תנו כבוד! ככה נראה בית ישן בן 60 אחרי שיפוץ

שיפוץ הבית הישן כלל שינויים במבנה, החלפת הגג, חידוש מערכות ובעיקר עיצוב פנים ששמר על כבוד גילו של הבית, לצד מראה צעיר ועכשווי

מטבח מודרני
300 מ"ר
1200 מ"ר
רונן קוק
אבירן פנסו
קרן שמש יעקובוביץ
קרן שמש יעקובוביץ

כדי לרכוש בית ישן בן 60 ולקוות שיראה מודרני ועכשווי – צריך אומץ. משפחה בת שש נפשות שגרה בפאתי סביון, הלכה על זה. הם רכשו מגרש גדול שבמרכזו עמד בית קטן, ישן, חשוך ומוזנח. האדריכל שתכנן את השינויים המבניים היה מופתע, ואמר: "הופתעתי איך בזמנו בנו בית של 200 מ"ר על שטח כל כך גדול. שטח החדרים בתוך הבית התאים לדירת מגורים עירונית צפופה. האתגר התכנוני היה הגדלת שטח הבית תוך כדי שדרוג איכות המבנה, מבלי לפגוע בקווי המתאר המקוריים ומפלס הקרקע, אותו בהתאם לחוקים הנהוגים בסביון אסור לשנות " השיפוץ החל בהריסת רוב קירות הבית, כולל הגג.

בוצעה חלוקה מחדש. בגלל מבנה הקרקע, הסלון, שהיה נמוך לעומת שאר החללים במרחב החברתי, הוגבה באמצעות יציקת בטון בגובה של מטר. הגג הישן הוסר ובמקומו נבנה גג רעפים חדש, שיצר בתוך הבית תקרה גבוהה ומרשימה.

מרכז בית מודרני

תקרה גבוהה מעל הסלון

תקרה גבוהה מעל הסלון

מבלי לנקר עיניים 

בני הזוג ביקשו שיתוכנן להם בית נעים ונוח, מתאים לסביבה אך לא מנקר עיניים. מבואת הכניסה חודשה למראה אחיד שנראה סביב כל מעטפת הבית. במקום דלת כניסה צרה ומיושנת שולבה בקיר דלת עץ אגוז דומיננטית בגובה של 3 מטר.

כניסה לבית פרטי משופץ

שביל ודלת כניסה לבית

שביל ודלת כניסה לבית

קצת קלאסיקה 

בעלי הבית ביקשו שהבית יעוצב בסגנון מודרני, אבל עם זאת היה חשוב להם שתהיה בבית אווירה ביתית חמימה ונעימה ואפילו, נגיעה מסוימת שתזכיר את גילו האמיתי של הבית. כך נולד העיצוב האקלקטי של הסלון, שבמרכזו קיר כוח אפור במראה שיש טבעי ובמרכזו קמין במראה קלאסי מרשים.

סלון מודרני

קמין בעיצוב קלאסי במרכז הסלון

קמין גדול במרכז הסלון

האתגר הכי גדול בבית 

בעלת הבית חובבת הבישול והאירוח, ביקשה מטבח גדול, פונקציונאלי, עם שפע של מקומות אחסון ומשטחי עבודה גדולים. זה היה האתגר העיצובי הגדול ביותר בבית. יחד עם התקרה הגבוהה שמוסיפה לתחושת המרחב, סופח אל המטבח מקלט צמוד, שהפך למזווה גדול המשמש גם כמחסן. חזית הארונות חופו בחומר שנקרא קריסטל בצבע סהרה, להם הותאמו ידיות פליז מוברש במראה כפרי קלאסי. את המראה משלימים משטחי שיש.

מטבח מודרני

מטבח גדול במרכזו אי גדול שממשיך לפינת אוכל

אי במרכז המטבח עם פינת אוכל

עם כל הכבוד למטבח

במרכז המטבח עוצב אי גדול, שנצבע בגוון זהה לחזית הארונות. מצדו האחד קיר ארונות גבוהים המסתירים מקרר, מזווה ותעלות מיזוג אוויר. הצד השני, נועז יותר ובו ויטרינה גדולה, מחופה בפורניר אגוז אמריקאי עם תאורה פנימית, ולצידה פינת הקפה ודלת כניסה למחסן הנסתר. האי, שאורכו 3 מטר ורוחבו 120 ס"מ, נצבע בתנור ועוצבו בו ידיות אינטגרליות. הוא מכיל שפע של מקומות אחסון, מגירות ומדפים פתוחים משני צדדיו. אל האי צורפה פינת אוכל נפרדת, באותו הרוחב שנראית כחלק אינטגרלי ממנו.

