קריצה כפרית למשרד מודרני

בלהט העבודה הצליחו במשרד האדריכלים לנהל שיפוץ במשרד ויצקו נגיעות של עיצוב כפרי ותעשייתי עם תחכום מודרני. ה-Look and feel המשרדי הוסתר היטב, ואור טבעי שוטף את חלל

120 מ"ר
שי אדם
ערן אזולאי
שרה ונירית פרנקל, Frenkel Architecture and Interior Design
שרה ונירית פרנקל, Frenkel Architecture and Interior Design

 

עיצוב אורבני

 

המיקום: רחוב תדהר 5 קדימה

 

 

אחרי שנים של עשייה במשרד האדריכלות ועיצוב הפנים הרגישו שרה ונירית פרנקל, שאין הלימה בינו לבין התוכן שהן מייצגות והחליטו לצאת למהלך של חידוש. מטרת השיפוץ הייתה ליצור סביבת עבודה נעימה, נינוחה ואפקטיבית, שתשקף את עולמות התוכן בהם הן נוגעות, ובד בבד ליצור חלל שמשקף תפיסת עיצוב משפחתית ויחד עם זאת מאוד נקייה בעזרת נגיעות של עיצוב כפרי תעשייתי עם קריצה למודרני.

 

מכיוון שלחלל כיוון מאור אחד, היה חשוב לנצל אותו בצורה מיטבית ולשטוף אותו באור טבעי עד כמה שניתן. המסה העיקרית של המחיצות שמגדירה את החללים עשויה זכוכית, מה שיוצר תחושה רכה ואוורירית שמאפשרת לאור הטבעי לשטוף גם את החללים הפנימיים. התאורה לחללים השונים משלבת בין תאורה פונקציונלית ותאורת אווירה, שמגבה את קונספט העיצוב ומותאמת לו.

 

בית מחופה בריקים לבנים

 

חלל מרכזי בלבן ושחור בסגנון אורבני

 

אחד היסודות שהנחו את המתכננות הוא לשמור על משרד בעל אופי משפחתי ומזמין עם הוויה ביתית, כשהאלמנטים המשרדיים מוטמעים ונסתרים. זאת כדי לא להיכנס ולגלות מיד ניירת וקלסרים או יסודות טכניים כלשהם. כך למשל, המדפסות מונחות בתוך ארון דקורטיבי ועם זאת פונקציונלי ונגיש לכל מחלקות המשרד. את הניירת החליפה מערכת שסורקת הכול לתוך מאגר מסמכים ממוחשב, ואם במשרד הקודם נתלו על הקירות תמונות של בתים בתכנון המשרד, הרי שכעת הוקצה מקום לאמנות מסוג אחר ותצוגת הפרויקטים מנוקזת למסך ייעודי בחדר הישיבות.

 

מיחצות של דלתות שקופות בין החדרים

 

חדר עבודה

 

חדר עבודה אורבני

 

מתברר שלא היה פשוט לצאת למבצע חידוש כגון זה במשרד פעיל שאמון על פרויקטים רבים בשלבי עשייה שונים. באופן טבעי קיימת נטייה להישאב לתוך העשייה ולתת קדימות ללקוחות, אבל הפעם הוחלט לעבוד בלי לחץ ולתת לדברים להתקדם בקצב שלהם. "לא הצבנו דד ליין, כך שהתהליך לא פגע במהלך העבודה השוטף. בד בבד הצלחנו ליצור עבור לקוחותינו סביבה, שמשקפת את העשייה והתחום שנשען על אסתטיקה ותכנון שמתבטאים היטב במשרד החדש", אומרת נירית פרנקל.

