העסק: משרד הפרסום והמיתוג Gofman Creative
המקום: מתחם הבורסה ברמת גן
עיצוב משרדי Gofman Creative הוכתב על ידי נתונים ארכיטקטוניים ברורים – החלל משופע חלונות וחזיתות מעוגלות, אשר יצרו גריד ברור וחלוקה ויזואלית של סגמנטים. האתגר הגדול ביותר היה חלוקתו בצורה פונקציונלית, כך שמצד אחד תשרת החלוקה את צרכי העובדים וההנהלה, ומצד שני לא תתנגש עם החלוקות הברורות של החלונות. בנוסף לכך, החלל מאופיין בצורה מלבנית צרה וארוכה בתוספת שטח מעוגל, כרבע עיגול. בשל כך הוחלט למקם את עמדת המזכירה וחדר הישיבות בחלל המעוגל, באופן שיחשוף את החלל הפתוח לכאורה כלפי הנכנסים. המסדרון הארוך תועל לטובת הצגת העבודות ואילו החללים הסמוכים הפכו למשרדי עבודה.
כאמור, חלל המזכירה מוקם מול דלת הכניסה הראשית ונוצרה מבואת כניסה, הכוללת פינת המתנה בצד אחד וקיר כוח בצידה השני. בפינת ההמתנה הוצבו שתי כורסאות גדולות ומפנקות, על מנת שתיצור יחס אישי ומזמין עבור המבקרים, וכן תאפשר לעובדים הפוגה קלה במהלך היום. הכורסאות, בגוון צהוב ואפור, הותאמו לפלטת הגוונים התעשייתית, אך במבנה ובפרופורציות שלהן משדרגות חום ורכות. קיר הגבס שמאחורי שתי הכורסאות חופה בקורות עץ ישנות ומחוספסות בגמר לכה, ועליו נתלו מדפים ומסגרות המציגות אלמנטים גרפיים כהשראות. שולחן עמדת המזכירה נבנה מקונסטרוקציות פלדה צבועה בשחור, בשילוב משטחי עץ בגמר פורמייקה דמוי עץ אלון, על מנת לשלבו עם רצפת הפרקט. ארון התקשורת הישן בצד השולחן שופץ וחזיתותיו הוחלפו לחזיתות מלמין בגוון שחור.
סמוך לעמדת המזכירה תוכנן חדר הישיבות, שהיה בעבר מחולק לשני משרדים. החלל הקודם נסגר בדלת זכוכית ועל גבי מחיצות הזכוכית, כמו בכל מחיצות הזכוכית במשרד, הודבקו מדבקות עם מילים בודדות בהתאם לפעילות המתרחשת בכל חלל. הפונט המעוגל ותוספת נקודות הצבע הורוד מכניסות רכות לחלל ויוצרות שייכות לשפת המיתוג של המשרד. בשל החזיתות המעוגלות וריבוי החלונות בחלל, מוקם שולחן הישיבות בצורה אלכסונית. מהתקרה נתלה מסך בו מציגים את מהלכי הקריאייטיב ללקוחות במהלך הפגישה.
וילונות סאן סטריפ בגוון אפור נתלו על גבי כל החלונות ומאפשרים איטום מלא או חלקי בצורת פסים, לכל אורך המשרד. תקרת אריחי הגבס הישנה הוחלפה בתקרה אקוסטית צבעונית עשויה ספוג. האריחים נצבעו בחמישה גוונים שונים – שחור, אפור כהה, אפור בהיר, כחול וצהוב. צבעים אלו נבחרו מכיוון שהינם הצבעים העדכניים לתקופה זו, והיה חשוב ליצור חלל עדכני ונכון שישדר זאת עבור הלקוחות והמבקרים. פריסת האריחים נקבעה לפי מיקומה בחלל. בצד קיר העץ מוקמו אריחים כהים וצהובים, ואילו בצד קיר הכוח הכחול מוקמו יותר אריחים כחולים, על מנת לתת תחושה שהגוון הכחול של הקיר עלה והתפשט בכל התקרה.
