיה בצורה שתתאים לאופי העבודה שמתרחשת בהם. החברה עוסקת בפיתוח מוצר חדשני ומקורי הנמצא בחזית הטכנולוגיה – מערכות המייצרות הדמיה דיגיטלית המשתלבת על גבי תמונת העולם האמיתי במשקפי מציאות רבודה. לכן עוצב החלל באופן המשדר חדשנות, מקוריות ומקצועיות, תוך שימוש מתוחכם בלוגו החברה במקומות רבים במתחם על כל צבעיו וגווניו (ורוד, סגול, כתום, כחול, צהוב לימון), ובשילוב אלמנטים בתלת מימד, זאת תוך התחשבות באופייה התרבותי והסולידי של החברה.

החברה ביקשה לתכנן שטחי משרדים, חדרי דיונים, מעבדות, שטחי יצור, חדרים נקיים ומחסן תפעולי, תוך הפרדה מקסימלית בין הפונקציות/המחלקות השונות. כמו כן ביקשה החברה לייצר חדר לכל עובד, ללא אופן ספייס, עם מקסימום שני עובדים בחדר, וגם דר אוכל משותף לכלל העובדים שישמש גם כחלל התכנסות.
הבניין עצמו הינו בניין ישן שחודש לאחרונה ונתוני הפתיחה שלו היו מגבילים ביותר, כגון תקרה נמוכה מאוד, חלונות קטנים, מספר רב של עמודים קונסטרוקטיביים בחלל לכל ארכו, ומיקום מגביל של פתחי הניקוז וכניסת אוויר צח ללא אפשרות לשינוי. התקציב מוגבל ולוח הזמנים היה שאפתני, ללא אפשרות לגמישות ומבלי להתחשב בתכולת הפרויקט שעברה שינויים תדירים כתוצאה משינויים פנימיים והחלטות החברה.
בכניסה למשרדים ישנו מיצג הבנוי מלוחות שקופים עם לוגו החברה על גווניו השונים, המדמה את העדשות החכמות שהחברה מייצרת (הבנויות בפועל ממספר שכבות של זכוכית). המיצג מואר באופן בו זריקת האור יוצרת אשליה של עומק ותלת מימד.
משרד הייטק מעוצב
משרד הייטק מעוצב
בפינת ההמתנה הוצבה מחיצת ברזל הקופה בחלקה בחיתוך לייזר המפרידה בין הפינה לשטח המשרדים. המחיצה בנויה כולה מלוגו החברה המוצג בזוויות שונות ויוצר אשליה של עומק ותלת מימד. על הקיר הרחב מאחורי המחיצה הודבקו אלמנטים גאומטריים המורכבים בחלקם מלוגו החברה (הזהים לאלו המופיעים במחיצת הברזל) והמדמים זכוכיות צבעוניות מרחפות (רמז לעדשות החכמות).
משרד הייטק מעוצב
עיצוב גרפי מאת סטודיו LUKA
משרד הייטק מעוצב
משרד הייטק מעוצב
דלפק המזכירות בכניסה עשוי מפלטות ארוכות של פורניר אלון ועוצב בקווים נקיים על מנת לא לגנוב את ההצגה מהאלמנטים העיצוביים שבחלל. במבט רחב על הכניסה למשרדים ניתן לראות כי קיים  קשר הדוק בין כל האלמנטים העיצוביים המוצגים בחלל הכניסה.
באזור המטה נעשה שימוש במחיצות זכוכית אקוסטיות עד התקרה, להגדלת החלל וליצירת אווירה של שקיפות ויוקרתיות, בשילוב מדבקות וניל לבנות מעוטרות בצורות גאומטריות לשמירה על פרטיות העובדים.
משרד הייטק מעוצב
בחדרי הדיונים הקטנים נעשה שימוש באריחי שטיח בגווני אפור, בעוד שחדר הדיונים הגדול רוצף בפרקט אלון בדוגמת פישבון ליצירת מראה יוקרתי ומכבד. כמו כן נעשה שימוש ובווילונות נשפכים בחדר הדיונים ליצירת פרטיות.
חדר ישיבות במשרד