מטבח מודרני

אי גדול במרכז ופינת משקאות חמים

אי גדול במרכז ופינת משקאות חמים

להורים מגיע הרבה יותר

בבית המקורי, השטח שהוקצה ליחידת ההורים התאים בקושי לחדר ילדים קטן. בתכנון מחדש, היחידה נותקה מאזור חדרי הילדים והופנתה לכיוון הבריכה. בצד אחד של החדר נפתחה וויטרינה גדולה ומצדו השני עוצב חלון גדול. לתחושת המרחב בחדר מוסיפה תקרת העץ הגבוהה עם קורות עץ צבועות לבן מוברש ועדין. בגב המיטה משולבת שידה תלויה ומעליה שני גופי תאורה מפליז היורדים מהתקרה. מעל המיטה תלויה על הקיר תמונה של אווזים בתעופה בגוונים עדינים של כחול ותכלת שמשרה תחושה נעימה ורכה.

חדר שינה הורים מודרני

חדר הורים אינטימי ומזמין מוקף חלונות גדולים

חדר שינה הורים בין חלון ודלת

נכנסים לארון ויוצאים בחדר רחצה

פתיחת יחידת ההורים אל הגינה כשבצד אחד דלת ובצדה השני חלון, לא השאירה קיר פנוי לכניסה לחדר הרחצה. הפתרון לכך נמצא בהסתרת הכניסה לחדר הרחצה באחת מדלתות הארון. קירות חדר הרחצה המפואר חופו באריחים גדולים ומדוקקים בגוון ירקרק אמרלד, חיפוי הקיר מהווה רקע לשתי עמדות לשני כיורים שעוצבו במיוחד.

חדר רחצה יוקרתי

חדר רחצה מחופה באריחים דמוי שיש בגוון אמרלד

חדר רחצה יוקרתי

ארבעה חדרי שינה לארבעה ילדים

חדרי הילדים שנשארו במבנה הקיים שודרגו באמצעות חלון וספסל ישיבה, עוצב ארון בגדים בתוכו שולבה נישה עם מדפים פתוחים מתוכם יוצא שולחן כתיבה, מעליו עוצבו מדפים גדולים המשמשים כספרייה.

חדר ילד מודרני

כל מה שצריך בחדר ילדים

חדר ילד ארון ושולחן

חדר רחצה במראה צעיר ונועז

חדר הרחצה המרכזי עוצב במראה צעיר ונועז במיוחד. הקירות חופו באריחים גדולים ומדוקקים בצבעים של בטון עם חלודה. ארון האמבטיה בעיצוב בהזמנה עם כיור שוקת בכל גודלו של הארון.

חדר רחצה

חדר רחצה כללי עם חיפוי בגוון חלודה

חדר רחצה כללי עם חיפוי בגוון חלודה

לסיום דברי המעצבת קרן שמש יעקובוביץ:

הבית שמר על הציביון המקורי שלו בגווני אבן טבעיים שמתאימים לשביל גישה ולסלעים המקוריים בגינה, מצד שני הוא עבר מתיחת פנים וריענון היסטרי. זאת הייתה חוויה מטורפת, מרתקת, קשה אבל מתגמלת. אני לעולם לא רואה קושי כמכשול, אני רואה בו אתגר ואתגרים נועדו לגרום לנו להתאמץ יותר ולחשוב אל מחוץ לקופסה כדי להתגבר עליהם ולהגיע אל המטרה. תכנון ובניה יחד עם בעלי מקצוע למיניהם מצד אחד ומהצד השני הלקוחות, גורמים לתהליך להיות מאתגר אף יותר, כי ישנם כל כך הרבה ערוצים שחייבת להיות הלימה ביניהם ולתת לכל אחד את מה שהוא צריך ורוצה על הצד הטוב ביותר. אני אוהבת את זה וזה מה שמניע אותי להמשיך ולחקור, לתת בראש ,לא לפחד ,להעז ולא להיכנע עד שאגיע אל הפתרון המדויק" .

חצר אחורית

החצר האחורית בבית ששופץ

חצר אחורית ובריכת שחייה

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

החצר האחורית בבית ששופץ

קרדיטים לספקים:

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים

אין קשר בין הבית היפה מן החוץ לפנים הבי שחסר כל אינטימיות....

מהמם, קלאסי

עיצוב מהמם, הרבה אלמנטים קטנים שהופכים את הבית למדהים

מושלם!!!

מקסים

בודק...