שכורה במצב טוב: 4 טיפים לשדרוג הדירה השכורה שלכם

שכורה במצב טוב: דירה שכורה עלולה להיות חלום בלהות ויכולה להיות הדבר הכי טוב שקרה לכם, הכל טמון בעיצוב נכון. כך תהפכו דירה שכורה למעוררת קנאה

יח"צ

סלון כחול

 הום סטיילינג לדירה שכורה עם תוספת צבע, גרפיקה, ריהוט ישן וחדש וטקסטיל. עיצוב: טל אגא. צילום: רן ארדה

חלק גדול מאיתנו, בשלבי החיים השונים, מתגוררים בדירות שכורות שמהוות לנו מכורח הנסיבות בית לכל דבר ועניין, אפילו אם הוא לא מופיע על שמנו בטאבו. חלק מהדירות הללו מגיע במצב רעוע וחלקן לעומת זאת מעוצבות וחדישות, הכל שאלה של תקציב כמובן. כך או כך, ישנם אתגרים עמם כל שוכר מתמודד בדרך לעיצוב בית חמים ונעים.
אז מה עושים כשהדירה ששכרנו לא ממש מעוצבת לטעמנו? כשארונות המטבח והאריחים המעטרים את חדר האמבטיה אינם בדיוק הסגנון העיצובי שעליו תמיד חלמנו? לפניכם אתגרים עיצוביים בדירה שכורה והסברים כיצד ניתן להתגבר עליהם בהצלחה באמצעות שדרוג מראה הבית ע"י צבע, ריהוט, טקסטיל ואקססוריז, ולזכות בחלל דירה מפנק ונעים.

טיפ 1: צרו מקומות אחסון נוספים על ידי ריהוט מתאים


שטחי אחסון הם לרוב האתגר הגדול שעמו תאלצו להתמודד כשתחפשו בית ראוי לחפצים שלכם. מחשבה יצירתית תהפוך למאסט, ותעזור לכם לחסוך כסף בדרך. במקום לקדוח על הקיר מדפים, תהליך שלא תמיד מתאים, וגם ידרוש מכם אקסטרה עבודה כשתעזבו את הדירה ותידרשו להחזיר את מצב הקירות לקדמותם, תוכלו להיעזר, לדוגמא, במדפים עומדים בצורת חי"ת, אותם תוכלו להניח בסביבת הכיור, או משטחי העבודה במטבח, וליצור אחסון נוסף (על המדף וגם תחתיו).

גם בחדר הרחצה, אשר לא תמיד מאובזר בשטחי אחסון מרובים עבור כל חפצי הטואלטיקה שלכם, תוכלו להיעזר במתלים הנצמדים בוואקום, או בכאלה שנדבקים בעזרת דבק דו צדדי, שאותם קל להסיר בתום השימוש, מבלי לעשות נזק לקירות או האריחים.

טיפ מעשי: השתמשו בריהוט כגון כוורת, מד'פים עומדים, מתלים הנצמדים בוןאקום וכדומה.


טיפ 2: מכניסים צבע לקירות ומחמים עם טקסטיל נכון


מרביתן של הדירות השכורות בישראל צבועות בגווני הבז' לסוגיו, ומציגות קירות עירומים ומשמימים. איך תהפכו אותם לקצת יותר ידידותיים ומשמחים ופחות גנריים? שימוש בתמונות הוא צורה אחת להפיח חיים בקירות הבית ולהפוך את הדירה לשלכם. גם מדבקות קיר לשימוש רב פעמי הן דרך נפלאה לשדרוג החלל, והבונוס הוא שניתן להסירן בקלות ולבצע בהם שימוש חוזר בדירה הבאה, באתרי הקנייה השונים ברשת תוכלו למצוא מדבקות כאלו, במחירים נוחים ובשלל עיצובים.

אם בחרתם להשקיע וגם לצבוע את אחד הקירות, רצוי לבחור בגוון שאינו כהה מדי, ולהימנע מטייחים עם טקסטורה, שיהיה לכם קשה מאוד (או יקר מאוד) להחזיר למצב המקורי. אמצעי נוסף לחימום החלל הוא אביזרי טקסטיל, שיוכלו לעבור איתכם לכל מקום. עדיף לבחור בשטיחים קלי משקל, שקל לנער ולנקות, כאלה שיעניקו נקודת צבע נדרשת לחלל וכמובן את החמימות הרצויה.

גם כריות נוי הן דרך נוספת ליצירת חמימות ונינוחות בחלל. חלונות ישנים ניתן לשדרג ולהסוות באמצעות וילונות, כאשר השימוש בטקסטיל יעניק תחושה נעימה בכל חלל. שטיח בדוגמא גיאומטרית, כריות צבעוניות או מונוכרומטיות בגדלים שונים וכמובן כיסויי מיטה הם פריטים הכרחיים בכל דירה.