חדר ישיבות במשרד
משרד הייטק מעוצב
מסדרון במשרד מעוצב
חדר ישיבות במשרד הייטק
חדר המנכ"ל עוצב בצורה קלילה וצעירה מחד, אך משדרת מקצועיות ורצינות מאידך. הותקנה תקרת למלות מתכת דמוי עץ למראה יוקרתי ומיצג של מפת העולם בצבעי הלוגו. כמו כן הותקן וילון דואט בהיר להכנסת האור.
חדר עבודה במשרד
החברה ביקשה ליצור חדר אוכל גדול ומזמין עבור עובדי החברה, אשר ישמש במקרה הצורך גם כתחליף לחדרי דיונים, קיום ישיבות לא פורמליות, הצגת מצגות והתכנסות. לצורך כך הוקדש חלל בגודל של כ-100 מ"ר , אשר עוצב בסגנון תעשייתי אורבני תוך שימוש בחומרים חמים אשר לוקטו מעולמות שונים.
חלל אוכל במשרד הייטק
חדר אוכל במשרד הייטק
הריצוף שנבחר הינו גרניט פורצלן דמוי פרקט בצבע שחור מיושן שנתן את הטון לחלל כולו. בשל גובהה הנמוך של התקרה (172 ס"מ בלבד) הוחלט להשאירה חשופה ולחפותה בטיח אקוסטי בצבע בהיר. תעלות מיזוג האוויר העגולות החשופות הותקנו בצמידות לתקרה ונצבעו בשלושה גוונים של סגול. הריהוט עוצב במיוחד לחלל זה – שילוב בין פלטות עץ בגדלים ובצורות שונות בשילוב רגלי חמור מברזל הניתנים לפירוק בקלות רבה ובכך לאפשר הוצאתם מהשטח בזמן התכנסות. כמו כן נוספו כיסאות דמוי כיסא בית ספר של פעם בארבעה צבעים: שחור, אפור, כתום וצהוב, ובנוסף שני מרבצי ישיבה מפנקים אשר רופדו בבדים משלימים לצבעי החלל. במקום נעשה שילוב בין תאורה טכנית צמודת תקרה לבין תאורה דקורטיבית תלויה אשר נצבעה בצבעי הכיסאות.
חדר אוכל בהייטק
שולחן אוכל במשרד הייטק צבעוני
ארונות המטבח חופו בפורמייקה דמוי בטון, שיש קיסר דמוי בטון והשלמת התמונה על ידי חיפוי קיר באריחי בטון עם הטבעות בצורות שונות. להשלמת התמונה הקירות כולם חופו במדבקות וניל המדמות לוחות גיר עם עיטורים שונים.
קרמיקה בחדר רחצה
מטבחון המטה חשוף לעיני כל ונמצא בסמוך לחדרי הדיונים וחדר מנכ"ל, על כן הוחלט לעצבו כרהיט יוקרתי בחלל ולא כמטבח סטנדרטי. הדלתות נצבעו בצבע שלייפלק לבן, ללא ידיות (פתיחה בלחיצה) לשמירה על מראה נקי. משטח העבודה עשוי מדקטון שחור עם כיור שחור, ברז שחור, דפנות שחורות כולל תקרה, וגב המטבח מחופה בפורניר עץ אלון.
חלל משרד הייטק מעוצב
מטבחוני העובדים נצבעו בצבעי הלוגו בדרך מקורית ומשעשעת: במטבחון אחד נעשה שימוש בצבע כחול לארונות תחתונים, צבע אפור לארונות הגבוהים ובניהם חיפוי של אריחי קרמיקה 10/10 בצבע צהוב לימון. במטבחון שני נעשה שימוש הפוך: ארונות תחתונים בצבע צהוב לימון, ארונות גבוהים בצבע אפור וחיפוי באריחי קרמיקה 10/10 בצבע כחול. כמו כן נעשה בחלל שילוב של אלמנט תלת מימד המגיע מתחום האופטיקה, אשר הותאם לצבעי המטבחון.
מטבח כחול
מטבחון כחול במשרד
מטבחון כחול במשרד
עיצוב משרד
