לא רק גוגל: המשרדים המעוצבים שהכי כיף לעבוד בהם

מחפשים עבודה? הכירו את המשרדים עם העיצוב הכי מרהיב, מגניב וחדשני, שייגרמו לכם לשקול הסבה מקצועית

יח"צ

מכולה ירוקה במשרד

משרדי JDD, ישראלביץ' אדריכלים. צילום: איתי סיקולסקי


הימים בהם המשרד תיפקד כקופסא משמימה הכוללת ארבע קירות, כסא, שולחן עבודה ומחשב כבר נעלמו מזמן, והוחלפו בסביבות עבודה שהן גן עדן לחובבי העיצוב. הדור החדש של המשרדים מעוצב לעילא, הוא מרהיב, מפנק וסופר מקורי, והכל מתוך מטרה לייצר סביבת עבודה כזו שתגרום לכם לרצות להגיע אליה בכל בוקר מחדש. בתקופה בה ימי העבודה נמשכים לעיתים גם 10 שעות ויותר, חברות רבות השכילו להבין כי יש צורך ביצירת סביבת עבודה שהיא בית, מקום מזמין ונעים, בו מבלים העובדים חלק ניכר משעות היממה. חברות רבות כיום משקיעות סכומי עתק ביצירת סביבת עבודה שתגרום לעובד תחושת שייכות, תעלה את הרצון להישאר ובכך גם את תפוקות העסק. ואנחנו? אם עד היום חלמנו להשתלב במקום עבודה מספק, יציב ורציני, היום אנו שואפים ליותר גם מבחינת מראה המשרד ועיצובו. בכתבה הבאה תמצאו שלושה דוגמאות למקומות עבודה כאלה, שיגרמו לכם לשקול מסלול מחדש.

 CAR2GO


הקונספט העיצובי במשרדי חברת הרכב השיתופי – CAR2GO מקבוצת שגריר, הוכתב על פי המסרים השיווקים של החברה- חדשנות ואורבניות. על תהליך העיצוב הופקדה מעצבת הפנים דנה שבדרון, אשר השכילה להבין כי בחירת החומרים והצבעים משמעותית לדיוק האווירה במשרד. המטרה הייתה ליצור אווירה אורבנית עם אלמנטים מהרחוב ומהכביש בהתאם לעולם התוכן של החברה.

עיצוב של משרד

משרדי CAR2GO. מעצבת פנים דנה שבדרון. צילום: יפעת גבאי


המקום מציע פינות עבודה פרטניות ואישיות, אך כזה המאפשר תחושת שיתופיות, כך למשל החציצה בין משרד למשרד הינה באמצעות חלונות זכוכית גדולים. בנוסף, רוב המשרדים הינם ללא דלתות כלל. המטרה הייתה לייצר מצד אחד מרחב פתוח, ולדמות שטח אורבני חיצוני ומצד שני להבדיל מהחלל הפתוח שאפיין את המשרדים הישנים, היה חשוב לייצר גם מעט אינטימיות לכל עובד בפינת העבודה שלו. השימוש ברצפת בטון תעשייתית שהחליפה את רצפת הפרקט, צביעת המעליות בכניסה בצבע צהוב בוהק, בהשראת המוניות הצהובות בניויורק, שימוש בצמיגים ממוחזרים שיצרו מעבר חציה ועוד אלמנטים נוספים הם אלו שהכניסו למשרדים השראה מתאימה. בנוסף נוצרה חוויית תנועה דרך מדבקות רצפה צבעוניות המדמות את מפת רכבת המטרו בחו"ל ודרך מדבקות משחק ה"פקמן" הישן של פעם על גבי הקירות במסדרון.על מנת להמחיש את פריסת הרכבים של החברה בעיר, בכניסה למשרדים, על קיר שחור דימו את מפת תל אביב, ונמתחו חוטים צבעונים כדי להדגיש את הפריסה הרחבה מאוד של רכבי החברה ברחבי העיר.

עיצוב משרד בסגנון כביש ורחובות

אלמנטים מהרחוב ומהכביש בהתאם לעולם התוכן של החברה. משרדי CAR2GO. צילום: יפעת גבאי

 צבעוניות במשרד

צבעוניות משמחת. משרדי CAR2GO. צילום: יפעת גבאי

 

