האדריכלית שמשלבת מציאות מדומה במרחב כפרי

אצל יעל שיבולי, בעלת סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, קיבוצניקית שרואה את החיבור הטבעי בין אדריכלות, הסביבה הטבעית והחדשנות, תטיילו בבית עוד בשלב התוכנית

שירן כרמל יעל שיבולי
175 מ"ר
שירן כרמל
יעל שיבולי
יעל שיבולי
מיכל אגם

תכנון בתי מגורים פרטיים במשקים ובנחלות, דומה במובנים רבים לבנייה באזורים עירוניים ופרברים, אלא, שכשמדובר בבניה בנחלה משפחתית, יש חשיבות רבה להעמדת הבית ותכנונו ביחס למבנים קיימים. החל מחלוקה נכונה של השטח שבעתיד יאפשר חלוקה נוספת, דרך התחשבות מרבית בפרטיות של כל אחת מהמשפחות וכלה, בהתאמת הבית לנוף ולסביבה המקיפה אותו.

במשך 20 שנות ותק בתחום, עם התמחות בתחום בנייה באזורים כפריים, פיתחה המעצבת אסטרטגיה ספציפית כוללת ומקיפה. בזכות הסקרנות והרצון שלה להביא חידושים מתחום הבנייה שיסייעו לתהליך, מרבה יעל לשלב טכנולוגיות מתקדמות בשיטות עבודתה. לפני שנה השיקה מוצר מהפכני חדש בתחום ויעיל על מאוד: משקפי מציאות מדומה. באמצעותם יכולים הלקוחות לנוע בתוך ביתם המתוכנן טרם הבנייה. הייתרונות רבים ומאפשרים הבנה מלאה של תכנון המרחב, שינוי תוכניות במן אמת, חסכון בעלויות, תכנון וירטואלי מדוייק וחווית לקוח ייחודית.

"משקפי ה VR מאפשרים לי לדייק פרטים והדיירים יודעים למה לצפות ומאפשרים לי להמשיך בתהליך בבטחה ואמון מלא" מסבירה יעל.

עיצוב כפרי נורדי

לעיצוב הפנים נבחר סגנון כפרי נורדי

9

H פתוח למרחבי השדות 

הקו האדריכלי והעיצובי של יעל שיבולי, מתאפיין בפונקציונליות מרבית המתבטאת בקווים נקיים וחומרים טבעיים. כל זה ויותר מכך, בא לידי ביטוי בביתם של זוג צעיר ותינוק, הפתוח למרחבי שדות החיטה הירוקים ותוכנן בצורת האות H .

מטרת התכנון היתה ליצור הפרדה בין האגף הפרטי של הבית לאגף הציבורי ולייצר מרווח פרטי למשפחה, כמו המרפסת המקורה בתכנון בית זה.

בית כפרי

פטיו חיצוני מחבר בין שני אגפי הבנית שבנוי בצורת האו H

1

יחד ולחוד: פטיו המאפשר פרטיות וחיבור

בין ביתם של ההורים לביתם החדש של הבת, בעלה ובתם הקטנה, משתרעים מרחבי דשא גדולים. אבל כאמור, על מנת שכל אחת מהמשפחות תוכל ליהנות מפרטיות, העמדת הבית נעשתה כך שהפטיו הממוקם בין שני אגפי הבית, פתוח למרחבים הפתוחים ומאפשר למשפחה הצעירה וגם להורים שגרים בסמיכות, פרטיות מלאה.

פטיו חיצוני

בפטיו החיצוני שתי פינות ישיבה

2

מחוברים לטבע כבר מהכניסה

עם פתיחת דלת הכניסה הרחבה, במהלך המעבר אל תוך הבית, הקשר עם הסביבה והטבע ממשיך. מול הכניסה מתגלה הפטיו הפתוח לנוף. הנכנסים פנימה בוחרים לעבור לחלל הציבורי של הבית או לאגף שמולו, בו מרוכזים חדרי השינה.

