רומנטיקה איטלקית: עיצוב מחדש של דירה ישנה

דיירת חובבת וינטג' ביקשה לחדש את דירתה הישנה. המעצבת שגם היא חובבת וינטג' הבינה ללבה וידעה איך לשלב בין עיצוב מחדש של דירה ישנה לבין שמירה על הריהוט ופריטי העיצוב קלאסיים שרובם נאספו בדרום איטליה.

100 + כ-10 מרפסת מ"ר
ודים קולינסקי
לאה בארז

 

נפולי בדרום איטליה כאן בבית שמש

אם ובנה החיל שגרים בדירה ישנה בבניין שנבנה לפני 30 שנה, החליטו לחדש. האם, שקשורה מאוד לרהיטים, פריטי עיצוב ואומנות קלאסיים שבראשותה, ביקשה שבדירה תשמר האווירה הרומנטית שכל כך אופיינית לדרום איטליה בכלל ונפולי בפרט. היא ידעה שרק מעצבת חובבת ויטג' שיודעת להעריך יופיים של פריטים, תדע איך לשלב בעיצוב מחדש של דירה ישנה את כל האוצרות השמורים אצלה.

כך נבחרה לפרויקט המיוחד הזה לאה בארז. אחרי שהתפעמה מכל הדברים שגילתה בבית, היא התחילה בשני צעדים: החלפת הריצוף הישן בחדש, ועיצוב מחדש של המטבח. לריצוף נבחרו אריחים דרום איטלקים, אלה מתחברים למשטח שיש טבעי ועולים כחיפוי על הקיר עד לארונות העליונים.

מטבח איטלקי

מטבח שעוצב בסגנון דרום איטליה

מטבח שעוצב בסגנון דרום איטליה

בפינת האוכל שבמטבח נתלו תמונות של הצלם ודים קולינסקי, שעושה יצירות אומנותיות מחיבור של פרטי וינטג' מקוריים.

ודים קולינסקי

האומן היוצר ודים קולינסקי חותם על יצירת האומנות שלו

ודים קולינסקי

מה מסתירים ומה מגלים

בתכנון מקומות האחסון שלמעשה מחברים את המטבח למבואת הכניסה, תוכננו שני ארונות. ארון אחד, המיועד לספרים, תיקים ומעילים, בעל דלתות שנסגרות, כשבחזית שלו הותקנה מראה היוצרת תחושה של מרחב גדול. הארון השני שהונח על גבי השיש, עוצב כוויטרינה פתוחה המגלה את יופיים של הכלים האוטנטיים.

וטרינה במטבח

הארון הויטרינה שולב בעיצוב המטבח

הארון הויטרינה שולב בעיצוב המטבח

אוכלים בטעם של פעם

בנוסף לפינת האוכל שבמטבח, במרחב החברתי הוקצע מקום נרחב לפינת אוכל חגיגית, מעל השולחן העגול והכיסאות בעיצוב קלאסי נתלתה נברשת נחושת גדולה בדוגמת וינטג'.

 

פינת אוכל וינטג'

נותנים כבוד לעיצובים מהעבר שנעשו על ידי אומנים בעלי מקצוע

פינת אוכל וינטג'

בובה של סלון

האיטלקים בכלל והנפוליטנים בפרט ידועים באהבתם והערכה הרבה שהם רוכשים ליוצרי הבובות שהן הרבה יותר מצעצוע. הבובות מפוזרות בכל הבית ונראות במלוא הדרן בסלון.

סלון עתיק משופץ

אריחים בהירים שנראים כרצפת פרקט צבועה בלבן

סלון עתיק משופץ

פריט וינטג' קאלסי ומקורי מעורר השראה

השם קפודימונטה . Capodimonte הוא שם נרדף ליצירות אומנותיות עשויות מהפורצלן הנפוליטני האיכותי ביותר. פריטי קפודימונטה רבים מוצגים במוזיאון הידוע בנפולי שנמצא בארמון הנושא את אותו השם. דוגמה מרהביה לכך זו הנברשת הגדולה שנתלתה בחדר השינה של הדיירת.

שנדליר מפורצלן

קפודימונטה. Capodimonte זה שם נרדף לעבודות פורצלן יוקרתיות

שנדליר מפורצלן

חלומות נוסטלגיים נעימים

לריצוף שחודש בכל הדירה נבחרו אריחים של 100X100 בדימוי עץ. בחדר השינה מתחברים לריצוף העדין, צבעוניות רגועה ושלווה, ווילונות דקיקים. וכמובן כיסא מרופד עליו יושבת בובה.

חדר שינה וינטג'

מיטת עץ בעיצוב קלאסי נוספו ארוניות לילה באותו סגנון איטלקי

מיטת עץ בעיצוב קלאסי נוספו ארוניות לילה באותו סגנון איטלקי

קיר כוח בחדר השינה

המעצבת שרצתה להדק את הקשר בין הדיירת לנפולי וסביבתה, בחרה לחפות את אחד מהקירות בחדר השינה בטפט איטלקי מעוצב בסגנון דרום איטליה. בצמוד לקיר שמשפיע על האווירה בכל החדר, הוצמד רהיט וינטג' מקורי ועליו שעון פורצלן מעוטר.

סגנון וינטג'

סגנון וינטג'

סגנון וינטג'

ותכשיט מיוחד לווילון

עוד פרט קטן שמרבים להשתמש בו בדרום איטליה נראה כמו תכשיט שמיועד לתסרוקת של אישה מהודרת אבל כל יעוד הוא לאסוף את קפלי הווילון ולהוסיף לו יופי.

מנורת נחושת וינטג'

על ארונית הלילה מנורת נחושת וינטג' עם אהיל ויטראז'

על ארונית הלילה מנורת נחושת וינטג' עם אהיל ויטראז'

לסיום, דברי המעצבת: 

"הפרויקט הזה הוא בין האהובים עלי ביותר, כחובבת וינטג', צבעוניות ואקססוריז מאוד נהניתי לשלב את הכול על רקעים בהירים ורגועים שהבליטו את היופי של הפריטים הרבים. באמת פרויקט מיוחד".

רשימת ספקים חלקית –

ריצוף- "חלמיש" קרמיקה

תמונות ודים קולינסקי

פרופילים דקורטיביים "ש.י.ר.ן."

טפטים "פרפקטו עיצובים"

בודק...