שכיית חמדה יפואית: בית חדש למותג האופנה והלייף סטייל ההיסטורי

מותג האופנה "משכית", שהוקם עוד בשנות ה-50 כחברה ממשלתית, נפתח כיום בבעלות מחודשת בבית אבן יפואי עתיק. כאן, הוא מנסה לחבר בין הישן לחדש בעזרת עיצוב מחומרים טבעיים ועבודות יד

300 מ"ר
עמית גושר
טוני, א.ט בנייה
יובל אליהו לסטודיו ארטישוק
צוות משכית ויובל אליהו
משכית
המקום: MASKIT, סמטת אבולעפיה (פינת הצורפים 14), יפו
כשמטיילים ברחובות יפו העתיקה, אפשר לומר שכל אבן שדורכים עליה, כל קיר, כל קשת וכל דלת הם פיסת היסטוריה בפני עצמה. לכן, לא פלא שבית האופנה ההיסטורי ״משכית״, שהוקם בשנות ה-50, בחר להקים את משכנו החדש (בהנהלה המחודשת של שרון וניר טל) דווקא כאן – בבית אבן עתיק בן 250 שנה מהתקופה העות'מנית. המיקום היפואי, אשר שימש את עשירי יפו החל מהמאה ה-19, מבקש לתת בית לשפה של בית האופנה, ולהעניק חווית קנייה יוקרתית מחד ואותנטית מאידך. יצאנו לבדוק כיצד הקונספט העיצובי החדש מעביר את התחושות הללו.
חנות משכית
האתגר המרכזי שעמד בפני צוות העיצוב היה הרצון לשלב תכנים שונים מעולם התוכן של בית האופנה: ישן מול חדש, משומר מול מעודכן, מרשים מול אותנטי. איך עושים זאת, בחלל רחב של 300 מ"ר שאין בו שום דבר? הקונספט שנבחר היה – לספר את הסיפור של בית האופנה מההיסטוריה שלו, לתת אפשרות לצפות בהשראות ובתהליכי העבודה ולהעניק חווית אירוח למבקר.
משכית
שיפוץ המקום ארך 6 חודשים, וכלל ניקוי המקום מכל התשתיות הקיימות, ניקיון האבן, ונגיעות מינימאליות של גבס. לאחר מכן הונח ריצוף וניתנו הטאצ'ים הסופיים – שכללו שבועיים וחצי עבודה על רקמת חבלים מסובכת בתקרה, שנעשתה בעבודת יד עם חבל סיזל באורך של 1,000 מטרים. תקרה זו מנסה לקרוץ לעבודות היד המאפיינות את המותג.
ההשראות לעיצוב הגיעו משילוב של מספר מוטיבים – בראש ובראשונה בית האופנה המיתולוגי והשפה העיצובית שלו, דרך יפו והסמטה שבה שוכן הנכס, ועד בתי העיצוב הבינלאומיים, שלכל אחד מהם יש בית ראשי למותג ובו מתקיימות כל פעילויות המותג – העיצוב, הייצור והמכירה.
 maskit
הדבר הראשון שפוגש המבקר בכניסה לחנות הוא מיני-מוזיאון, מעין גלריה המציגה את ההיסטוריה של בית האופנה ואת פועלה של החברה מיום הקמתה ועד היום. על קיר לבן תלויים במסגרות שחורות פריטי ארכיון נדירים מאוספה הפרטי של רות דיין, ממקימות המותג בשנותיו הראשונות. מהמוצגים השונים ניתן ללמוד על שיתופי הפעולה של משכית עם "דיור", "ג'יבנצ'י" וחברות אופנה בינלאומיות, ועל כך שהמותג היה כבר אז מותג לייף סטייל שהציע פריטי עיצוב לבית בנוסף לביגוד, כגון שטיחים, טקסטיל, אקססוריז ועוד. כמה משמלות הערב המקוריות של המותג, וכן פריטים חדשים, מוצגים על בובות ראווה, ומספרים את הסיפור על הרקמות ועבודות היד שאפיינו את הקולקציות מאז ועד היום.
maskit
צילום: לירון ורדי
משכיתצילום: לירון ורדי
מעבר לקיר הגלריה נגלה חלל התצוגה העיקרי של החנות. שם מוצגות קולקציות האופנה העדכניות של החנות, ומחלקת האקססוריז לעיצוב הבית. כמו כן, קיים איזור נפרד עבור כלות, חדר לאירועים פרטיים, וכן האטלייה של המותג, בו ניתן לצפות בתופרות במהלך עבודתן על יצור הבגדים, בו כל הפריטים נעשים בעבודת יד.
משכית תל אביב
מחלקת עיצוב הבית והאקססוריז החדשה של המותג כוללת צלחות הגשה מקרמיקה עם רקמת חוטי עור, אגרטלים גדולים, אגרטילים לפר אחד, מחברות רקומות ועוד. הפריטים מיוצרים על ידי נשים בדואיות מהיישוב שגב שלום, בהנחיית האמנית הבדואית זאנב, במפעל שהוקם במיוחד לצורך כך.
משכיתצילום: לירון ורדי
משכיתצילום: ניר יפה
התנועה במרחב מאפשרת למבקר לגלות כל פעם חלל נוסף אחר, כאשר הגורם המקשר ביניהם הוא השימוש בחומרים טבעיים וארציים, כמו התקרה הרקומה, שולחנות עץ האורן הירושלמי, רצפת העץ מפירוקים, מתקני התצוגה מפרופילי מתכת שחורה ומעל הכל קירות האבן היפואים.
רשימת ספקים חלקית:
פרקט- א.ח פרקטים
תאורה טכנית – קרני תכלת
מסגרות – צח לוי
קירות – טסרה
שולחן – טירן עיצובים בעץ
ליטוש – מור ליטושים
חבלים – ירושלמי חבלים
 משכית
553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנון מרהיב
נפלא

יפה מאד

פשוט יפה!!!! שאפו

בודק...