JDD


משרדי חברת JDD העוסקת בהפצה גלובלית של מוצרי אלקטרוניקה דיגיטלית, עוצבו על ידי 'ישראלביץ' אדריכלים'. התכנון מתייחס לשתי זרועות מרכזיות בחברה: מחלקת מנהלי מכירות, ולוגיסטיקה של שינוע סחורות בים, ביבשה ובאוויר, לכן למשל, דלפק הכניסה עוצב בהשראת ארגז של משלוח סחורה, כקריצה נוספת לתחום עיסוק החברה וממוקם מול הכניסה למשרד. חדר הישיבות של המשרד תוכנן כחלל גדול המשמש גם כחלל לתפילה וכולל ספרייה המורכבת מקופסאות בעומקים שונים עשויים עץ צבוע וברזל שחור בקומפוזיציה ייחודית. ניתוח הצרכים הוביל לתכנון העוסק בשקיפויות ושכבות שתפקידן ליצור סינון והפרדה אקוסטית בין שתי המחלקות. הרציונל התכנוני עסק ביצירת חלל פרודוקטיבי במראה תעשייתי הכולל רצפת בטון, תקרה חשופה צבועה בשחור שחיווט החשמל וצנרת מיזוג האוויר חשוף. במרכז המשרד הוצבה מכולה שנרכשה בנמל אשדוד ומשמשת כחדר סרברים שמשרת את כלל המשרד. המכולה מקוררת 24 שעות וכך הפכה בנוסף למקרר יינות, שכן בעלי החברה חובבי יין ומארחים אנשי עסקים במשרדים. החללים מחלוקה לחדרים המופרדים במחיצות ברזל בשילוב זכוכית, חלקה שקופה וחלקה שקופה למחצה ומעמדות עבודה פתוחות המשלבות עץ וברזל. ליצירת תחושת פרטיות, תוכננו מפרשים מרשתות אקספנדד שיוצרים סינון. מעל עמדות עבודה הוצב גוף תאורה שיוצר תחושה אישית לכל עובד בסביבת עבודה אינטימית נעימה. האנרגיה חיובית שנוצרה בחלל יוצרת דינמיות המשפיעה ישירות על תפוקות המשרד.

עמדות עבודה מעוצבות

עמדות העבודה מצליחות לייצר תחושת פרטיות, אך מאפשרות אווירת עבודה משותפת. משרדי JDD, ישראלביץ' אדריכלים. צילום: איתי סיקולסקי

 

חדר ישיבות מעוצב

חדר הישיבות נצבע בגוון ירוק המעודד צמיחה ומתכתב עם צבעוניות החלל. משרדי JDD, ישראלביץ' אדריכלים. צילום: איתי סיקולסקי

 

קבוצת ברעם


משרדי קבוצת ברעם, המתמחה בסטיילינג של קירות, משלבים סגנון אקלקטי, מתחלף ומשלב סגנונות רבים, ביניהם ניתן למצוא טפט מנוחש, העושה שימוש בטקסטורה של עור מחוספס. מדבקות קיר הומוריסטיות להסתרת מיכלי כיבוי אש,  שימוש באותיות מובלטות,  ו mural – קיר שכולו תמונה אחת, זה הקיר בו ברעם ״מתפרעים״ ביכולות הדפוס שלהם, כרגע למשל מופיע יער קריר שמשתלב עם עבודות האומנות סביבו.

עיצוב משרד בחללי עבודה

שילוב עבודות אמנות בחלל העבודה. סטודיו ברעם. צילום: איתי בלאיש

את משרדי החברה עיצב אדריכל יואב מסר אשר בחר בקו עיצובי אשר נועד "לבלבל" את המבקרים (או העובדים) שמגיעים אליו. בזמן שהמתחם מתפקד כמשרדים בקומה העיקרית וכבית דפוס בקומה התחתונה, התחושה שמקבל המבקר הוא העובד, היא של משרד המשלב בין גלריה לאומנות מודרנית בגלל עבודות האומנות הרבות הנמצאות בו לבין סטודיו לעיצוב. Open space בסגנון מודרני. המחיצות בין האזורים ממותגות באופן אקלקטי ומשתנה לפי הטרנדים בעולם עיצוב החללים והאופנה בכלל, ואת הטפטים מחליפים שלוש-ארבע פעמים בשנה, לפי צבעוניות ולפי נושאים.

טפט של נחש

טפט מנוחש בטקסטורה של עור מחוספס. סטודיו ברעם. צילום: איתי בלאיש

מיכלי כיבוי אש בסטייל

גם מיכלי כיבוי אש זוכים לטיפול מיוחד. סטודיו ברעים. צילום: איתי בלאיש

  

553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעניין מה חושבות הנשים שעובדות בסטודיו ברעם
על האשה הערומה שמשתלשלת מהתקרה והפסל האפריקאי. אני לא איזו פמינסטית קיצונית אבל יש עבודות אומנות שלא קשורות למין וראויות יותר למקום עבודה

נראה לי שמישהו קצת התעצל בקיבוץ המשרדים לכתבה זו

מתה על הפסלים האלה
כן, עירום ועוד עירום וכל אחד יודע מהו הגבול, מספיק בוגרים כדי להנות מאומנות ולא מפורנו זול

בודק...