כניסה לבית כפרי

דלת הכניסה במראה מהחוץ פנימה ומהפנים החוצה

3

כפרי, נורדי, מחבק ואינטימי

הבוחרים באגף הציבורי, נכנסים לסלון מעוצב בסגנון כפרי נורדי. מעליו תקרת קורות עץ, שהמראה שלהם רוכך בצביעת ווש בהירה המשדרת קלילות, רכות ונועם. בין היתר בולטים בחלל קווים גאומטריים הבאים לידי ביטוי גם באומנות, בשטיח ובכוננית הטלוויזיה.

סלון כפרי נורדי

סלון בעיצוב כפרי נורדי עם תקרת עץ מולבנת

4

הכול מתרחש סביבו

פגישות משפחתיות, סצנות אירוח, ארוחות יומיומיות וחגיגיות, הכול מתרחש במטבח שממשיך את הקו העיצובי המתגלה בסלון. שפע של מקומות אחסון, חזית ארונות לבנה עם ידיות נורדיות מקוריות, אי מרובע, עם תוספת מקומות אחסון, משטח עבודה עליון ומקרר יין, אליו צמוד שולחן אוכל שעוצב במיוחד, בשילוב רגלי ברזל ומשטח עץ. את השולחן אפשר להזיז ולשנות את מיקומו בחלל בהתאם לנדרש.

מטבח כפרי נורדי

מטבח לבן בעיצוב נורדי

5

תנו לחומר לדבר

בשפת העיצוב של יעל שיבולי, שכאמור, מבוססת על חומרים טבעיים, היא מאפשרת לחומר לדבר. דוגמה לכך מהווה גרם המדרגות העשוי פלדה גולמית ומתכתב עם מסגרות הפתחים שעשויות פרופיל אלומיניום כהה. מתחת למדרגות שמובילות למפלס העליון בו ממוקם הסטודיו של אב המשפחה, ניצב ארון וינטג' שעבר במשפחה במשך דורות.

מדרגות פלדה

גרם מדרגות מפלדה גולמית מתחתיו ארון וינטג'

10

אינטימיות באווירה צעירה

בחדר השינה של ההורים, להגברת תחושת האינטימיות, את גובהה של תקרת העץ מחליפה תקרה בנויה שעדיין שומרת על גובה מרשים. לרצפת פרקט העץ שממשיכה את רצפת הבית כולו, נבחרה דוגמת פישבון. שני גופי תאורה בעיצוב מודרני מוסיפים לחדר מראה צעיר ועכשווי.

חדר שינה כפרי

חדר שינה מינימליסטי עם פרקט פישבון וגופי תאורה מודרניים

7

בלי יוצא מן הכלל

גם בחדר הרחצה ניכרת שפת העיצוב שנבחרה עבור הבית כולו. לריצוף נבחרו אריחי טראצו כהים, עליהם בולט הגוון הבהיר של עמדת הכיור והכלים הסניטריים הלבנים, כולל משטח לבן וצח. המסגרות הכהות בפתחי החלונות והדלתות , תורגמו כאן למקלחון שקוף שממוסגר בשחור וברזים שמשלימים את התמונה.

חדר רחצה נורדי

חדר רחצה בעיצוב נורדי

8

לסיום- דברי המתכננת והמעצבת והאדריכלית יעל שיבולי:

"בעבודתי חשוב לי מאוד הקשר והחיבור שלי לאדם ולסביבה. האנשים להם אני מתכננת ומעצבת את ביתם הם הבסיס לעבודה משותפת כשהאדם במרכז. אני קשובה לצרכים, לרצונות ולחלומות. כל פרויקט שלי מותאם באופן אישי. א​ני מאמינה בנתינה. יוצרת תחושה של ביטחון באמצעות  שפת עיצוב מקצועית עשירה בידע וספוגה בניסיון, את הידע וההבנה שלי בתחום אני מנגישה ללקוחותיי באמצעות מציאות מדומה המאפשרת להם לנוע בביתם ולחוות את המרחבים הפנימיים עוד בטרם הבית נבנה".

 

מטבח כפרי נורדי

מטבח כפרי נורדי עם אי ובו בין היתר מקרר יין

6

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

970X647 תמונה לתוכן הכתבה חדש
צילום: עדו לביא

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

האדריכלית והמעצבת יעל שיבולי

קרדיטים לספקים:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...