הצצה פנימה: המשרדים החדשים של גוגל בישראל

לכל אחד מהמשרדים העולמיים של ענקית החיפוש יש סיפור אחר אבל המשותף הוא הרצון ליצור חוויה שהיא הכי לא משרד. איך נראית התוצאה בחיפה? בואו לראות

עוזי פורת

התכנון של משרדי גוגל בחיפה החל מתוך הבנה שסביבת עבודה חווייתית לא רק מנעימה את הזמן של העובדים במקום, אלא גם מעניקה השראה, מגבירה מוטיבציה ומקשרת בין העובדים. כך, לכל אחד ממשרדי החברה בעולם יש סיפור משלו ואת המשרדים המקומיים כאן תכננו אדריכל מיכי סתר ושירלי זמיר. השניים ביקרו בכמה משרדים של "גוגל" ברחבי העולם וגילו שמה שמקשר בין כל המשרדים הוא יצירת חוויה שממש לא מזכירה משרד, וכך החליטו לעשות גם כאן.

בתכנון נבחרו ארבעה אזורי חוויה שונים זה מזה לכאורה, אבל שבכל זאת יש ביניהם קשר. הראשון הוא שפת הים, מקום שישראלים אוהבים מאוד לבלות בו ומצד אחד משרה שלווה ומצד שני מתקיימת בו פעילות פיזית אתגרית. האזור השני הוא הרחוב שמהווה מקום ציבורי, מלא תנועה, עם קירות מכוסים בגרפיטי, חוץ ופנים של בתים קטנים. השלישי הוא אזור של טבע שמתקשר אוטומטית עם הכרמל שמקיף את חיפה והאזור הרביעי, שמורכב מפונקציות ציבוריות של המשרד, נבחר להיות מיוצג על ידי הנמל העירוני של חיפה.

עיצוב המשרדים של גוגל

כל אחד מהאיזורים האלו הותאם לפונקציונאליות אחרת. המחשבה על עבודה כיפית באיזור חווייתי הופנתה לאיזור של חוף הים ובו תוכננו חדרי ישיבות שממוקמים בתוך חושות מכוסות בקש ולצדם מקומות מפגש פורמליים פחות, שמסומנים על ידי גלשנים תקועים בתוך שטיח דמוי חול שנפגש עם שטיח דמוי גלי ים. באזור הרחוב יש חדרי ישיבות סגורים שנמצאים בתוך בתים קטנים, והמפגשים המזדמנים נערכים בתחנת האוטובוס כשהמדרכה עוצבה כשטיח בתצורת מרצפות רחוב. באזור הטבע מודגש הקשר עם הצמחייה, וחדר הישיבות שבו תחום על ידי במבוקים גבוהים ולאזור הנמל הובאו מכולות אמיתיות משומשות, שפורקו והורכבו מחדש ולכאן מגיעים העובדים לחלץ עצמות בחדר הכושר, לשטוף את המוח בחדר המשחקים ולהירגע בחדר העיסוי.

אמנם יש גם בגוגל היררכיית תפקידים ברורה, אבל המיוחד בעיצוב הוא שממש לא היה צורך להדגיש את הנקודה הזו וכך נוצר משרד בלי ביטוי פיזי להיררכיה. ככה זה כנראה במקום עבודה שבו אנשים יודעים את מקומם ומעריכים אותו. בדיוק כמו בים, ברחוב או בטבע – כולם חיים עם כולם. מעורר קנאה.

בואו לסיבוב במשרד: 

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

משרדי גוגל

234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...