סטארט אובר: מהפך תכנוני ועיצוב מגניב למשרד שהתרחב

משרד קטן ומתוכנן גרוע של חברת סטארט-אפ צעירה גדל והתרחב, ולצורך כך היה דרוש שינוי - גם בתכנון וגם בעיצוב. לוק חדש ומרענן, ריהוט מגניב וצבעוניות עזה הפכו את מקום העבודה לבית

700 מ"ר
עמית גירון
T+R Studio - טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב
משרדי Taykey
המקום: משרדי Taykey, משכית 32, הרצליה פיתוח
לפני כ- 3 שנים, חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקאית Taykey התחילה את דרכה ומנתה רק 20 עובדים. לצורך כך, הושכר חלל שהתאים להיקף הראשוני. מאז, החברה הצליחה וגדלה, ועם הצמיחה וההתפתחות, נולד הצורך להתרחב ולשפץ, ולהשיג נראות חדשנית ורעננה, במטרה לספק חוויה בסביבות העבודה הדרושות בחלל.
משרדי Taykey
לטובת המהלך, שכרה ההנהלה שטח נוסף בצמוד לקומת המשרדים בה פעלה. המשימה שהוגדרה לסטודיו העיצוב הייתה להתאים את השטח החדש לקיים, ולתכנן מחדש, נכון וטוב יותר את החלל כולו, עבור עובדים שרובם צעירים בממוצע גילאים של כ-30, שמחציתם נשים ומחציתם גברים.
המשימה העיקרית הייתה ליצור משרד עם לב ונשמה, שמרגיש מהרגע הראשון נעים, ביתי ונוח, כך שכל עובד ישמח לבוא אליו בכל בוקר. החלל תוכנן כך שיאפשר גם שינויים בעתיד, והדגש היה על יצירת מגוון סביבות עבודה ומפגש בגדלים והיקפים שונים, תוך עידוד ליצירתיות מחשבתית ורעיונית, ויצירת גמישות, סוציאליזציה ושיתוף פעולה – וכל זה בגובה העיניים וללא צבעוניות צעקנית ומנקרת עיניים.
בלובי שמול הכניסה, דלפק הקבלה שחסם את הזרימה הועתק לימין ופינה את מקומו לטובת פינת המתנה ביתית וצעירה, שמחברת בין הקפיטריה ל"פיאצה" שבלב החלל, באטריום שבו תיקרה גבוהה.
משרדי Taykey
משרדי Taykey
צמד הסטודיו חשב, שכמו בכל בית, מרכז העניינים והחיים הוא פינת האוכל, ולכן הושקעו בה משאבים רבים: הוחלט לשפץ את המטבחון הישן, שהיה סגור וצפוף, ולהפכו לקפיטריה בעלת חדר אוכל גדול ופתוח שיאפשר גם אכילה משותפת למספר רב יותר של עובדים.
משרדי Taykey
משרדי Taykey
חלל האטריום שבמרכז המבנה היה מבוזבז, מנוכר ולא שימושי. עם תקרה בגובה של כ-8 מטרים, הוא סבל מבעיות אקוסטיקה. לצד האטריום נמצא גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה של המשרדים. המדרגות היו רעועות, בגוון ירקרק של חדר ניתוח, ומעבר להיותן לא אסתטיות הן היו צרות מדי במדרך מה שהפך אותן ללא בטיחותיות והוסיף לבעיה הכללית של החלל הגבוה וצר.
משרדי Taykey
משרדי Taykey
כאן נעשה מהפך תכנוני: הוחלפו המדרגות אחרי שנעשה תכנון מחדש ברמה הקונסטרוקטיבית ותוכנן מא' ועד ת' גרם חדש, בטיחותי ועדכני, העשוי בסיס ברזל שחור ותעשייתי שעליו מדרגות מעץ אלון במראה טבעי. המעקה הוחלף למעקה חדש במראה תעשייתי עם קריצה – מסגרת ברזל שחורה ורשת דייגים אדומה. בין המעקות תוכננו נישות ישיבה, להן נתפרו כריות תואמות ומזמינות.
משרדי Taykey
לב החלל הוא ה"פיאצה" – מעין כיכר מרכזית שבה מתרחש כל האקשן. כאן, התפיסה היא של סלון או לאונג' מרכזי. ללב החלל תוכננה והוזמנה ספת דיינר ארוכה לפי מידה, והותאמו לה 3 שולחנות קפה כפולים מעץ. על קיר הדיינר נתלו 6 גופי תאורה מפרקיים בגוון טורקיז בהיר ובסגנון רטרו.
