לא שוכחים את העובדים: תכנון משרד עם מקסימום יצירתיות

למנהלים חשובה פרודוקטיביות העובדים. לעובדים חשובות האווירה והפרטיות. אז איך מעצבים מקום עבודה שעובד לשניהם? ביקור בארבעה משרדים חדשים בתל אביב

 

מרחבים פתוחים וגדוליםמשרדי COLU. מרחבים פתוחים וגדולים וגג גדול ומפנק. עיצוב: יוני פורת. צילום: יואב גורין

 

 

תכנון ועיצוב משרד אינם מסתכמים בהעמדה של שולחן, כיסאות ועמדת קבלה ומיקום של גופי תאורה מעליהם, אלא מצריכים חשיבה עמוקה, המערבת שיקולים של אור טבעי ומלאכותי, אזור ציבורי לעומת אזורים פרטיים המאפשרים עבודה שקטה וכמובן, מיצוי הפרודוקטיביות של העובדים שתועיל לעסק ותצדיק את קיומו. ידוע שמקום עבודה המעודד יצירתיות, מסייע להתפתחות עסקית, אבל מה זה אומר בדיוק?

 

הדעה המקצועית הרווחת מתייחסת לביצוע העבודה הדרושה בדרך היעילה ביותר תוך שמירה על רווחתו של העובד. כלומר יש לצייד את העובדים בכל האלמנטים הטכניים, החל משולחן וכיסא ארגונומיים או אוויר ותאורה, ולא לשכוח לעודד אותם לעבודה יעילה על ידי שמירה על פרטיותו של כל אחד מהם עד כמה שניתן תוך כדי עבודה, לספק להם סביבת עבודה מתוחכמת וחדשנית וכמובן, אזורי ישיבה מגוונים למפגש וסיעור מוחות, אזורי הסעדה ועוד צ'ופרים עדכניים שהיו כה נדירים במשרדים מהדור הישן.

 

מעצב הפנים יוני פורת מסייר איתנו בארבעה משרדים תל אביביים חדשים בתכנון משרדו ומדגים כיצד שמים דגש על עיצוב נכון תוך הפקת יצירתיות, שהיא המפתח לפרודוקטיביות הנדרשת:

 

 

ביטוי עיצובי ל-DNA החברה


המיקום: דרך השלום 8, השטח: 1,100 מ"ר

 

עמדת קבלהעמדת הקבלה. עיצוב פנים: יוני פורת. צילומים: יואב גורין

 

חדר ישיבות בסגנון תעשיתיתחושה גולמית ותעשייתית

 

המשרדים החדשים של חברת COLU, שהקימה רשת תשלומים חדשה שמיועדת להחליף את חברות הסליקה ולעודד קנייה בעסקים מקומיים, עוצבו במטרה לשקף את אישיות החברה – עיצוב צעיר, מרחבים פתוחים וגדולים והשראה בחלל. המשרדים משתרעים על שלוש קומות, כשהקומה האחרונה היא גג גדול ומפנק. במפגש עם הבעלים היה חשוב שה-DNA של החברה יבוא לידי ביטוי בעיצוב החלל, וכך נעשה שימוש בצבעי הלוגו של החברה. דלת הכניסה חושפת את הבאים מרגע כניסתם לחלל פתוח, המשלב בתוכו אזורי לאונג' ומקומות ישיבה ספונטניים במקביל לעמדות עבודה הממוקמות במרכז החלל בצורה הרמונית שאינה מפריעה למהלך העבודה, ואף עמדת קבלה עם לוגו, מטבח גדול שחופה באריחי קרמיקה בגווני טורקיז (אחד מצבעי הלוגו של החברה) חיפויי קיר וספריות ברזל צהובות המפוזרות בחלל (אחד מצבעי הלוגו של החברה). על מנת ליצור במקום תחושה גולמית ותעשייתית אך נעימה ומזמינה, נעשה שילוב בין חומרים שונים: לוחות עץ פירוק מבנייה, רצפת בטון, אריחי בטון תלת ממדיים, מתכת, זכוכית ושילוב צבעי המותג בחיפויי הקירות ובאלמנטים בחלל.

 

אזור הציבורי במשרדשימוש בצבעי הלוגו

 

עיצוב צעיר במשרדעיצוב צעיר

 

 

מקום לפעילות חברתית


המיקום: שביל המרץ 2, השטח: 450 מ"ר

 

עיצוב אורבני תעשיתישהות כיפית וזורמת. עיצוב פנים: יוני פורת. צילומים: יואב גורין

 

חדר הרצאותתאי טלפון מפוזרים בחלל

 