טיפ מעשי: רעננו את הקירות ע"י תליית תמונות, מדבקות קיר ניתנות להסרה, ואם לצבוע קיר בצבעים בהירים וכן מוצרי טקסטיל לחימום האווירה.

וילון אפור בחדר שינהשימוש נכון בפריטי טקסטיל כמו וילונות וכריות, מבטיח להפוך גם חדר שינה משמים למרהיב ומפנק. עיצוב פנים: רחלי טרוינה. צילום: יח"צ


טיפ 3: משקיעים ברהיטים שיכולים להמשיך איתכם


כל מי שהתנסה כבר בתענוג המפוקפק שנקרא מעבר דירה, כבר לא יסתכל על הרהיטים שלו באותה הצורה. אחרי שהובלתם בקושי את הספה הענקית שלכם מדירה אחת לאחרת, או, למרבה הצער, נאלצתם לוותר על פריט שהיה גדול מדי עבור הדירה החדשה, אתם כבר תדעו להבא לקנות רהיטים שיתאימו למעברי דירה ויתאימו לגדלים שונים של חללים.

השקיעו בריהוט מודולארי שקל לשנע ממקום למקום, ומתאימים במיוחד לאיזורים קטנים, את אלה תוכלו לנייד איתכם גם לדירה הבאה. ספות בגדלים סטנדרטיים, פטנטים כמו חיבור הדום לספה כדי להפוך אותה לספה פינתית, אלה הם רק חלק מהדוגמאות שאפשר למצוא בשוק. "המראה האקלקטי הוא זה שיאפשר לכם להראות את האופי שלכם, כשהוא משולב בדירה אחרת, שלא אתם עיצבתם.

אביזרים משלימים הם העזרים הטובים ביותר ליצירת מקום שישדר חמימות ביתית ואסתטיות בחלל." אומרת מעצבת הפנים הדס רוט, מ"הלל אדריכלות", "זה נכון שלעיתים לא כלכלי לרכוש ריהוט במיוחד עבור דירה שכורה אולם כדאי להשקיע ברהיט או שניים שיעברו איתנו לדירות הבאות, וכדאי לבחור בצבעים נייטרלים שיתאימו לכל חלל, וכזה בעל אפשרות הרחבה במידת הצורך כגון קונזולה שנפתחת לשולחן רחב ידיים." מסבירה רחלי טרוינה, מעצבת פנים.

"גם גופי תאורה הם אמצעי נהדר לחיזוק כל אמירה עיצובית בבית. זכרו כי הבית שלכם הוא ביטוי למי שהנכם, גם בדירה שכורה, לכן הדגישו את הייחוד והאופי שלכם גם בעיצובו. צרו פינה ובה תמונות משפחתיות, מזכרת מטיול שבו הייתם, ספרייה גדולה ובה ספרים שאתם אוהבים או אזור לתלייה של ציורי ילדיכם." אומרת טרוינה.

טיפ מעשי: לקנות רהיטים שיתאימו למעברי דירה ויתאימו לגדלים שונים של חללים.

פינת אוכל מרובעת
השקיעו ברהיטים שתוכלו לקחת איתכם מדירה לדירה. עיצוב פנים: רחלי טרוינה. צילום: יח"צ


טיפ 4: הופכים את חדר השינה לשלנו


שוכרי דירות רבים מכירים את תופעת המקלחות הישנות והלא משופצות אשר חווית הרחצה בהן די מפוקפקת, אז איך בכל זאת שורדים את התענוג? הפכו את חדר הרחצה לשלכם עד כמה שניתן, באמצעות שינויים קטנים שיעשו הבדל גדול- החליפו את ראש הטוש הסטנדרטי לאחד מפנק עם מצבים משתנים, את וילון האמבטיה הישן תוכלו להחליף לאחד מעודכן בהדפס משמח וצבעוני, שיטוט קצר באי ביי או אחד מאתרי הקנייה און ליין האחרים יחשוף בפניכם עולם מופלא של וילונות אמבט ושטיחונים מרהיבים.

על האריחים בקירות שאינם לטעמכם, תוכלו להדביק טפט רחיץ בדוגמאות שונות שישנו לגמרי את אופי החלל, אותו תוכלו להסיר בקלות בעת המעבר ולהחזיר את הקירות לקדמותם. השקיעו בפרטים הקטנים כגון מגבות מפנקות, מראה ייחודית, שטיחון מעוצב, סל כביסה גדול מקש או סלסלאות אחסון מעוצבות.

טיפ מעשי: החליפו את ראש הטוש הסטנדרטי לאחד מפנק, את וילון האמבטיה הישן תוכלו להחליף לאחד מעודכן בהדפס משמח וצבעוני.

553 -
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...