בית הגלריה: הדירה שהפכה ליצירת אמנות מטריפה

כשאמנות ועיצוב נפגשים: דווקא בעיצומה של מגפת הקורונה בחרו בני זוג, שאמנות זורמת בדמם, לקחת החלטה אמיצה ועברו לגור בלב העניינים בעיר ללא הפסקה. הם שכרו את שירותיה של מעצבת הפנים גלית דיין רביב שבמלאכת מחשבת הפכה את דירתם החדשה ליצירת אמנות בפני עצמה.

70 מ"ר
אלעד גונן
גלית דיין רביב
גלית דיין רביב

הדיירים: זוג (האישה בעלת גלריה)
המיקום: מגדלי yoo, ת"א

מגפת הקורונה נראית עבור חלקנו כזיכרון רחוק אך דווקא במהלכה החליטו רבים לשנות אורכות חייהם בין אם בהחלפת קריירה או מקום מגורים. כך גם במקרה של בני הזוג שבחרו ממש בעיצומה לעבור לגור במגדלי YOO היוקרתיים בלב תל-אביב. בתחילה התלבטו עד כמה להשקיע בשדרוגה אך פגישה אחת מכוננת עם מעצבת הפנים גלית דיין רביב, במהלכה הציגה בפניהם אלטרנטיבות יצירתיות במיוחד בתלת מימד, גרמה להם להתאהב ברעיון ולצאת למשימה, בביטחון ועם חזון מאוד ברור .

"בני הזוג הגיעו אלי לפגישת יעוץ הכוללת הדמיות בתלת ממד במהלכה המחשתי להם כיצד יכולה הדירה להראות, את האופן בו ניתן לשדרג את מיקומי הפונקציות הנדרשות וכיצד אפשר להתאים אותה בדיוק לצרכיהם. משם הדרך להפקת התכניות האדריכליות היתה ברורה", משחזרת המעצבת בחיוך.


דירה שהיא יצירת אמנות בפני עצמה

אמנות תחילה: כך נראית דירה אורבנית ויוקרתית שעושה כבוד לתרבות ואמנות

דירה שהיא יצירת אמנות בפני עצמה
דירה שהיא יצירת אמנות בפני עצמה

המעצבת גרמה להם להתאהב ברעיון ולצאת למשימה, בביטחון ועם חזון מאוד ברור .

דירה שהיא יצירת אמנות בפני עצמה

"מדובר בדירה קומפקטית בשטח של 70 מ"ר שטרם השיפוץ כללה מטבח קטן, במרכזו אי שתפס שטח רב, חסם את החלל ולא אפשר לארח. החלל הציבורי שימש גם כחדר עבודה ובין הסלון לחדר השינה הפרידה מחיצה. בחדר הרחצה הגדול היתה אמבטיה והממ"ד שימש כחדר כביסה", מסבירה המעצבת. בני הזוג, אנשים חמים ונעימים, ביקשו בראש ובראשונה להתאים את הדירה לאירוח וכן להוסיף לפרוגרמה חדר עבודה ושירותי אורחים. בתוך כך, השניים הם אנשי תרבות ואמנות לכן בקשה חשובה נוספת היתה לשלב ברחבי הבית את אוסף האמנות אותו ליקטו לאורך השנים וכן פסנתר כנף, עליו ויתרנו מפאת חוסר מקום ובמקומו שילבנו פסנתר שתואם בגודלו ובצורתו את מבנה החלל".

בתכנון החדש יצרה דיין רביב חלוקה חדשה ויצירתית בין הפונקציות באמצעות ארון דו- צדדי המשמש לאחסון, למדיה וכן כגומחה לפסנתר. על מנת לייצר אקוסטיקה מושלמת בין הפרטי לציבורי השכילה המעצבת להתקין במרכז הארון טפט אקוסטי המאפשר להתנהל בשני האגפים במקביל באין מפריע.

שירותי האורחים ומכונת הכביסה הוצנעו במסדרון המוביל לממ"ד שמשמש עתה למשרד הביתי. כך נותר החלל פתוח ואוורירי.

קיר דו צדדי שימושי

קיר דו צדדי מרשים במראהו ופרקטי במיוחד

קיר דו צדדי שימושי
האמנות במרכז בפרויקט שתכננה גלית דיין רביב

החלל הציבורי שימש גם כחדר עבודה ובין הסלון לחדר השינה הפרידה מחיצה.

האמנות במרכז בפרויקט שתכננה גלית דיין רביב

דיין רביב השתמשה במניפת גוונים מונוכרומטית, ייחודית ועוצמתית בעזרתה יצרה דירת יוקרה אורבנית מרשימה במיוחד: "פלטת הצבעים מהווה רקע מושלם לאמנות שמפתיעה בעוצמתה ויחד הם יוצרים מרחב מגורים חוויתי שמותאם לחובבי האמנות והמוזיקה", היא מסבירה. "הקונספט הוא מודרני, חם ונקי ונותן מקום של כבוד ליצירות האמנות. המראה שמתקבל הוא עשיר והפריטים הייחודיים הם אלה שמעניקים לדירה תחושה של בית". היא מסבירה.