הקיר הראשי שנמצא מול חדר הישיבות נצבע גם בגוון כחול ועליו נתלה הסלוגן החדש של המשרד – STYLE IS THE ANSWER. הסלוגן נחתך ממשטח PVC לבן והותקן בהרחקה מהקיר על ידי רגליות קטנות המאפשרות משחקי אור וצל על גבי הקיר.
בשל המבנה הצר והארוך של החלל, נוצר מסדרון עם ארבע נישות לתצוגה כאשר כל נישה ועמוד בצידה נצבעו בגוון אפור אחר, כך שההליכה שבמסדרון היא בעצם הליכה מכהה לבהיר ולהיפך. משחק הצבעים הזה יוצר תחושה דינמית בחלל הצר ומעניק ייחוד לכל חלל בנפרד. בנישות נתלו מדפי זכוכית ועליהם הוצגו אלמנטים מתוך המהלכים שטופלו על ידי המשרד. הנישות מוארות על ידי גופי תאורה שחורים תעשייתיים, במקום ספוטים סטנדרטיים.
בצד חדר הישיבות מוקמו שלושה משרדים סגורים עבור מנהלי המשרד, וביניהם תוכנן מטבחון אשר בוצע בגווני שחור וצהוב. ארון הכיור והדלפק הצידי תוכננו בפורמייקה בשחור מט, ואילו הקלפה הגדולה שמעל תוכננה בצהוב חלמוני עז. גם התקרה בחלל זה תוכננה בגוונים זהים. על גבי הקיר השמאלי מעל דלפק האכילה ושני כסאות הבר נתלו אלמנטים של מטבח ואוכל, כגון מערוך ועליו נייר חום לכתוב הגיגי בוקר, קערה הפוכה, תחתיות קש, מגש עץ וכדומה. האלמנטים הללו מכניסים עניין לחלל הקטן ומעוררים תיאבון.
בחלל העבודה הראשי בסוף המשרד עובדים מספר אנשי קריאייטיב ומעצבים. הקיר הימני של החלל נצבע בגוון טורקיז בהיר טרנדי, אשר הכניס נגיעות בסגנון סקנדינבי קל ולכן שולבו אריחים בגוון סגלגל מעושן ומנורות קיר במראה תעשייתי, עם נורות פחם בצורת יהלום ואגס. הקיר החזיתי חופה בלוחות שעם מיוחדים מעושנים ועליו נתלו אלמנטים חזותיים להשראה.
רשימת ספקים חלקית:
קבלן – תמיר גניש
מיתוג ואלמנטים חזותיים – Gofman Creative
תקרה – סונקס
גופי תאורה – שקע ותקע, איקאה
ריהוט – טיפ טופ, פיק אפ, איקאה
אקססוריז – OAKY, איקאה
זכוכיות – ד"ר זכוכית
וילונות – גיל גליק אריסטוקרט פבריק
אדניות – קנה קש
צמחיה – קרת
שילוט – רביב פס אורון
שעם – בית השעם
מדבקות – אר.אס דיזיין
בקורת
עבודה לא טובה. מחשבה על העובדים של המשרד? כבני אדם? - אין. 1. לעבוד בחלל ללא פרטיות מייצר הסחות רבות, במיוחד לאנשי ריכוז הנדרשים לריכוז רב מול הרבה בריפים לפצח במהלך יום עבודה מצאת החמה עד צאת הנשמה. 2. מטבח: שום מחשבה על כך שעובדים אולי כן מביאים אוכל מהבית. ולא רק קונים בחוץ. אין מספיק מקום לשבת לאכול. לחתוך סלט ירקות בקושי. איפה העובדים יושבים לאכול? בקובייה שלהם מול המחשב? כמו בסווטשופ? או ממתינים שחדר הישיבות ייתפנה? למה לא ליצור שטח נורמלי למטבח לעובדים שהם יכולים לאכול בו כמו בני אדם?
ריהוט משרדי
אשמח לדעת מאיפה נרכשו שולחנות העובדים תודה!
אבל למה השולחנות כ"כ צרים?