ככה עובדים היום: עיצוב משרד שעושה חשק לבוא לעבודה

מספיקה הצצה אחת חטופה בעיצוב המשרד של חברת expo-net החדשים, אותם תכננה האדריכלית ענת רגב, בכדי להיווכח עד כמה עובדי ואורחי החברה ברי מזל. אל מול העיצוב הדינמי והמהוקצע השכילה רגב לייצר חללים אינטימיים ושקטים לעבודה, מטבח מפנק שמשקיף לנוף האורבני המרהיב ועוד שפע אלמנטים ופיצ'רים שעושים חשק לבוא לעבודה

כ-400 מ"ר
אלעד גונן
ים תיכון הנדסה
ענת רגב

המיקום: מגדל הכשרת הישוב בני ברק

ממש בדומה לרחבי העולם המערבי, גם כאן אצלנו בישראל, המשרדים שמתוכננים בשנים האחרונות שונים בתכלית מכל מה שהכרנו עד כה. תפיסת העיצוב העכשווית שמה את העובד במרכז והממד החווייתי הפך לנדבך חשוב ומרכזי בתכנון החללים השונים. כך גם במשרד שתכננה האדריכלית ענת רגב עבור חברת expo-net המתמחה בתוכנות ניהול פרויקטים.

חברת expo-net

הצצה ראשונה למשרדי חברת expo-net

חברת expo-net

"את תכנון ועיצוב המקום התחלנו מאפס, בהתייחס לפרוגרמה המפורטת שניתנה ע"י הלקוח", משחזרת רגב. "לאורך התהליך התמקדנו בתכנון והעמדה מדויקת של כל פונקציה ופונקציה בחברה. דאגנו לייצר קשר עין בין העובדים ולתכנן חללים אינטימיים ושקטים לעבודה לצד open space המשמש לעבודת צוות".

חברת expo-net

חללים אינטימיים ושקטים לצד אזורים שקופים ואווריריים

חללים אינטימיים ושקטים לצד אזורים שקופים ואווריריים

"בתוך כך, העבודה המשותפת עם בעל החברה הייתה מהנה מאוד; יחד בנינו קונספט עיצובי סביב צבעי הלוגו ואופי החברה, שבא לידי ביטוי בקירות החדרים, במיתוג ובתאורה. לאורך כל התהליך שמנו דגש על חיבור חומרים מעניין, שילוב נגיעות צבע עדינות ויצירת הרמוניה בין החללים. כבכל הפרויקטים עליהם אני אמונה, גם כאן הקפדתי לייצר חללים פתוחים ומרווחים עם קשר עין ביניהם וחיבור מיטבי לחוץ. החללים מאופיינים בניקיון ואווריריות ובחומרים חמים, שמעניקים למקום שורשיות, עומק ויציבות".

חדר ישיבות

צבעוניות החללים בחלקה היא נגזרת של גווני לוגו החברה

צבעוניות החללים בחלקה היא נגזרת של גווני לוגו החברה

התכנון המוקפד והמהוקצע נוכח בכל פינה ומתחיל כבר בכניסה המרשימה, אותה תכננה האדריכלית כמזמינה ומרווחת. בתוך כך, הקפידה לייצר קשר כמעט בלתי אמצעי בין הפנים לנוף האורבני המרהיב הנשקף מבעד לחלונות הקומה הגבוהה: "החזון העיצובי של בעלי החברה היה לייצר חלל גדול, מרווח ומואר בשפע של אור טבעי, הצופה לנוף ומייצר ממד של שקיפות אוורירית", מסבירה רגב. "יצרנו סביבת עבודה נעימה ומפרגנת לעובדים- מרחב נעים ומזמין, עתיר מוטיבים אורבניים לצד חומרים חמים, ואני שמחה על כך התוצאה שהתקבלה בפועל גורמת לכל אחת ואחד מהם להרגיש בבית".

משרד בוס

חיבור מיטבי בין הפנים לנוף האורבני

חיבור מיטבי בין הפנים לנוף האורבני

"בין הפונקציות שתכננתי עבורם חדר ישיבות מזמין ופונקציונלי, מטבח מפנק עם דלפק אוכל שמשקיף לנוף ודלפק כניסה מרשים עשוי עץ. בתוך כך שמתי דגש על תכנון תאורה מדויק, שעונה על צרכי החברה, בשילוב תאורה דקורטיבית בצבעוניות המתכתבת עם צבעי הלוגו. על מנת לייצר חמימות, הקפדתי לעבוד עם ריצוף ותקרות מעץ לצד ריצוף וחיפויי בטון, בשילוב קירות שקופים החוצצים בין החללים. כל אלה, ואלמנטים רבים נוספים, מעניקים למשרד את התחושה הביתית".

