סופר-מעוצב: הסופרמרקט שיתן לכם תחושה של שוק פריזאי

גם אם אתם סתם צריכים חלב ולחם אחיד, למה שלא תעשו את זה בסופר שמעוצב עד הפרט האחרון? הרצון ליצור חוויית קנייה הוא זה שהכתיב את העיצוב בסניף החדש של "יינות ביתן"

עודד סמדר
מיקלה סימאונה
מיקלה סימאונה
 סופרמרקט יינות ביתן
המקום: סופרמרקט יינות ביתן, החרט 1 מודיעין (ישפרו סנטר)
בשנתיים האחרונות עוברים סניפי רשת יינות ביתן שינוי קונספטואלי, ולאט לאט הסניפים מקבלים לוק מחודש. התפיסה החדשה מדברת על אימוץ סטנדרט לייף סטייל גבוה, שטוענת שגם כשהצרכן הולך לקנות מוצרי בסיס כמו חלב וירקות, זה צריך להתקיים בחלל שהושקעה בו מחשבה רבה בהיבט התכנוני והעיצובי.
את המתחם הבנוי שקיבלה הרשת איכלס בעבר סניף של רשת אחרת, שהשנים עשו בו את שלהן, והוא היה במצב מוזנח, מה שהצריך שיפוץ מקיף. המקום תוכנן, עוצב ונפתח לציבור במהירות שיא של שלושה חודשים בלבד מתחילת התהליך ועד סופו.
 סופרמרקט יינות ביתן
על מנת ליצור את אותה חווית קנייה עבור הלקוחות, התכנון התבסס על תחקיר מעמיק של התנהלות אנושית בחללים מסחריים, ובעיקר בחינה מקיפה של הדרכים עימן ניתן לספק ללקוחות חווית קניה כוללת שתגרום להם לשוב וליהנות מהמקום גם בקניות הבאות.
כבר בכניסה למתחם הבוטיק, נחשפים הבאים לשדרת באסטות מעוצבת למישעי. השדרה מתוכננת כשתי באסטות מקבילות, 12 מטר כל אחת, כשסביבן אווירה חיה ותוססת הנוצרת בזכות קטעי אודיו המדמים את הדינמיקה המקורית בשווקים, וכן תאורת גרלנדות וצמחיה תלויה. הבאסטות עצמן משלבות בין ברזל, עץ ובד ובכך מקבלות מראה אותנטי ואורגני, אך בגימור מהוקצע ומודרני.
 סופרמרקט יינות ביתן
בהמשך ישיר לבאסטות וממולן, תכנן האדריכל את מקרר ה"ירוקים" הכולל חסות ועלים למיניהן. האזור עוצב בסגנון צרפתי, וכולל פאטיו המשקיף להתנהלות הרחוב ומעוטר במרקיזות אדומות וחלונות עשויים עץ בגוון שמנת.
סופרמרקט
סופרמרקט יינות ביתן
כל אזור בחלל נאמן למוצר שנמכר בו – לצבעוניות, לצורניות ולמה שהוא משדר מבחינה תרבותית וערכית. כך למשל, קיר השתייה הקלה עוצב כאלמנט דרמטי בגוון שחור, שנותן כוח לצבעוניות המוצרים. בסביבת מקרר החלב ניתנה תחושה יותר טבעית ואוורירית, על ידי תקרה מרחפת עשויה מסילנית ובה פס לד היקפי שיוצר מראה נקי, ופסי צבירה שחורים שנאמנים לקונספט העיצוב כולו.
באזור המעדניות תוכנן בית הקפה, המתאפיין בצבעו השחור והדומיננטי. הוא משלב בתוכו עבודות פרזול מיוחדות, מרקיזות ואריחים שנבחרו בקפידה, אשר כולם יחד משתלבים באופן הרמוני בחלל.
סופרמרקט מעוצב
 סופרמרקט מעוצב
השימוש בתאורה חכמה ומחמיאה הוא חלק בלתי נפרד מהתכנון. גופי התאורה הדקורטיבית תוכננו ויוצרו על פי דרישת האדריכל. בנוסף, נוצרו הדגשים של גרפיקה במסגרות זהובות במראה מוזיאלי וייחודי.
סופרמרקט מעוצב
סופרמרקט יינות ביתן
סופרמרקט יינות ביתן
סופרמרקט מעוצב
סופרמרקט מעוצב
סופרמרקט מעוצב
סופרמרקט מעוצב

 

553
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה שיכריע אלו המחירים ולא העיצוב...

כיף לקנות

אכן מעוצב היטב
לא באשקלון חלילה משם יצא אדון ביתן, אלא במודיעין, כי עיר מפונפנת צריכה סופר מעוצב.

פשוט וואו
בכזה סופר שווה לא רק לקנות אלא גם להסתובב ולהנות.

ינות ביתן מלקק לחרדים. שישאר עם הסחורה על המדפים.

חתיכת קנאי
תתחרד!!!!!!!!

מקסים ביותר

בודק...