את המחיצה שהפרידה בין חדר השינה לסלון ביטלה המעצבת ובמקומה ארון המדיה הדו צדדי כולל דלת סתרים שמובילה לחדר השינה ולחדר הכביסה.

דלת סתרים המובילה לחדר השינה

דלת סתרים המובילה לאזור השירות ולאגף השינה

דלת סתרים המובילה לחדר השינה

המטבח החדש עוצמתי ודרמטי במראהו ומורכב משילוב של חזיתות בגווני שחור, לבן ודלתות זכוכית. בני הזוג ויתרו על האי הגדול לטובת פינת אוכל, כך נוצר אזור פתוח ומאוורר.

מטבח דרמטי ועוצמתי

מטבח דרמטי ועוצמתי המעצים את יצירות האמנות שלצידו

מטבח דרמטי ועוצמתי
מטבח דרמטי ועוצמתי

המטבח החדש עוצמתי ודרמטי במראהו ומורכב משילוב של חזיתות בגווני שחור, לבן ודלתות זכוכית

מטבח דרמטי ועוצמתי

עבור הסלון נבחר ריהוט מודרני בצבעים ניטרליים. דיין רביב תכננה בליבו של החלל קיר נגרות שחור ואלמנט נגרות בהיר המורכב מפסי עץ המכיל בתוכו את הפסנתר, האח ומדפי נוי המוארים בתאורה פנימית ייחודית. אל מול אותו קיר ניצבת פינת האוכל עשויה שיש, גם היא בצבעים בהירים וטבעיים. מעליה משתלשלים שני גופי תאורה עגולים שמשלימים את המראה המודרני ועם זאת המרוכך השולט בחלל.

מבט מהסלון לכיוון פינת האוכל

מבט מהסלון לעבר פינת האוכל

מבט מהסלון לכיוון פינת האוכל

במסדרון המוביל לממ"ד, בו נמצאים כאמור שירותי אורחים וחדר הכביסה, חיפתה המעצבת את הדלתות במראות באמצעותן יצרה אפקט השתקפות, כך הגדילה את החלל והכפילה את היקף האמנות. בשירותי האורחים דאגה להתקין אסלה חכמה המאפשרת יניקת ריחות ומייתרת את הצורך בוונטה.

שימוש מושכל במראות יוצר אשליה של הכפלת החלל

שימוש מושכל במראות היוצר אשליה של הכפלת החלל

שימוש מושכל במראות יוצר אשליה של הכפלת החלל

חדר השינה עוצב כמקום מפלט אלגנטי ויוקרתי שלא היה מבייש את מלונות היוקרה המובילים בעולם. המעצבת בחרה בסקלת צבעים מונוכרומטית על טהרת השחור, הלבן ונגיעות של פליז וניוד. הנגרות בחלל זה תוכננה בקפידה ומספקת לבני הזוג שפע של מקומות אחסון. בתוך כך תכננה עבורם שתי מגרות נשלפות בצידי המיטה, להנחת ספר או כוס- חווית מגורים מושלמת, לא פחות.

חדר הרחצה הגדול המקורי נהרס לחלוטין ובמקומה של האמבטיה, שתפסה שטח רב, תוכנן מקלחון גדול. בדומה לחדר השינה גם חדר הרחצה עוצב בקפידה בגוונים עוצמתיים של שחור ולבן.

 

 

 

מבט לחדר השינה של בני הזוג

מבט לחדר השינה של בני הזוג

מבט לחדר השינה של בני הזוג
מבט לחדר השינה של בני הזוג
מבט לחדר השינה של בני הזוג
תכנון קפדני של הנגרות בחדר השינה

תכנון קפדני של הנגרות בחדר השינה

תכנון קפדני של הנגרות בחדר השינה

 

 

 

מבט לחדר העבודה
מבט לחדר העבודה
חדר רחצה מהסרטים

חדר רחצה שכולנו היינו שמחים להתפנק בו

חדר רחצה מהסרטים

 

לסיכום ממליצה המעצבת לזכור כי עיצוב הוא הרבה מעבר לבחירה נכונה של צבע או ספה: "עיצוב נכון לוקח בחשבון את הנדסת האנוש וכן את הצרכים העתידיים מעבר לאלה הנוכחיים. ההשקעה היא כדאית לטובת איכות וסגנון חיים שיישארו רלוונטיים גם עוד שנים קדימה. זאת ועוד אני ממליצה בחום להיעזר בהדמיות תלת ממד פוטו ראליסטיות, עוד לפני סגירת התכניות האדריכליות ומכרז ספקים. הן כלי מצוין להמחיש כיצד יראה המרחב בתום התהליך.

רשימת ספקים חלקית:

אמנות: miss d gallery, אמנית: דגנית בלכנר, מטבח ונגרות: זדקה, כלים סניטריים וריצוף: MODY, זכוכית: רוטמן מקלחונים, שיש: שגב, תאורה: יאיר דורם


תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...