בניגוד למקובל: עיצוב בשחור עושה אור בעיניים

לצבע השחור תכונות רבות, הוא אלגנטי, מודרני, על זמני ומפתיע, אולי תופתעו, אבל עיצוב בשחור, בשילוב מדויק עם גוונים בהירים משמח ועושה אור בבית

טלי קנדל עדי שטיינהוף
250 מ"ר
350 מ"ר
טלי קנדל
עדי שטיינהוף
עדי שטיינהוף
עדי שטיינהוף

למשפחה בת חמש נפשות, הגרה בדירה אותה עיצבה להם בעבר עדי שטיינהוף, הגיעה שמועה שבתל ברוך הוותיקה נבנת שכונה חדשה ובה 26 ווילות. מצד אחד הם מאוד אוהבים את הדירה בה הם גרים ומצד שני המעבר לווילה חדשה קרץ להם. בסופו של דבר מי החליט עבורם אם לעבור או להישאר הייתה המעצבת, בעיקר בשל העובדה שהווילה נמסרה לרוכשים במצב של מעטפת, מה שאפשר תכנון מדויק לאופי וצורכי המשפחה, ממש תפור לפי מידה.

הדיירים העתידיים, כשהם  מודעים לטעמה וסגנונה הייחודי של עדי שטיינהוף, נתנו לה לאור ירוק לעצב את ביתם. הם היו בטוחים בתוצאה הסופית וביקשו שביתם יהיה מעוצב בקו מודרני ברור ועל זמני, שתשרור בו אווירה משפחתית חמימה ונעימה, שהוא יהיה מואר ושמח ושהשחור יהווה  מוטיב מרכזי בעיצוב.

עיצוב מודרני בשחור

מטבח, מדרגות וספרייה בגוונים של אפור גרפיט ושחור

8

שלוש שכבות כתוכן עניינים 

הנכנסים הביתה נתקלים מיד בתמצית שפת העיצוב שנבחרה לכל הבית. על גבי רצפה בגוון בטון גולמי, ניצב שולחן גדול בקווים ישרים, סביבו לקט של כיסאות בסגנונות עיצוב, צבעים ומרקמים שונים. הבחירה המכוונת של הכיסאות נועדה לבשר ולהדגיש את עקרונות שפת העיצוב: מודרני, על זמני, נוכח ועם זאת אוורירי. בחירת החומרים והצבעים, השחור, הבטון והברזל, יוצרות שכבות עומק ומראה תלת ממדי, פונקציונלי, אסתטי ומעורר עניין וסקרנות. כרקע לפינת האוכל עוצבה ספרייה שחורה ומאחוריה גרם מדרגות ברזל.

מבעד למעקה הזכוכית מתגלות מדרגות צפות, עשויות עץ טבעי. מדרגות העץ מובילות לרצפת הפרקט במפלסים העליונים, ומתכתבות עם גוף התאורה מעל השולחן ושני הכיסאות שנבחרו לייצג את תוספות העץ החמימות ששולבו בעיצוב בשחור. תוספת של עץ בגוון כהה, מתגלה בצידו של האי הפונה לכיוון פינת האוכל. כחלק מסצנת החגיגיות והאירוח שמותאמת לפינת. דופן האי עוצב כרהיט עם דלתות מחופות בעץ כהה ואלגנטי.

פינת אוכל , מדרגות מטבח מודרני

מבט מהצד על פינת האוכל, הספריה והמדרגות

6

סוד העיצוב המושלם -אחסון 

במטבח שמהווה חלק משמעותי במרחב החברתי, שטיינהוף שמה דגש על תכנון מקומות אחסון רבים. קיר ארונות גבוהים, בו משולבים המכשירים החשמליים, משטח עבודה מאורך מתחת לחלון גדול ומתחתיו ארונות נוספים. מול החלון אי גדול, מעשה נגרות, בעל שלוש פונקציות: משטח עבודה מחופה גרניט פורצלן, ארונות אחסון נוספים ודלפק לארוחות יומיומיות סביבו יושבים הסועדים פנים מול פנים. את צבע האפור גרפיט שנבחר למטבח משלימים גופי תאורה מעוצבים בשחור.

מטבח אפור מודרני

מטבח אפור גרפיט עם גופי תאורה שחורים

10

בסלון מעגלים פינות

שני שולחנות סלוניים מעוצבים בקווים מעוגלים, ניצבים על גבי שטיח קש טבעי ועגול,  לידם כורסה בהירה המעוצבת בקווים רכים ועדינים, יוצרים אווירה מרוככת, נעימה ומפנקת,  בסלון שנועד לבילוי בשעות הפנאי ולאירוח. מראה החוץ שחודר פנימה דרך הוויטרינות הממוסגרת בשחור, יחד עם תוספות הטקסטיל שמתבטאות בכריות על הספה, מוסיפים המון לאווירה.