עיצוב משרדי חברת JOLT, היוצרת מרקט פלייס להרצאות וירטואליות שמאפשר לחברות להעשיר את הידע של העובדים שלהן, עוצבו במטרה להפוך את השהות בעבודה לכיפית, זורמת וכזאת שתעורר השראה בעובדים. בין הדגשים שניתנו מהחברה בנוגע לתכנון המשרדים עמד הצורך בסביבה פתוחה שתכיל בתוכה מגוון מרחבים למטרות שונות, בין אם עבודה ובין אם אינטראקציה פורמלית וא-פורמלית עם עובדים. החלל המרכזי קיבל את תפקיד הסלון של המשרד – הלב הפועם בו מתרחשת כל הפעילות החברתית של המשרד, החל מארוחת צהריים וכלה בישיבת לאונג' נעימה. המקום מציע פינות עבודה פרטניות ואישיות אך מאפשר במקביל תחושת שיתופיות עם חללים משותפים מגוונים, חדרי ישיבות ותאי טלפון המפוזרים בחלל. עיצוב אורבני משקף מראה חשוף מבחינה חומרית ובא לידי ביטוי בתקרת בטון, מערכות חשופות בכל חללי המשרדים וחזיתות זכוכית עם פרופילי אלומיניום. חומרי גלם וחיפויים שונים כמו גם חיפויי תלת ממד מיוחדים מעשירים את קירות המשרדים.

 

משרד בסגנון אורבני תעשיתיהעשרה של הקירות

 

קיר בלוקים חשוףאינטראקציה פורמלית וא-פורמלית

 

 

הכנסת אור טבעי


המיקום: מגדלי חג'ג', השטח: 1,200 מ"ר

 

קומה ציבוריתהרמוניה בחלל. עיצוב פנים: יוני פורת. צילומים: יואב גורין

 

אזורי שיבה מוגדריםאזורי ישיבה לצד קיר המסך

 

משרדי חברת ZIP, המפעילה פלטפורמה גדולה לגיוס עובדים, מתפרסים על פני הקומה ה-18 במגדלי הארבעה שבמרכז שרונה בתל אביב וכבר מהכניסה ניתן לראות את הנוף המרשים לכיוון הים. עקב כך זהו האזור שנבחר להיות אזור הלאונג', המכיל מגוון גדול של פינות ישיבה "פאן זון", מטבח פתוח ו"בוטים" – פינות ישיבה עצמאיות ואינטימיות יותר. תהליך תכנון המשרד שילב יצירתיות תוך התייחסות לכלל המרכיבים של סביבת עבודה נעימה וחווייתית עם דגש על צרכים פונקציונליים וחוויית המשתמש. שאר חלל המשרדים תוכנן כאופן ספייס, עם עמדות העבודה שמוקמו לאורך קיר המסך והחלונות כדי לאפשר לאור טבעי להיכנס לאזור העבודה וחדרי הישיבות ייחודיים. מטרת העל הייתה לייצר חלל מעורר השראה בעזרת אלמנטים פשוטים ותחכום, תוך שילוב של מגוון חומרים, מאלמנטים מתכתיים דרך ריהוט העץ, פינות הישיבה ועד  אלמנטים מבטון וחומריים תעשייתיים, המגוונים את העיצוב ושומרים על הרמוניה בחלל.

 

משרדים עם נוףנוף מרשים לכיוון הים

 

אזור זוןפאן זון

 

 

חלום החצר הגדולה


המיקום: מגדלי אלון, השטח: 650 מ"ר

 

מרפסת גדולה במיוחדמרפסת גדולה במיוחד. עיצוב פנים: יוני פורת. צילומים: ניר כפרי

 

אומנות על קירותאמנות על גבי הקירות

 

משרדי SoptIM, המתמחה בפיתוח פלטפורמה ליצירת קהילות, פורומים וצ'ט עבור גופי תקשורת בעולם, תוכננו מתוך תפיסת עולם פונקציונלית המתאימה לחברה צעירה ובינלאומית. הקונספט העיצובי התבסס על מראה חשוף מבחינה חומרית, ובא לידי ביטוי בתקרת בטון ומערכות חשופות. לחברה היה חשוב לתכנן שטחים ציבוריים גדולים, ולכן למרות שהמשרדים ממוקמים בבניין, נבחרה קומה שיש לה מרפסת גדולה מאוד וכך הוגשם החלום של חצר גדולה. תכנון הפנים התמקד ביצירת מרחבי עבודה משותפים, אשר לכל אחד מהם פונקציונליות משלו, לצד מרחבי עבודה אישיים, שחולקו בהתאמה לצוותי העבודה בחברה. הושם דגש על יצירת סביבת עבודה שתעודד יצירתיות וכמובן תהיה מהנה וייחודית בין באמצעות אמנות על גבי הקירות, שמלווה את כל הפרויקט, ובין באמצעות שימוש במגוון רחב של חומרים וטקסטורות. הקפיטריה קיבלה מיקום מרכזי. היא עוצבה בחומריות פשוטה ובמגוון צורות ישיבה החל מדלפק בר, שולחנות בר פזורים וישיבה נמוכה משותפת.

 

ריבוי טקסטורותריבוי חומרים וטקסטורות

 

קפטריה אורבניתמקום מרכזי לקפיטריה

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...