עיצוב פנים אישי, הרמוני ומושלם לכולם

האבא שף, האימא עוסקת ברפואה אלטרנטיבית והילדים מתחנכים בחינוך המונטסורי. עיצוב פנים אישי שהותאם לכל אחד מבני המשפחה יצר הרמוניה מושלמת

אלון שפירא נופר כרמל
194 מ"ר
495 מ"ר
אלון שפירא
ג'ני רבינוביץ
נופר כרמל
נופר כרמל

ביישוב קהילתי בגליל המערבי, זוג צעיר, חובבי טבע, הורים לשני ילדים קטנים, רכשו לעצמם בית שפונה לנוף ירוק ומרהיב. חשוב היה להם להחדיר את הטבע הביתה, בעיקר כדי שתהיה להם אפשרות להעניק לילדיהם בית מעורר חוויות רגשיות שמותאמות לשיטת החינוך המונטסורי. לפיכך, שמה נופר כרמל, מעצבת הפנים, את הדגש על מרחבים פנימיים גדולים וקשר הדוק, נוח ובטוח בין הפנים לחוץ. אלה מאפשרים לילדים לפתח עצמאות שמתחברת למעורבות שלהם בפעילות המשפחתית ביום-יום וכול היום.

סלון בסגנון נורדי

בסלון בהמשך לקיר הטלוויזיה אדן החלון הוגדל ועוצב כספסל ישיבה נוח ובטוח לצד החלון

11

ברוכים הבאים לחוויה המשפחתית 

ההוויה המשפחתית הייתה מקור השראה משמעותי בעיצוב הבית. אפשר לחוש בכך כבר עם הכניסה אל הבית. מעל שידה פרקטית להנחת פריטים קטנים דואר ומפתחות. תמונות משפחתיות עליזות שמקבלות את פני הבאים מכניסות את הבאים לאווירת הנועם ששוררת בכל הבית.

מבואת כניסה

מבואת כניסה עם שידה ומעליה תמונות משפחתיות בשחור לבן

1

הקיר שמסתיר ומגלה את הכול 

הדבר הראשון שמתגלה לעין אחרי שעוברים את מבואת הכניסה,  זה הקיר המרכזי בסלון, אחד מהאלמנטים העיצוביים העיקריים שמשקפים את שפת העיצוב שנבחרה לבית. בסלון, הלב הפועם של הבית, בו מתנהלת הפעילות המשפחתית ואירועי אירוח שונים, ניתן להבחין בפתרונות עיצוביים שהם גם פרקטיים. שפע של מקומות אחסון גלויים וסמויים. לאקססוריז ולצעצועים של הילדים, עוצב ספסל ישיבה המהווה גם עמדת תצפית נוחה לילדים. קיר גבס שמסתיר מערכות ותשתיות ותאורה המכוונת לכל אחד מפינות החדר כולל האומנות שתלויה על הקיר.

 

 

סלון בסגנון נורדי

הקיר המרכזי בסלון עם מקומות אחסון גלויים וסמויים וחלון גדול ליד ספסל ישיבה

12

מטבח מארח בצורה מיוחדת 

לדייר, שהוא שף העורך בביתו אירועים פרטיים, נדרש מטבח גדול ומרווח. עם שפע של מקומות אחסון וכל הציוד הדרוש לבישול ואירוח המוזמנים. כדי להתאים את המטבח לצרכיו המיוחדים של בעל הבית, היה צורך לשנות את התוכניות של האדריכלית. בהתאמה  לקווי המגרש המטבח תוכנן בצורניות מיוחדת שמוסיפה לו נופך של ייחודיות ומרחבים גדולים לאירוח ולחיי היומיום של המשפחה.

מטבח מודרני מינימליסטי

מטבח גדול ומרווח בצורניות מיוחדת

2

האורחים מתפנים בטבע

מוטיב הטבע שבולט בעיצובו של כל הבית, ממשיך גם בשירותי האורחים. הקירות מחופים באריחי טראצו ומעמד הכיור עשוי גוש עץ גולמי טבעי עליו מונח כיור בגוון ירוק רגוע שמשלים את המראה

שירותי אורחים

שירותי אורחים עם משטח של גוש עץ גולמי וטבעי

10

 רוגע – כלל ראשון ברפואה אלטרנטיבית 

חדר הטיפולים של הדיירת העוסקת ברפואה אלטרנטיבית משדר רוגע ושלווה. כמו בכל הבית גם כאן, המעצבת נופר כרמל שמה דגש על חומרים טבעיים וגוונים בהירים המשדרים שלווה ונועם. וילון רך ונעים מסנן את אור היום החודר פנימה ונוסך בחדר אווירה מפנקת.

חדר טיפולים

חדר טיפולים מעוצב בגוונים בהירים

5

גם בדרך למעלה כל פינה מנוצלת 

גרם המדרגות שמובילות לקומת חדרי השינה נוצל במלואו. ההתחשבות בילדים ויצירת מקומות מיוחדים עבורם, כחלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים האישי, ניכר גם כאן. ילדים אוהבים מקומות בהם הם יכולים להסתתר. לכן, לצד ניצול החלל שמתחת למדרגות למקומות אחסון, נופר עיצבה גומחת ישיבה קטנה מותאמת לילדים וגם למבוגרים המעוניינים לחלוץ את הנעליים בטרם עולים לחדרם הפרטי.