תכנון החלל חייב יצירת מסדרונות ארוכים ונמוכים. על מנת לשפר את המראה והתחושה, רוחב המסדרון לא ירד מ-150 ס"מ, ונעשה שימוש בתקרת פח אקוסטית באורכים משתנים בהתאם לרוחב המסדרון, כאשר ביניהם שולבה תאורת לדים שקועה. הרצפה חופתה באריחי שטיח בגווני אפור כאשר ביניהם שובצו אריחים שטיח צבעוניים בהתאם לצבעי הלוגו. על הקירות הודבקו מדבקות וניל בצורות גאומטריות הקשורות לעולם האופטיקה בצבעי הלוגו העליזים.
עיצוב משרד
עיצוב משרד
כדי ליצור אפשרות לאינטראקציה בין העובדים והפוגה קלה בעבודה, הוחלט לשלב בעיצוב הקירות גם פעילות אינטראקטיבית כגון לוח שחמט גדול עם חיילים הניתנים להזזה ומבוך מסורבל על לוח מחיק.
עיצוב משרד
עיצוב משרד
בשל גובה התקרה הנמוך במחלקת היצור הוחלט להשתמש בטיח אקוסטי בצבע אפור ומתחתיו אריחי רשת בצבע אפור טבעי. המראה השקוף של הרשת כשדרכה ניתן לראות את כל המערכות (חשמל/גילוי אש וכו) בשילוב תאורה פנימית (מונחת על הרשת), יוצר מראה תעשייתי אך נקי. גם במטבחון היצור נעשה שימוש בצבעי הלוגו הכולל אריחי קרמיקה דמוי בריקים בצבע אפור, והרצפה חופתה באריחי פי וי סי דמוי בטון.
עיצוב משרד
משרד מעוצב
סטודיו לוקה מתמחה במיתוג אדריכלי ובעיצוב גרפי במרחב. עבודתו נמצאת על התפר שבין עיצוב פנים, עיצוב גרפי ומיתוג, מתוך מטרה למתג את המרחב העסקי על פי ערכי החברה, כך שהוא ידבר את השפה שלה ויספר את הסיפור שלה מבלי לומר מילה. הסטודיו מייצר סביבות עבודה ומרחבים שמעלים חיוך, מייצרים הזדהות עם המותג ושייכות לסביבה. לסטודיו צוות רב תחומי שמגיע מעולמות של עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, איור ותקשורת חזותית. יחד מספקים הסטודיו פתרון כולל לעיצוב גרפי, שילוט והכוונה משלב גיבוש הקונספט, דרך הייצור ועד לביצוע.
נורית גלעד בירן הנה מעצבת פנים המתמחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים בדגש על משרדים. נורית, אמנית בנישמתה,  בעלת תואר שני במשפטים אשר עסקה במשך שנים רבות בעריכת דין עם התמחות במו"מ, נותנת כיום שירות ייחודי המשלב בין מכלול כישוריה וניסיונה המקצועי: עיצוב ותכנון משרדים מחד, ניהול פרויקט מתחילתו ועד סופו מאידך, בשיטת "שגר ושכח" עבור הלקוח.
רשימת ספקים חלקית: 
תאורה דקורטיבית –  טליה גופי תאורה
גרפיקה מודרנית
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רעש בעיניים

מהמם!
עיצוב יוצא דופן מכניס צבע לאפרוריות של מסדרונות ההי-טק

מאוד מאוד יפה וחדשני

מדהיייםםם
חדשני ובמביא את העתיד להווה

מאכזב...
מניסיוני בהקמת משרדי חב' היי טק אני מוצא את העיצוב כמאכזב, צר לי לכתוב ביקורת שלילית אך ניתן להשיג עם קצת מאמץ תוצאה טובה יותר -עם אותם פתרונות ו"שפת" עיצוב דומה

מאד מאד מוצלח
איזון יפה בין צבע וחלל, הרגשה אופנתית אך לא טרנדית מדי, כל הכבוד!

למה לא לפרגן למחיצות זכוכית ולשטיחים של INNOVATE.

בודק...