בתוך תיבת אוצר: המוזיאון החדש שימשוך לכם את העין

משכן אוספי הטבע רוקם עור וגידים בתל אביב ומציג גם תכנון אדריכלי מעניין ושימוש בחומרים מיוחדים. האם זהו המוזיאון המדובר הבא? בואו אתם לקבוע

יח"צ

לא בכל יום מצטרף עוד מוסד לרשימת המוזיאונים של ישראל, אבל הנה מגיע אלינו החבר הבא ברשימה וכולל גם הבטחה אדריכלית מעניינת: בימים אלו החלה ההקמה של משכן אוספי הטבע באוניברסיטת תל אביב, המקום שאמור לאכסן לא פחות מ- 5 מיליון פריטי אוסף שמתעדים את כל מה שהביולוגיה של ישראל והסביבה יצרו לאורך השנים ואת האבולוציה של האדם שחי כאן. המשכן החדש, בתכנון משרד האדריכלים "קימל אשכולות" ובהקמה על ידי "שיתופית חברה לבניה", ישתרע על פני מגרש של כ- 8 דונמים בצמוד לגן הזואולוגי והגנים הבוטניים ויצור מכלול של איזור שמוקדש כולו לטבע וביולוגיה.

הפרויקט כולו, בעלות של כ- 40 מיליון שקלים, מתוכנן בקונספט של "תיבת אוספים", ברמיזה  לתיבת אוצר גדולה ועל זמנית שכוללת בתוכה את כל מה שהסביבה יצרה לאורך השנים. הבניין החדש יציג את אותה תיבת אוספים באדריכלות אייקונית חידתית מסקרנת ובחיפוי עץ מתועש ומבודד תרמית עם בקרת אקלים מושלמת.
אוניברסיטה
הדמיה כניסה לבניין מעוצב
הכניסה למתחם כולו תתחיל ברחבה גדולה שתשקיף אל הגנים הבוטניים, כשהבניין מרחף ומייצר צל על סדרה של טרסות ישיבה. בתוך המבנה עצמו יוקמו רמפות שישלבו את המוצגים השנים ויעבירו את המבקרים בין סוגי תצוגה מתחלפים ובין סיטואציות של חושך ואור ומצב של פתוח וסגור. מעל כל אלה תמוקם מרפסת גג עם תצפית אל הסביבה, שתוביל חזרה אל רחבת הכניסה ואל הגנים שמסביב.
הדמיה מחיפוי עץ
הדמיה
הדמיה
הדמיה
234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...