גרם מדרגות

גרם מדרגות מנוצל למקומות אחסון וספסל ישיבה קטן

9

 פגישה ועוד פגישה בקומה העליונה

רחבה גדולה שמקדימה את חדרי השינה מתגלה במרכזה של הקומה העליונה. שוב, מקומות אחסון רבים, פתרון אידיאלי לשמירה על עיצוב הפנים בבית, וספה המורכבת למעשה ממזרונים מרופדים המונחים אחד מעל השני, הספה יכולה להפוך למשטח רביצה נוח, עוד אלמנט עיצובי שנועד לפתח אצל הילדים רעיונות יצירתיים.

פינת משפחה בקומה עליונה

פינת משפחה מרווחת בקומה העליונה

8

מתחת לגג המשופע

אחד מהדברים הבולטים בעיצוב הפנים של הבית, הם המרחבים הגדולים שמורגשים גם בחדרים הפרטיים של כל אחד מבני המשפחה. תחושת המרחב הגדול מחוזקת בחדר השינה של ההורים, באמצעות החלונות שמקיפים את החדר, ושוב, הגוונים הבהירים, כולל הצבע הלבן שנבחר לתקרת העץ המשופעת.

 

חדר שינה הורים

חדר שינה הורים מתחת לגג משופע

4

 מוקדש להורים באהבה

עיצוב הפנים האישי שבכול הבית, קיבל טוויסט קטן בחדר הרחצה של ההורים. הקיר אליו צמוד ארון שמהווה גם עמדה לכיור. חופה האריחים מיוחדים ובצבע רומנטי של וורוד עתיק מתקרב לגוון טבעי של אדמה. גוף תאורה עשוי פליז ומראה מקושתת משלימים את האווירה המיוחדת שמוקדשת להורים באהבה.

 

חדר רחצה הורים

חדר רחצה של ההורים עם חיפוי קיר באריחים מיוחדים

3

טבע, שלווה ונועם כבסיס ליצירה

בחדרו של הבן הבכור, הקפידה המעצבת על שילוב אלמנטים מהטבע, חומרים טבעיים, רצפת פרקט כמו ביתר חדרי השינה, ואפילו מנורת הלילה נראית כעלה פילדנדרום גדול דרכו בוקע אור מעודן. לשולחן היצירה שמותאם לגילו של הילד, נבחר הקיר שצמוד לארון.

חדר ילד

חדר ילד עם רצפת פרקט ופינת יצירה

6

מיטה בטוחה צמודה לרצפה

תכנון חדרו של הבן השני התחיל עוד בטרם נולד, מין הילוד נשמר כנעלם עד יום לידתו. לכן, לעיצוב החדר נבחרו צבעים בגוונים ניטרליים המתאימים לשני המינים. גם כאן, נבחר עיצוב מונטסורי הכולל רהיטים מונגשים ובטוחים. במיוחד בולטת המיטה הצמודה לרצפה שהכניסה והיצאה מתבצעת על ידי הילד באופן עצמאי בבטחה ובקלות.

 

 

חדר ילד נורדי

חדר תינוק מעוצב בהתאם לשיטה המונטסורית משאפשרת לילד פעילות עצמאית ובטוחה

7

לסיכום – דברי המעצבת נופר כרמל:

"הקשר החברי שלי עם בעלת הבית החל בתקופת השירות הצבאי. חזרנו ונפגשנו כשהיא ובעלה בחרו בי לעצב את ביתם, ולא בכדי. מתוך ההיכרות ביננו היא ידעה שתוכל לסמוך עלי, ואכן, בבחירות שעשינו ביחד הצבענו על אותם הדברים. אך מעבר לבחירות, היא ידעה שעיצוב הפנים האישי יותאם במדויק לצרכים הספציפיים של כל אחד מבני המשפחה ובעיקר של הילדים, דוגמה לכך אפשר לראות בספסל המאורך והבטוח שתכננתי לחדר הרחצה שלהם, וזו רק דוגמה קטנה. לאורך כל הפרויקט, מתוך הזדהות מוחלטת עם טעמה וסגנון העיצוב המועדף עליה, הייתה לי הרגשה שאני מעצבת את ביתי שלי. בסיכומו של הפרוייקט  להתייחסות נוצר שילוב מושלם בין פונקציונליות למראה ויצירת שפת עיצוב מיוחדת, העוברת כחוט השני בכל הבית ומשדרת פשטות יוקרתית".

חדר רחצה ילדים

חדר רחצה של הילדים

13

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

חדר רחצה של הילדים

קרדיטים לספקים:

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מושלם

אהבתי את הצבעים ואת המרחב בבית. לא אהבתי חלק מהבחירות הלא פרקטיות - ספסל חלון שאי אפשר לשבת עליו כשהחלון פתוח, ספסל מתחת למדרגות שמן הסתם אף אחד לא יישב שם. לפעמים כדאי לחשוב קצת לפני שמבצעים משהו.

מקסים מקסים. נקי חם ועושה חשק לגור . תהנו מהבית וכל הכבוד למעצבת

בית וואו

מה זה הדבר הזה ???

עיצוב מהמם!! נופר מוכשרת בטירוף!!!

נהדר שאפו למעצבת ולדיירים

בודק...