 

תקרה עץ עם קורות לבנות

 

מחיצות עם דלתות מעוצבות

 

התכנון והעיצוב הקונספטואליים ניכרים עוד לפני הכניסה למשרד. היה חשוב להן ליצור תמונת תכנון מוקפדת ומטופלת גם בפנים וגם בחוץ. עם הכניסה למשרד נחשפים ללובי ומעברו לדלת המשרד של שרה. מיד אחריו חדר ישיבות, ובחלק הפנימי המשרד של נירית. האדריכלים יושבים בחלל משותף, שזוכה להפרדה מושכלת המאפשרת סביבת עבודה נוחה ואפקטיבית וסיעור מוחות. "חשוב היה לנו שחדר הישיבות יהווה מוקד מרכזי ודינמי, שניתן לראות מכל אזור אבל שלא יפריע לעשייה השוטפת בשאר המחלקות", אומרת פרנקל.

 

שולחן עגול

 

דלתות פנים מעוצבות

 

ספריה לבנה בחדר עבודה

 

הצבע הלבן שולט במעטפת, בריהוט ובאקססוריז. הוא מחזיר היטב אור וגורם לחלל להיראות גדול. על מנת להקנות מראה מרובד ועשיר נבחרו חומרים, דוגמאות ומרקמים שונים, שיחד יוצרים את השלם. "הטקסטורות והחומרים מדגישים את מי שאנחנו – בנייה של שכבות על שכבות, תקרת עץ מולבנת, בריקים צבועים לבן, פרקט ומחיצות שבנויות ממסגרת נגרות בהירה, ובמרכזה ויטרינת זכוכית".

 

ספריה לבנה

 

עמוד מבריקים לבנים

 

התאורה נרתמה לתכנון ככלי פונקציונלי ואווירתי. היה חשוב להדגיש את חללי הפנים, וגופי התאורה הדקורטיביים משמשים גם ככלי ליצור ממד מעניין המשלב בין צורות, גבהים ונפחים. בלובי הכניסה ובחדר הישיבות עומדות מנורות בעלות נוכחות אבל הן משתלבות בהרמוניה מוחלטת עם יתרת האלמנטים. התאורה הטכנית נסתרת ואין לה נוכחות מסיבית כדי לתת מענה ומאור אפקטיבי לכל חלל, במיוחד באזורים בהם ממוקמים המחשבים, כלי העבודה המרכזי.

 

מטבח אורבני

 

מטבח מאורך

 

על אף שתפיסת התכנון של המשרד מגדירה אותה כחלל ביתי, לא ויתרו במשרד על טכנולוגיות מתקדמות שהם כלי שרת מרכזי בעבודה של משרד אדריכלים. המערכות חכמות וממוחשבות ונבנה מאגר דאטא מקיף בלי שישתלט על העיצוב. פרנקל: "היה לנו חשוב שהלקוח ירגיש כבר מהרגע הראשון, עוד לפני שהוא עובר את מפתן הדלת, שהוא הגיע הביתה. שמזווית הראייה הראשונה שלו יבין שהוא עתיד לקבל מוצר מוקפד ברמת התכנון והדיזיין. באותה מידה חשוב היה לנו ליצור גם לעובדים חלל שירגישו בו טוב ונוח, שירגישו בטוחים".

 

 

רשימת ספקים חלקית:

ריהוט ואקססוריז: לי שדמי לבית לילו הום

נגרות: נוריאל דורי

מפקח בנייה: צור ארזים

תאורה: Light in

פרופילים בלגיים: מאה פלוס

פרקטים, ריצוף חוץ, בריקים, מדרגות ורזינה על פרקט: פרקטים

 

מרכזית
15 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יוצא מהכלל! מושלם!!!

משרד
מהמם! פשוט מושלם

מוקפד ויפה, אהבתי

מקסים, מזמין חם ויוצר אווירה נהדרת

מקסים
לא הייתי חוזרת הביתה...

איך עודים את האיקסים של הדשא?
זה מדשא סינטטי? מישהו יודע אם זה עמיד לאורך זמן? תודה!

מדהים
משרת את המטרה בצורה החלטית!!!מקסים.

מהמם !!! עבודת עיצוב מעולה !!!

יפהפה! אין מילים. בטוב טעם.

מ ה מ ם!!!

מהמם !!!!

מ ה מ ם!!!

מהמם
אין מילים .כל כך יפה

מאד מאד מאד יפה

WOW !!!

בודק...