שכנים שכנים: עיצוב משרדים משותפים של שתי חברות הייטק

מחיצות עץ מסתובבות, ציורי ענק, אמנות רחוב פסיכדלית, גופי תאורה אקסקלוסיביים וקומת פטיו ענקית: כך מייצרים השראה כפולה במהלך יום העבודה

500 מ"ר
סטודיו רואי דוד 
סטודיו רואי דוד 

העסק: חברות הההייטק Apester ו-Cocycles
המקום: רחוב שונצינו בתל אביב

אין כמו שכנות טובה: שתי חברות ההייטק אייפסטר וקוסייקלס, אשר חולקות קומפלקס משרדים אחד, החליטו שהגיע הזמן להביא למשרדיהם המשותפים חדשנות, עיצוב צעיר, הרבה מרחב וערימות של סטייל. לצורך כך נשכר משרד העיצוב, שניסה למקסם את ההשראה בחלל ולשוות לו תחושה ביתית.
קומת הכניסה בנויה כחלל פתוח אשר במרכזה נמצאים החללים הציבורים – חדרי ישיבות, קפיטריה ופינות מנוחה מעוצבות, כאשר בהיקפה ממוקמים שולחנות העבודה. גרם המדרגות, שעשוי מברזל טבעי ורשת אקספנדיד המייצרים חזות תעשייתית מחוספסת, מוביל אל קומת הפטיו אשר משתרעת על גג הבניין. האדריכל מיקם בפטיו את המטבחון, בר ופינת ישיבה חיצונית המאפשרת לעובדים הפסקה להתאווררות – בה הם נהנים מנוף פנורמי של מרכז תל אביב.
עיצוב משרד הייטק
עיצוב משרד
עיצוב משרד הייטק
קיר מעץ
שולחנות עבודה רחבים, המאפשרים לצוותים לחלוק רעיונות ולשתף פעולה, הוצבו בהיקף החלל. על מנת ליצור את החלוקה בין שתי החברות שחולקות את אותו המרחב, נעשה שימוש בריהוט בהתאמה אישית המייצר מחיצות ויזואליות. בעזרת שימוש בחיתוכי CNC הכניס המעצב אלמנטים מיתוגיים לריהוט ההיקפי של כל אחת מהחברות. בלב החלל ממוקמים שני חדרי ישיבות – האחד גדול המיועד לכ-12 משתתפים והשני קטן יותר לקיום פגישות א-פורמליות בהרכב של עד 6 משתתפים. כדי ליצר פרטיות בחדרי הישיבות, מבלי לפגוע בתחושת הרצף, נעשה שימוש בטקסטורות ממותגות על גבי משטחי הזכוכית התוחמים את החללים.
עיצוב משרד הייטק
עיצוב משרד הייטק

חדר ישיבות מעוצב

חדר ישיבה
במקום נבנו מחיצות עץ מסתובבות, כך שמצדן האחד משטח לוח גיר לשימוש העובדים, ומצדן השני הן מעוטרות באומנות. מחיצות אלו מכניסות תנועה וקצב לחלל, ויוצרות הפרדה המאפשרת למתהלך ביניהן לעבור ברגע משולחן העבודה אל פינת זולה צבעונית ומעוררת השראה. האמנים Elna ואייל אליעזר הרכיבו על הקוליסות קומפוזיציה של 6 ציורי ענק, אשר שואבים את השראתם מהשפה המיתוגית של החברה עם נגיעות אישיות המגיעות מעולם אמנות הרחוב הפסיכדלית, והוסיפו זריקת צבע לקיר הגבס בכניסה אשר מייצרת אוירה נעימה ומזמינה.
עיצוב משרד הייטק
עיצוב משרד הייטק
עיצוב משרד הייטק
עיצוב משרד הייטק
מנורה מיוחדת
ציור על הקיר מיוחד
עיצוב משרד הייטק מיוחד
על גבי החלונות הבלגיים אשר מקיפים את החלל, מהם נשקף הנוף האורבני של תל אביב, הותקנו מערכות הצללה מסננות UV המיצרות העלטה חלקית בעת הצורך ואווירה נינוחה בימי הקיץ. גופי תאורה שעוצבו בשיתוף פעולה עם המעצב התעשייתי חיים איבגי מפוזרים ברחבי החלל, ועתידים לצאת כקולקציה משותפת של שני המעצבים במקומות שונים בארץ ובעולם. שטיחי טלאים אשר נבחרו בקפידה מפוזרים בחלל על מנת להכניס למשרד תחושת ביתיות וחום.
עיצוב מדרגות במשרד
מרפסת משרד הייטק
מרפסת של משרד הייטק
תוכניות המשרד:
תכנית למשרד
תכנית
תכנית משרד
רשימת ספקים חלקית:
שטיחים – שטיחי מתריב
גופי תאורה – חיים איבגי
צמחייה – משתלת רגב
אומנות קיר – Elna ואייל אליעזר
כסאות וספות – פיק-אפ
מדבקות – פומיקה – עיצוב מדבקות לזכוכית חדרי ישיבות
נגרות – חמד סטל בע"מ
הצללה – דומוס

 

553
11 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשני ומיוחד, אין ספק, למרות שלא הסגנון שלי
הרי ברור שהייטק הולך עם תעשייתי, בטון חשוף עם בטון ובטון ועוד קצת בטון. אבל פה שילבו את זה עם פריטים בסטייל וזה נראה טוב יחד. סה״כ עבודה טובה. אבל קחו לתשומת ליבכם: למה לא לעצב משרדים או חברות הייטק בסגנון כפרי? שייתן הרגשה של בית לעובדים? קצת פרקטים, אולי קרניזים על הקירות, תמונות, צבע שמנת, רחמנא ליצלן, ולא בטון חשוף של פיגומים? הרי גם ככה אתם לא רוצים שהעבדים ילכו הביתה, אז בואו וזרמו עם זה וקחו את העניין עוד שלב אחד קדימה...

המחיצות המסתובבות
היכן ניתן להזמין?

נהדר!

החלל חשוך ומדכא. צינוק...

תמונות
מבקשת לדעת מהיכן התמונות הגדולות

עיצוב משרדים
החלל מעניין אך קודר וחשוך מידי.לשהות שעות ארוכות במשך היום בחלל כזה מדכא ומפיל אנרגיה.

קצת עושה הפרעת קשב וריכוז עם כל המחיצות האלו

סביבת עבודה עקומה
הייתי משלם כדי לא לעבוד שם...

סופסוף משהו אחר, אבל בחיים לא הייתי רוצה לעבוד כאן
!

זה ממש מקלט !!!

נועזות וחדשנות
רואי, מזל טוב על הבחירה. העיצוב מעניין, חדשני ונועז. השילוב בין הבטון, ברזל למול החומרים הרכים, בריהוט, בתמונות ובצבעים, מעניקים למקום ייחוב ומניח שלעובדים כיף של מקום עבודה. המבקרים, כנראה חסרי מעוף (וזה לא קשור לטעם). יישר כח

בודק...