משרדי Taykey
משרדי Taykey
הקיר הגבוהה שעולה לקומה השנייה בגב ספת הדיינר חופה באריחים אקוסטיים כדי לבלום את הרעש. מבחינת הריצוף, נעשה שימוש משולב בפרקט לצד אריחי שטיח במשחק גאומטרי והרמוני. הריהוט שנבחר הוא ביתי, מזמין ונגיש. הותקנה ספרייה ביתית שמתאימה לקונסטרוקציית המדרגות, וכמה צמחים עם כדים אדומים הפכו את החלל לשימושי ונעים.
משרדי Taykey
"הפיאצה" משמשת להתכנסות עובדים וגם לאזור מפגשים אינטימיים יותר של מנהל ועובד או צוות בחברה. פינות מפגש נוצרות בכל מקום – על דלפקי בר, סביב שולחנות קפה עגולים, או ישיבה רכה יותר, בפינות ישיבה בסגנון סלון עם ספות וכורסאות.
בקומה השנייה נאלץ הסטודיו להתמודד עם חלל סגור ולא נעים שסופח לטובת הגדלת המשרדים, לקראת גיוס של עובדים נוספים. בתכנון החדש, בגלריה בת ה-60 מ"ר מוקמו  4 "בנצ'ים" (שולחנות עבודה משותפים) לעוד כ-18 עובדים. בקיר הדרומי של הגלריה נפרצו 3 חלונות ענק, מהם ניתן לצפות למטה על חלל האטריום שבקומה הראשונה. מול החלון החזיתי הותקן דלפק עבודה רב תכליתי: מי שרוצה יכול לעבוד בעמידה, לשבת עם חבר לפגישה או לנוח עם קפה ולהחליף רעיונות. פינת קפה חדשה מוקמה בכניסה לגלריה, ובה מכונת קפה ומיני-בר.
משרדי Taykey
משרדי Taykey
בקומה השנייה תוכננו מחדש ושופצו שני סוגים של חדרי ישיבות: אחד פורמאלי וגדול, שיכול להתאים למספר רב של משתתפים; ובצמוד אליו שופץ חדר ישיבות קטן ואינטימי, אותו העובדים מכנים בחיבה "חדר הפסיכולוג", ובו ספה ביתית אדומה, מגוון כורסאות רכות ושולחן נמוך לטלוויזיה שהוא למעשה רגלים שחוברו לקרש סנובורד  שנתרם על ידי אחד מהעובדים. בחדר הישיבות הגדול שופצו הכיסאות וקיר המדיה, נוספו דמויות ממלחמת הכוכבים והוחלף הפרקט.
משרדי Taykey
משרדי Taykey
בשתי הקומות היו חדרי שירותים שהיה צורך לחדש ולשפץ. שני החללים טופלו מחדש ושודרגו: בשירותים שבקומה הראשונה נצבעו הקירות, ותוכנן מחדש אזור שטיפת ידיים עם ארונות, מראות, משטח כיורים, אביזרים, גופי תאורה וחיפויים חדשים. בקומה השנייה גם הורחב ושופץ מחדש כל חלל השירותים, נוספו תאים על חשבון חדר נוסף בקומה השנייה ונוספה מקלחת גדולה ומרווחת, שאפשרה לעובדים שמגיעים לעבודה באופניים להתרענן לפני שמתחילים לעבוד.
משרדי Taykey
פלטת הצבעים שנבחרה למשרד היא מצומצמת וכוללת את הגוונים טורקיז, ירוק, אדום וכתום. ברזל ועץ אלון משולבים בריהוט ובחיפויים. הפלטה מבוססת על צבעי המותג, תוך שמירה על חלל נעים והרמוני שיהיה רלוונטי מבחינת עיצוב ופונקציונאליות לאורך זמן. החומרים שנבחרו עמידים, ידידותיים נוחים לתחזוקה וישמשו אף הם לאורך זמן.
משרדי Taykey
המשרד לפני השיפוץ:
משרד לפני שיפוץ
רשימת ספקים חלקית:
ש.ר. קבלנים – קבלן ביצוע הפרויקט וניהולו
אס תי אור – גופי תאורה
א.ח. שטיחים ופרקטים – חיפויי פרקט ושטיחים
יהודה יבוא ויצור – חיפויים אקוסטיים
גלריית אייטמס – ריהוט רך, רהוט משלים – ופרטי אוירה
ווקסמן – ריהוט משרדי
553
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עושה חשק לעבוד שם

פשוט לקנא. עבודה מדהימה שמדגישה את הרוח שלהם

נהדר!

עיצוב טוב, זה הכל
נעים נקודה. לא פלצני החלל מואר בגובה העיניים אמיתי

בודק...