דלפק כניסה

מבט אל עבר הכניסה המרשימה

מבט אל עבר הכניסה המרשימה
דלפק כניסה

מבט אל דלפק העץ המסוגנן

מבט אל דלפק העץ המסוגנן

תהליך התכנון עבר כמה תהפוכות עד שגובשה התוכנית האופטימלית וכשזו אושרה התעמקה רגב בשילוב והטמעת מערכות הבניה: "שלב זה היה מאתגר וכלל עבודה משותפת מול יועצים רבים על מנת שמערכות המיזוג, התקשורת, הבטיחות, החשמל, הספרינקלרים ונוספות יסתנכרנו יחד ויטמעו בעיצוב", היא משחזרת. "בשלב הבא מלאכת העיצוב עצמה תפסה תאוצה: התמקדנו בבחירת סוגי התקרות, בתכנון ובחירת התאורה, תכנון הנגרות, בחירת החומרים והלבשת החלל. בשלבי הביצוע הגענו לביקורים תכופים באתר הבניה; התמקדנו בכל פרט, החל מבניית הקירות וחלוקת החלל, דרך בניית התקרות והתקנת הריצופים והחיפויים ועד התקנת התאורה, הנגרות וההלבשה".

הפרוזדור תוכנן כחלל מרכזי מוביל. רגב יצרה מסדרון רחב המחבר בין כל המשרדים ע"י קירות שקופים, כך שכולם יוכלו להנות הלכה למעשה מהנוף: "הפרוזדור עוצב ממספר אלמנטים: זכוכית, ברזל ועץ. במרכזו ספריית ברזל דו צדדית מאובזרת שיוצרת עניין בחלל ובהמשכו שילבתי פסי עץ בחלונות צרים וארוכים המציצים לנוף".

מסדרון משרדי

מבט לעבר הפרוזדור וספריית הברזל הדו-צדדית

מבט לעבר הפרוזדור וספריית הברזל הדו-צדדית

את המטבח תכננה כחלל חשוב ומרכזי במרחב וככזה, מיקמה אותו בקצה הפרוזדור הרחב כך שאלה היושבים בו ייהנו מהנוף הפנורמי.  בתוך כך יצרה עבורם דלפק ישיבה שמזכיר בהווייתו דלפק בבר, וחיבור למרפסת המטופחת המרשימה.

מטבח משרדי

המטבח הוא חלל חשוב ומרכזי

המטבח הוא חלל חשוב ומרכזי
מטבח משרדי

וככזה הוא צופה לנוף המרהיב

מטבח משרדי

"גם במשרד של בעלי החברה הקפדתי לייצר תחושה ביתית", היא מסבירה. "עשיתי זאת על ידי שילוב רצפה ותקרה מעץ ויצירת פינת סלון מפנקת. בתוך כך, החלל הזה מצליח לייצר שקיפות ואינטימיות בו זמנית הודות לקירות השקופים בשילוב וילונות שמייצרים מחד שקיפות וחיבור לחלל הציבורי ומאידך, פרטיות כשצריך".

משרדו של מנכ

משרדו של מנכ"ל ובעלי החברה עוצב גם הוא באוריינטציה ביתית

משרדו של מנכ"ל ובעלי החברה עוצב גם הוא באוריינטציה ביתית

"מקורות ההשראה העיקריים שלי שאולים מהטבע; המרקמים, החומרים והצבעים שאני רואה בטיולים בארץ ומעבר לים משפיעים על הבחירות שאני מבצעת עבור הפרויקטים שלי", מסכמת האדריכלית. "אני מעצבת מהבטן וחשוב לי מאוד להעניק למקומות אותם אני מתכננת חווית שייכות, אנרגיות טובות, חמימות, הרמוניה וחיבור לסביבה. כך עשיתי בפרויקט הזה וממש כמו העובדים, גם אני מאושרת מהתוצאה".

משרדי החברה

תחושת השייכות, האנרגיות טובות, החמימות וההרמוניה בהחלט באים לידי ביטוי בכל חלל במשרדי החברה

משרדי החברה

קרדיטים לספקים:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...