סלון מודרני

שטיח קש, שולחנות עגולים עשויים גוון עץ טבעי וכריות צבעוניות יוצרים אווירה חמימה

9

מפלס עליון מעל קומת הכניסה

אל שתי הקומות שתוכננו ועוצבו מעל קומת הכניסה אפשר להגיע בשתי דרכים, במעלה המדרגות או במעלית פנימית שעוברת בכל הקומות. אל חדרי הילדים עוברים דרך רחבה גדולה, שכאמור, חופתה ברצפת פרקט עץ. ספה צמודה למעקה הזכוכית ניצבת מול מסך טלוויזיה שנועד לשרת את שלושת הילדים. גם כאן ניכרת חשיבה פונקציונלית בתכנון ועיצב מקומות אחסון רבים.

מבואה לחדר ישנה

אל חדרי הילדים והשירותים עוברים דרך רחבה גדולה שנועדה גם לילדים לצפייה בטלוויזיה

4

הדלתות ממשיכות בשחור

בחדרו של הבן הבכור, לקירות ולארון שממוקם מול המיטה נבחר הצבע בלבן. במרכז הארון, עוצבה גומחה שבעתיד תשולב בה טלוויזיה. לעת עתה, כל עוד הצפייה בטלוויזיה מבוקרת על ידי ההורים,  היא משמשת כמקום לאוסף המשחקים של הילד. היות והילד נוהג לארח את חבריו בחדרו, הוצבה המיטה במרכז החדר. לחדרו הוצמד חדר רחצה כשהמעבר אליו, כמו הכניסה לחדר, מתבצע דרך פתח רחב עם דלת שחורה.

חדר נער מודרני

חדר ילד עם חדר רחצה צמוד

3

שניים בחדר רחצה משותף 

לשני הילדים הקטנים יותר עוצב חדר רחצה משותף. כאן ניתן לראות בברור את השילוב בין גוון בטון גולמי שמחפה את הקירות, לבין עיצוב עמדת הכיורים שמעוצבת בשחור, והתוספות הלבנות שבאות לידי ביטוי במשטח עליון וכיורים לבנים. לנוחיות שני הילדים המשתמשים בחדר הרחצה, תוכננו ועוצבו שני כיורים נפרדים, עם מראות מרובעות וברזים שחורים. .

חדר רחצה בנים

חדר רחצה ילדים עם שני כיורים

1

איך הדלתות השחורות והצפות נקשרות לקירות? 

שטיינהוף נתנה דגש מיוחד על עיצוב הדלתות, שמהוות אלמנט עיצובי בולט בכל הבית. הדלתות גבוהות מהמקובל, מעוצבות ללא משקוף ובכך יוצרות תחושה של ריחוף. שילובם בקירות הלבנים מודגש באמצעות פנלים שחורים שלכאורה יוצאים מהדלתות, מקיפים את כל הקירות ובכך יוצרים מראה הרמוני. לצד הרחבה הגדולה שמובילה לחדרי הילדים, כניסה לחדר כביסה והמשכו של גרם המדרגות המוביל לקומת ההורים. מעליו חלון סקיילייט דרכו חודר אור המציף את הרחבה כולה.

חזית ארון שחורה

דלתות שחורות בכניסה לחדרים ובארונות האחסון

970X647 תמונה לתוכן הכתבה חדש (25)

ההורים מעל כולם

המפלס העליון הוקדש כולו להורים. חדר שינה, חדר ארונות וחדר רחצה צמוד. גם כאן, כביתר חדרי השינה בבית, בולטת לעין רצפת פרקט העץ. לחדר הלבן נבחרה מיטה אפורה, והתזכורת יחידה לצבע השחור השולט בבית מופיעה בצורת כורסה קלילה, הניצבת מול המיטה ומאוורר תקרתי שחור.

 

חדר שינה הורים

חדר השינה של ההורים

7

קווים שחורים ועדינים

בעיצוב חדר הרחצה של ההורים, הצמוד לאזור השינה, מודגש המרחב הגדול, כשהאור החודר פנימה דרך חלון גדול מוסיף לו נפח. כמו בשאר חדרי הרחצה בבית, גם כאן הקירות חופו באריחים בגוון בטון גולמי, כשהתוספות השחרות מתבטאות באלמנטים דקים, העשויים פסים שחורים ועדינים וכמובן בעמדת הכיור המעוצבת בשחור.

 

חדר רחצה הורים

חדר רחצה הורים

2

לסיום- דבריה של עדי שטיינהוף:

" אני נהנית לעבוד עם לקוחות שמבינים עיצוב ומכירים בערך שלו כתחום אמנותי מובהק. במיוחד כשהם חוזרים אלי פעם נוספת. אני מעריכה מאוד לקוחות שיש להם אומץ ונכונות לחשוף את הייחודית שלהם, תוך הגדרה עיצובית שמשקפת אותם ואת אורח חייהם. לאורך שנות הקריירה, יחד עם הקפדנות והאהבה לעיצוב ייחודי, אני מתייחסת בכבוד לצד הפרקטי. אני מאמינה במקוריות עיצובית, משקפת בצורה מיטבית את הדיירים ועדיין אני מתרגשת כשאנשים מזהים את טביעת האצבע שלי בבתים שעיצבתי".

עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

11

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

המעצב עדי שטיינהוף

קרדיטים לספקים:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...