עושים עסק: 7 סודות קטנים לתכנון ועיצוב חנויות

עיצוב חנויות מתבסס על עקרונות ברורים, שמטרתם להגביר את חוויית הקנייה. אבל לחלון הראווה, לצבעים ולמרחב שבחלל יש בכך תפקיד לא פחות חשוב

הקובייה שמקבלים בעלי חנויות בבואם ליצוק אליה תוכן ולהקים בה את חנות חלומותיהם, ריקה לחלוטין ואינה תמיד גדולה מספיק. איך יודעים מה נכון לשים בה, איך לתכנן את החלל, היכן להעמיד את כל הפונקציות שצריכות להיכלל בה ומה הקהל יאהב? בחרנו 7 טיפים שיעבדו היטב למטרה הזו:

 

לעצור כבר בחלון


כדי להכניס לקוחות לתוך החנות, כדאי להתחיל כבר בחלון הראווה. אם הוא יעוצב בצורה מושכת ולא צפויה, הוא לבדו ימשוך קהל שכנראה יבקש גם להציץ פנימה. מסגרות של תמונות, חלונות ישנים, וושי טייפ בצבעוניות ברורה, וכל גורם שיש בו הפתעה תוכנית או צורנית – יעבדו בשבילכם. אם תכפילו את אלמנט ההפתעה, למשל עשרות וושי טייפ או מלאי שלם של כובעים, אין מי שלא יעצור לראות את הפלא. בכל מקרה, כדאי גם לשנות את תצוגת החלון מדי חודש או חודשיים, ולאו דווקא על ידי החלפתה כליל. לפעמים מספיק לשנות סדר או להפוך פריט מסוים, ומתקבל לוק אחר.

 

חנוכיותחלונות ישנים, "הצורפים". צילום: מאיה גל

 

 

קיר משמעותי


צבע דומיננטי בקיר אחד יכול להשפיע על החלל כולו, מה גם שעלות הביצוע שלו אינה כה יקרה. הוא מכניס עניין רב וגורם לאשליה של גודל. במקום צביעה אפשר גם להדביק טפט בהדפס צבעוני ולא שגרתי או להקדיש את הקיר לקומבינציה של אביזרים מתחום העיצוב של החנות, למשל מכונות תפירה או קולבים בחנות בגדים, סלי קש ועוד.

 

עיצוב חנות בגדיםקיר לא שגרתי. עיצוב: קרן רוזנר. צילום: ערן תורג'מן

 

 

סכמת צבעים


לצבע יש השפעה רבה על קהל הלקוחות, ולכן יש לבחור גוונים בקפידה. האפשרות הטריוויאלית ביותר היא להתאים את צבעי החנות לצבע הלוגו שלה, אולם ניתן גם לבחור צבעים לפי קונספט מסוים. סכמת צבעים בהירה, המשלבת גווני בז' ותכלת, מזכירה חוף ים ותקנה תחושה רגועה שייתכן כי תגרום להם להישאר בחנות זמן רב יותר. כתומים, המקושרים לשמחה, ימשכו גם הם לקוחות, וחומים ישרו ביטחון. אדום וצהוב במינון סביר ימשכו את תשומת ליבם של העוברים והשבים ואף יגרמו להם לעצור מול המוצר.

 

חומרים חומים לביתחומים משרים ביטחון, "אפרו". צילום: יוראי ליברמן

 

 

אוורור החלל


אם החלל מחולק על ידי קירות ואין אפשרות להורידם, כדאי לשקול פתיחה של חלון או הצבה של מראה גדולה, שיעניקו שניהם תחושה של מרחב. אם החלל אינו מחולק, אבל יש צורך בהפרדה למען הקונספט של החנות, לא חייבים לעשות זאת על ידי בלוקים או גבס. מחיצות נמוכות, כונניות קטנות ואפילו פנלים של בד יכולים להיות פתרון מתאים, במיוחד אם הם שקופים למחצה. חשוב לא פחות להוליך את הלקוחות במסלול הרצוי לכם, ולעשות זאת ללא הפרעות ותוך זרימה.

 

חלל פתוחזרימה בחלל, "Yooletta". צילום: אפרת לזונוב

 

 

תלייה מהתקרה


את החלל יש לנצל במלואו. מדפים בלבד לא יספיקו, וגם תצוגה תחתונה לא תמלא את מלוא החלל. כדאי להשתמש בתקרה לצורך תלייה של אביזרים לתצוגה או לתלות מדפים גבוהים ולא רק בגובה העיניים. מצד שני, אין להעמיס יתר על המידה כדי לא לבלבל את הקונים. אפשר להשתמש בצבעים בהירים כמצע לתצוגה, ואם המוצר גדול, אין הכרח להצמיד לו אביזרים נוספים אלא לתת לו במה משלו.

 

לחשוב יצירתי


כל עסק חייב להמציא את עצמו מחדש כל הזמן, גם אם במינוריות, כדי לא לשעמם ולמצוא עצמו ללא לקוחות. אין צורך להזיז, לקנות ולעצב מחדש, אלא להיות מעט יצירתיים. נכון ששולחנות הם דרך נוחה לתצוגה, אבל למה לא לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולהציב את המוצרים בצורה מעט שונה, למשל בתוך ארון ומגירות פתוחים למחצה, בעגלות, על גבי תמונות התלויות על הקיר, על גבי מיטה המוצבת בחנות ועוד.

 

חנות צעצועיםאמצעי תצוגה שונה, "מריונטה". צילום: בבי סלודקי

 

 

להאיר היטב


חלק בחנות שלא יהיה מואר היטב, הוא כמעט כמו חלק שאינו נמצא בכלל בחנות. להארה טובה של חנות יש לשלב תאורה מהתקרה לצד תאורה ממוקדת ואפילו מנורות שולחן כדי להעשיר את האווירה. אם בחנות מוצגים פריטים על הקיר, יש להאיר גם אותם בהתאם.

 

תאורה חזקההארה ומיטה כאמצעי תצוגה, "סופי". צילום: סיון אסקיו

 

סופי-מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...